Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Harrastukset


Runner147

Recommended Posts

Toivottavasti ei ole kovin vanha aihe. Elikkä mitä kaikkea olet harrastanut/harrastat juoksemisen lisäksi. Jos kyseessä on joku eksoottisempi laji, niin pieni esittely vois olla paikallaan. :detective: Myös ei-liikunnalliset harrastukset käyvät.

Jalkapallo: Ensimmäinen laji, jota aloin säännöllisesti harrastamaan. Joskus 9-10-vuotiaana tuli alotettua ja kaikenkaikkiaan harrastus kesti noin neljä vuotta.

Sähly(huom. ei salibandy): Yläasteella tuli sähly kuvioihin. Enimmäkseen pelailin kavereiden kanssa kerran pari viikossa omalla vuorolla. Taisin myös pelata noin vuoden puolivirallisessa junnujoukkueessa.

Han Moo Do: Tämän aloitin 14-vuotiaana. Tänäkin päivänä lajia harrastelen sen verran, minkä pystyn, mutta polvet ei tahdo enää kestää.

Han Moo Do on korealainen kamppailulaji, jota voi harrastaa lähinnä Skandinaviassa. Hyvin kilpailupainotteinen, sisältää potkuja, lyöntejä, murskauksia, itsepuolustusta...

Wing Tsung Kungfu: Tätä ehdin harrastaa n. puolivuotta, kun olkapää alkoi oireilemaan.

Wing Tsungissa ei kilpailla, vaan se keskittyy 100% itsepuolustukseen. Sisältää huomattavasti enemmän käsi-, kuin jalkatekniikoita. Kenties palaan lajin pariin tulevaisuudessa.

Ohjelmointi: Ensimmäisen kerran kokeilin 15-16-vuotiaana. Juuri mitään en vielä osaa, mutta koko ajan koitan kerätä lisää tietoa ja kehittyä ohjelmoinnissa.

Uinti: Tullut harrastettua useamman vuoden kohtuu aktiivisesti aina lumien tullessa.

Sulkapallo: nykyään jäänyt vähemmälle, mutta syksyisin ja talvisin yritän silloin tällöin päästä pelailemaan.

Punttisali: Aina, kun vaan motivaatiota on, niin yritän kovasti bodailla. Kesäisin juuri lainkaan. Talvisin, jos ylimääräistä aikaa on.

Tässä taisi meikäläisen lista olla.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Karate: pari kertaa opiskeluaikana. Ohjaaja kehui mun naisellista kiai-kiljahdusta, mutta se ei riittänyt motivoimaan jatkoon

Kuntonyrkkeily: Oulussa puoli vuotta

Sähly: kerran viikossa juoksukaverin ja tyttäriemme kanssa

Lentopallo: sillon kun jaksaa, leppoisaa läpsyttelyä

Judo: yksi ainut kerta yrittäessäni innostaa tytärtäni johonkin urheiluun

Hiihto: täällä etelässä harvemmin, ehkä tänä syksynä Paimion paipissa joskus

Bändi: rumpalin istuinta kokeiltu nyt eka harkoissa

Bongaus: pyrstösulkien selaaminen jäänyt taas vähemmälle

Link to comment
Share on other sites

Vanhimmasta uusimpaan, ainakin melkein, *tähdellä merkityt jääneet pois tai vähemmälle...

Retkeily luonnossa

Kalastus

Lukeminen

Hiihto

Lennokit*

Soittaminen, klarinetti, piano, urut, laulu, vähän sitä sun tätä (myöhemmin ammatti)

Tuohityöt*

Nyrkkeily*

Pyöräily, ennen maasturilla, nyt hybridillä, lenkin korvaajana

Valokuvaus

Rullaluistelu, sauvoilla ja ilman

Kuntosali

Link to comment
Share on other sites

Vaikka juoksupalstalla ollaan, niin kyllä ykkösharrastukseksi täytynee myöntää purje- ja moottorilento. Ensimmäistä ei tosin ole tullut kilpatasolla harrasteltua pariin vuoteen, kun arvoasteikolle on noussut muita juttuja. Vähemmän aikaavievää on puolestaan tuo moottorilentäminen, johon on tullut keskityttyä muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen nyt enemmän. Eli mulla Malmin lentokentän kierros kestää nykyisin vain noin 4 minuuttia - ja kirkkaasti PK-sykkeillä... Ei-kuntourheilulajeista golf on myös jäänyt melko vähälle perheen kasvun myötä.

Nykyisin tulee juoksun lisäksi pelattua tennistä pari kertaa viikossa - kerta viikossa kovempaa treeniä pallokorin kanssa, ja keskimäärin kerran viikossa pelailua. Ja tietysti sulkapalloa sunnuntaisin... Hiihto olisi taas tarkoitus herätellä "kesäunesta" tuohon juoksun rinnalle, jahka lumitilanne sallii.

Mieli teksi harrastaa paljon enemmänkin, mutta lapset ja työ vievät kyllä voiton.

Link to comment
Share on other sites

Liikunta, tällä hetkellä ykkösharrastus.

Hölkkäilyn lisäksi pari kertaa viikossa tennistä, nyt kauden päättyessä siirryn uimaan. Pyöräily/kävely ja kuntosali.

Shindo-venyttelyä harrastanut kerta viikkoon kaksi vuotta, sitä ennen kävin pari vuotta joogassa. Nyt Pilatesmaista venyttelyä kerta viikkoon.

Judoa harrastanut ensin kuntojudona monta vuotta ja sitten vyökursseillakin tullut oltua. Tämä jäänyt nyt kokonaan pois.

Käsillä tekeminen kakkosharrastus.

Perinteiset käsityötaidot, olen tehnyt kansallispuvun itselleni alusta lähtien, eli kudoin tarvittavan hamekankaan (puserokangas on ostettu), opettelin nypläämään saadakseni puvun pitsit ja koko puku on toteutettu ilman ompelukonetta. Myös pukuun kuuluvan tykkimyssyn olen tehnyt omin käsin ja ilman koneita, perinteisin menetelmin. Tästä puvusta olen ylpeä.

Tilkkutyöt eri tekniikoilla, erilaisia kokeiluja, pääasiassa ompelukoneella.

Neulominen.

Askartelu.

Amerikassa opetellut Scarpbook- juttuja. Hauska askartelun ja valokuvien, muistojen taltioimistapa.

Japanilainen koristepaperin leikkaus-, liimaus- ja lakkaus- askartelu. Käynyt lasten koulussa opettamassa tätä valinnaiskurssina.

Link to comment
Share on other sites

Mielenkiintoinen kysymys ja erittäin hankala vastata.

Minä en osaa mitään sellaista taitoa, että voisin sitä oikeastaan harrastaa.

Olen tumpelo käsitöissä, mutta silti saan tiukan paikan tullen lasten toppapukuun vetoketjun vaihdettua.

Piirtää en osaa, mutta tiukan paikan tullen tytölle joku rinsessakuvan saan paperille sutaistua.

Urheilussakin olen aina ollut onneton nykijä, mutta tiukan paikan tullen maratonin nylkkäsen.

Eli Luoja minua luodessaan uhohti jotenkin mausteet matkasta. Mitään en osaa kunnolla, mutta jotenkin aina saan jotain räävittyä kasaan kun on pakko.

Eli suoraan sanoen, en taida tehdä mitään sellaista, mitä harrastukseksi voisi kutsua. Olisin puutyökurssien kauhu tai kansalaisopiston aeropikkikurssin kompura. Mutta jotain kummaa puuhaan päivät pitkät kun illalla huomaa, että aika ei käynyt pitkäksi. Illalla saan sitten tehdä tiukkaa valintaa, kumman lempiharrasteeni kanssa kömmin sänkyyn, kirjan vai miehen.

Link to comment
Share on other sites

Hiihto on ehdoton laji, sitä olen harrastanut aina.

Laskettelu on myöskin aika hyvällä sijalla. Ja tietenkin suksilla, niillä pääsee paljon lujempaa kuin laudalla.

Elokuvat. Onko parempaa tapaa viettää iltaa kuin hyvän elokuvan parissa. Valitettavasti hinnat melko korkeita.

Siinähän se aika mukavasti vierähtää.

Link to comment
Share on other sites

Jaa a, juoksuharrastelun lisäksi nuorimmaisen kuskaus harrastuksiin. Koiraharrastus on yksi sydäntä lähellä oleva ja sen myötä ympäri maata kiertäminen näyttelyissä. Tapaa mielenkiintoisia ihmisiä, mm.

Käsityöt! Kutimet on taas kaivettu esiin ja nypläys on yksi rakas harrastus. Kunpa vain aikaa olisi enemmän kuin 24 h/vrk. Omat vaatteet hyvin pitkälle ompelen itse. Joskus tehnyt muillekin, mutta en enää. Silkkiompelu ja ristipistotyöt. Vielä, kun ehtisi jossain vaiheessa opetella tilkkutöiden teon. Kaikenlaisesta askartelusta ja näpräämisestä tykkään.

Ja puutarhanhoito. Osa pihasta tehty japanilaisittain suomalaisilla kasveilla. Marjastus ja sienestys syksyllä, ahhh.

Loistavaa ananas. Ole vaan ylpeä itsestäsi. Minäkin olisin, jos kansallispuvun olisin värkännyt.

Link to comment
Share on other sites

Juoksemisen lisäksi on nämä 18 vuotta mitä liikuntaa on tullut harrastettua, hiihto kuuluu ehdottomasti talvisiin harrastuksiin! :9999:

Ei liikunnallisia harrastuksia ei minulla ole tavanomaisten kotiin kuuluvien aherrusten lisäksi (puutarha, sisustaminen,antiikki) ennen viime vuoden syksyä ollu juuri mitään, kunnes löysin itselleni täydellisesti istuvan käsillätekemisen - HUOVUTTAMISEN ! No, lisäksi olen pienen ikäni tietysti maalannut, tällä hetkellä akryyli on suosikkini.

Tulevaisuuden suunnitelmiini kuuluukin olla vielä joskus ehkä piankin - päätoimisesti taiteilija! Eli huovutan, maalaan ja askartelen ihan ammatikseni. Pian aika on kypsä ja nämä ainaiset viransijaisuudet saavat jäädä. Nyt painaa päälle kahden viikon kuluttua olevat joulumarkkinat ja varastot alkaa täyttyä. Bisnestä pukkaa....

Ai juu, meinas yks hyvä uusi harrastus unohtua - CHATTAILU!!!!

ps. onkohan tuo viimeksimainittu yhtään terveellinen harrastus?

Link to comment
Share on other sites

On kait tällaiseen kyselyyn tullut joskus vastattuakin, mutta näillä harrastuksilla mä olen saanut työkavereiltani maineen "päästänsä vajaa":

(- juoksu)

- hiihto

- suunnistus

- kuntosali

- retkeily

- sauvakävely/-juoksu

- lukeminen

- nelipyöräistä ranskanpullaa tulee myös räpellettyä yhdessä avosiipan kanssa, sillä sitten kruisaillaan kesällä

Näitä haluaisin harrastaa enemmän:

- sulkapallo

- valokuvaus

- melonta

- pyöräily

- leffojen katsomista

- ikuisena haaveena moottoripyöräily

- rullahiihto, suksia vailla

- marjastus, jäänyt vähiin muutamana kesänä

Käsitöissä oon aika huono, eikä mussa ole viherpeukalon vikaa. Oma koirakin olisi kiva, mutta ei ole aikaa.

Link to comment
Share on other sites

liikunta. juoksemisen lisäksi: bodypump, spinning, kuntosali. kerta viikkoon kutakin.

vaellus. eräopaskurssit käyty. lasten syntymän jälkeen on opastukset ja hiihtovaellukset jääneet. sulan maan aikana opastan omaa perhettä suomen lapissa (on muuten vaikemapaa kuin ventovieraiden kanssa).

käsityöt yms kotitarpeet. vuosijuhlat, häät, ristiäiset, hautajaiset ja väitökset kuljettu itsetehdyissä vaatteissa. harmittaa kun en osaa kutoa juostessa, tulisi kaksi kärpästä lyötyä yhdellä iskulla. jokaiselle sukuun syntyvälle vauvalle olen tehnyt tilkkutäkin (yksi on aina varastossa odottamassa mahdollisia yllätyksiä). jos olisi kylmäkellari niin tekisin enemmän hilloja sunmuita säilykkeitä.

eli ei mitään raflaavaa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy