Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Helsinki City Run, 14.5.2016

Arvostele ketju:

Recommended Posts

Hyvä ja sinne päin varmasti. Vihdintien yli (12,75 km) tosin näytetään menevän alamäkeen, vaikka siinä noustaan sillalle. Mut kyl tuosta ilmenee reitin luonne, loppua kohti hieman nousuja.

edit : Tuo Manskun tai Hämeenlinnanväylän alitus on kyllä reitin parhaita paloja. Ennen Keskuspuistoon käännöstä nousua sillan alta "huipulle" kertyy noin 20m. Ja vaikka tuo Maunulan majan nousukaan ei lenkeillä näytä miltään, niin tuo profiili väittää sen olevan lähes tuon Manskun alituksen luokkaa. No mikään vuoristopuolikas tuo ei silti ole, joten tsemiä juoksijoille! Itte skippaan ja suuntaan HHM:lle.

Lähtöryhmät tosiaan julkaistu. Minkäslaisia tavoiteaikoja ja missä ryhmissä muut juoksevat? Itse kävin vielä viime hetkellä muuttamassa tavoiteaikaani paremmaksi eli 1.45, vaikka en lähde sitä juoksemaan. Luulin edellisen vuoden perusteella olevani kolmosryhmässä, mutta olenkin toisessa. No, eipähän tarvii todennäköisesti itse pujotella muiden seassa, mutta minä olen sitten yksi kiroten ohitettava, kun juoksen hitaasti. Oikeana tavoitteena siis 1.50 alitus ja siinäkin varmasti täysi työ.

48 minuuttia sitten, Vääräjalka kirjoitti:

Lähtöryhmät tosiaan julkaistu. Minkäslaisia tavoiteaikoja ja missä ryhmissä muut juoksevat? Itse kävin vielä viime hetkellä muuttamassa tavoiteaikaani paremmaksi eli 1.45, vaikka en lähde sitä juoksemaan. Luulin edellisen vuoden perusteella olevani kolmosryhmässä, mutta olenkin toisessa. No, eipähän tarvii todennäköisesti itse pujotella muiden seassa, mutta minä olen sitten yksi kiroten ohitettava, kun juoksen hitaasti. Oikeana tavoitteena siis 1.50 alitus ja siinäkin varmasti täysi työ.

Valkoiseen näköjään pääsin, reitti hieman tuntematon osin, mutta alle 1:35 olisi tarkoitus mennä.

Tänään kävin tauolla juoksemassa tuolla reitillä tv-kovahkon juoksun. Lämpöä riitti ja aurinko paistoi, oli mukavaa vetää lyhkäsissä, vaikka hieman hikoilutti ja 2h isosta lounaasta teki oloa vähän tukalaksi.

HCR:n reitti kun menee tästä kotioven viereltä, ajattelin tutustua siihen ihan juoksemalla sen etukäteen, niin tietää iskunpaikat ;) Tosin pari pientä koukkausta piti tehdä, kun en muistanut kääntyä oikeasta kohdasta, mutta ei paljoa vaikuttanut reitin pituuteen tai mäkisyyteen (ei ainakaan tehnyt reittiä helpommaksi!). Lisäksi toki reitin varsinaisen maalin ja lähtöpaikan yhdistin vain juoksemalla suunnilleen sen, kun eivät tietenkään ihan samasta kohdasta lähde ja pääty.

Kävelyverra reitille ja noin puolesta välistä reittiä läksin juoksemaan, pikkuhuopalahden rannasta, loppuun sitten vajaa kilsan loppuverra.

Vauhti tasoittui heti siihen n. 4min/km tasolle ilman ongelmia, kovempaakaan ei oikein uskaltanut puskea, josko sitä hyytyisi jos alkaakin jalka painaa treeneistä. Mieluummin maltilla alkuun. 

Väli 13-18.5km (oikealla reitillä, aloitin oman juoksun siis reilusta 11km kohdasta) suunnilleen oli keskuspuistossa - alkaen Vihdintien ylityksestä ja päättyen Hakamäentien ylitykseen - kyllä aika ees taas mäkeä menemistä, harvakseltaan pääsi tasaisella menemään.

Ei kuitenkaan  ylivoimaista. Yllättävän hyvin kuitenkin ne mäetkin taittuivat, johtuiko sitten siitä, että osuivat oman lenkin alkupuolelle (hehe). Tuon jälkeen kuitenkin enemmän alamäkeä kuin ylämäkeä, vain Nordenskiöldinkadun ylitys Aurorassa oli pieni nousu. Alkupätkä tuosta reitistä Vauhtitieltä aina pikkuhuopalahteen on kuitenkin pääosin ihan vauhdikasta, joten siitä on syytä ottaa ilo irti, nyt ne taittuivat hiukan reippaampaa kuin alkumatka.

10km n. 40.40 (4.04/km) ja loppu 11.1km sitten sellaista 3.56/km vauhtia. Kokonaisaika omalle 21.1km pätkälle 1.24.19.

• Vieras

Hei, jos joku haluaisi vielä juoksemaan lauantain HCR:lle/tietää jonkun joka haluaa, niin minulta saisi lipun edullisesti. Itse en pysty osallistumaan äkillisen vamman vuoksi enkä ole ostanut peruutusturvaa lipulleni, joten ensivuoteen siirtäminenkään ei onnistu. 

Yhteyttä minuun voi ottaa sähköpostitse: tiina.pirttila@pp.inet.fi

19 tuntia sitten, Guest Tiina kirjoitti:

Hei, jos joku haluaisi vielä juoksemaan lauantain HCR:lle/tietää jonkun joka haluaa, niin minulta saisi lipun edullisesti. Itse en pysty osallistumaan äkillisen vamman vuoksi enkä ole ostanut peruutusturvaa lipulleni, joten ensivuoteen siirtäminenkään ei onnistu. 

Yhteyttä minuun voi ottaa sähköpostitse: tiina.pirttila@pp.inet.fi

Sama juttu. Jos numeroa vailla, minulla lähtöryhmään 1 paikka (valkoinen). Lentsu iski eikä uskalla lähteä raastamaan. Pistä meiliä jos viime tipassa vielä kiinnostaa makinen.kalle@gmail.com

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy