Jump to content
Juoksufoorumi.fi

silkkiapina (Maraton alle 3.45, 1/2 alle 1.40)

Recommended Posts

• Replies 455
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se on rakkautta kun juostaan yhessä maaliin asti. Kiitos paella :-). 3.54 ja rapiat. 3 geeliä, hyvä meininki. Rapsaa myöhemmin.

Kotona taas ja kaikki ok. Jaloissa tuntuu ihmeen vähän, voiko jo mennä lenkille..... Rapsaa lupasin, tässä tulee. Lennettiin siis perjantaina jo myöhään Riikaan. Lauantaina aamiaisen jälkeen käve

Tervehdys, Nainen vuosimallia -78, tavoitteellista juoksuharrastusta takana kolmisen vuotta. Sitä ennen perushölkkää ja kävelyä paljon. Elämässä vahvasti mukana myös sali, enemmän ja vähemmän tav

Posted Images

Maanantaisali: rinta, hartiat, hauikset ja vatsat. Voimaa voimaa, tiukkoja lyhyitä sarjoja 3-4/liike (7-8 toistoa),  pari tuplasarjaa. Tiistai päivällä duunissa meni haukkarit kramppiin ja hartiat tulessa, perille meni:). 

Ti juoksu auringonpaisteessa töiden jälkeen 8km@5.30. Raskas tuntuma, muuten kiva lenkki.

Kaikkein rakkaimman kanssa aattoaamun juoksu 11km@5.25. Jalat kevyet ja menohaluja, kehkot oli jääny vielä nukkumaan. Hyvä hikilenkki ennen joulusaunaa.

Tänään aamulla jo reippaana salilla, taas sen rakkaimman kanssa, selkä, ojentajat ja vatsat. Vieraasta salista huolimatta hyvä treeni. Onko se joulurauha laskeutunut? Ehkä ensi jouluna.

Tapanijuoksu 11km@5.37, pimeessä pieneen tihkuun heti aamulla, liikettä kropalle kun tiedossa pitkä automatka.

Tänään aamulla 25km@5.44 toisen puoliskon kanssa. Onneks oli mukana, ei ollu helppo lenkura. Pikkupakkanen ja komia auringonvalo, uudet maisemat. Takareidet vaan jumissa joulupäivän salista ja eilisestä automatkasta. Ja vaikka jouluna yleensä syödään paljon, mun joulu meni jotenkin miinuskaloreilla. Pillimehutauko puolivälissä, sit lähti kulkemaan. 

Vuoden alusta nousee kilometrit, ja tulee enempi suunnitelmallisuutta treeneihin. Toukokuu lähenee uhkaavasti, pitää ottaa niskalenkki siitä ja muistaa oma motto.

• Like 1

Tää on virkistävä loma: taas uudenlainen sali, tällä kertaa lännessä. Monipuolinen sali ja hyvä treeni, rinta, haukkarit, hartioita, selkää ja vatsoja. Muutama sarja jalkaprässiä, jotta vähän aukeis noi takareidet. Tännekin tuli talvi ja pakkanen, en tykkää yhtään. Huomenna pitäs vk:ta pikku pakkasessa aamulla ennen kotiin (!!!!) ajelua, arvatkaa onko mun talvitrikoot mukana...

Talvitrikoille ei ollutkaan tarvetta tiistaina, muutama aste pakkasta ja huikea aurinko. Vk 10km@5.15, kilsat pysy hyvin vitosen tuntumassa, paitsi pari mäkistä kivipolkua joutu hidastaa. Tapaturma-alttiina ihmisenä pidän mielummin vauhdin maltillisena jos alusta epävarma, haluan säästää mun ranteet ja nilkat. Parempi puolikas tosin haastoi polkujuoksussa kehittymään ensivuotta seuraavana, katsotaan nyt...

Keskiviikkona oma sali paras sali! Jalkoja ja vatsoja.

Uudenvuoden aaton juoksussa olis ne talvitrikoot olleet kivat, viima oli jotenkin yök kesätrikoissa. 10km @5.19, ei oikeen minkäänmoinen lenkki. Kevyt kulku, ja maravauhtinen toi oli, joten kroppa tottuu. Asetin tän vuoden ekana päivänä 2000km tavotteeksi. 1954 kertyi. Ei ees harmita vaikka jäi pienestä kiinni. Ollut huikea juoksuvuosi, nöyrin mielin kohti ensi vuoden haasteita.

• Like 4

Vuoden eka juoksu 20km@5.44. Lapsukaiset mukana ekat 10km fillareilla. Oli talvitrikoot ja pitkät säärystimet ja lämpöboxerit ja kaulahuivi. Ja ranteenlämmittimet, mun best friends, never leave home without them. Ja kesälenkkarit:smiley: Eikä ollu kylmä, -6 astetta. Viima vaan oli hyytävä. Oli kuitenkin miellyttävä juosta. Ellei olis kahta päivää kokeillu että tuleeko hyvä olo kun syö sipsejä ja karkkia vuorotellen. Ei tule. Miksei sitä ihminen ikinä opi. Aina täytyy kokeilla josko maapallo olis kääntyny ympäri ja elämän totuudet muuttunu. 

• Like 3

Eilinen oli pakkolepoa, flunssa, mulle tuntematon käsite tuli kylään. Entinen minä olis lähteny salille, tämä vanhempi ja viisaampi ei. Tänään jo tunnin reippaalla kävelyllä, vatsat ja venyttelyt. En ees muista koska olisin ollu pelkällä kävelylenkillä viimeksi, tekipä hyvää kaikin tavoin. Luulen ottaneeni niskalenkin tuntemattomasta vierailijasta, toivotaan parasta.

• Like 1

Flunssa pysyi sitkeänä, lepoa ma ja ti. 

Tänään salille varovasti kokeilemaan mitä kroppa tuumii. Matolla 6km@5.20, pumppu ei tykänny huonoa, mieli taas tykkäs ihan superhyvää. Mattojuoksu niin paljon kevyempää, siks uskalsin mennä. Vatsat, ja perään selkää, hartioita ja ojentajia kevyillä painoilla, ihan ei vielä kondiksessa ole. 

Toivottavasti huomenna pääsee juoksemaan, joko ulos tai matolle töiden jälkeen. Päälle kova paikka olla treenamatta. Mikä ei tapa, se vahvistaa...

Miehenpuolikas aina kysyy koska mulla on kevyt viikko. No ainakin sillon kun oon toipumassa flunssasta...:102:. Pakkasmittarissa 27 kun reipas eskimo lähti kävellen töihin...työmatkaa 50min reippaasti kävellen hyötyliikuntana. 

Töiden jälkeen salin matolle, en uskaltanut pakkaseen juoksemaan kun flunssa jo kahta vaille ohi. 7km@5.25, päälle jalkoja monipuolisesti, mutta kevyillä painoilla. Kevyt viikko kaikin tavoin, elämä voittaa taas. Lauantaina täälläkin luvattu lauhtuvaa, josko silloin jo pääsis lumelle hölkälle. 

• Like 1

Lauantain känkkäränkkäaamu parani huomattavasti kun katsoin ulkolämpömittaria: vaan -13!!!! Kahvit nassuun ja pikapikaa talvijuoksukamoja etsimään. Klo 8 starttasin pimeään aamuun. Huikea ilma, hiljainen tie, vain lumen narskuna tahditti menoa. Pitkät laskettelusukat, lidlin pitkät lämpötrikoot, päälle talvijuoksutrikoot ja pitkät säärystimet. Hihaton, mieheltä lainattu talvijuoksupaita ja kevyt takki. Tuubi kaulaan, pipo päähän, käsiin tuplahanskat ja ranteenlämmittimet. Alkuviikon flunssa vähän mietitytti hengitystä, hyvin toimi. Kasin kohalla alkoi keuhkoissa tuntumaan, piti hengitellä tuubin läpi, kuten ekat 2 kilsaakin. Kotipihalla mittari näytti 10km@5.52. Aivan mieletön fiilis, sen voimalla vielä reilu 35 min kahvakuulaa ja vatsat kotona. Ellei flunssa tule takaisin, niin huomenna lisää. 

• Like 2

Ei tullu flunssa takaisin, mutta kurkku otti sen verran kipinää eilisestä pakkasjuoksulla, että aamuinen -18 ei houkutellut. Joten perheen kanssa 1, 5 tunniksi ulkoilemaan ja siitä salille jalat, selkä ja vatsat. Alkaa olla kroppa flunssasta toipunu.Tuntupa ihanalle taas kyykätä:smiley:. Tän viikon kilsat huimat 23, toivotaan, että pakkaset ja pöpöt pysyy ens viikolla poissa. 

• Like 2

Maanantai ei oo mulla yleensä juoksupäivä, mutta koska eilen ei juostu pitkistä, kelpasi juosta tänään. Töistä kotiin mutkan kautta 12km@5.52.  Pakkasta vaan 8, mutta navakka tuuli ja tuiverrus, välillä sai oikein puskea vastaan. Tuntui kivalta hölkötellä, pidempään menin kuin alunperin tarkoitus. 

Viime viikko sai pohtimaan kaavoihin kangistumista ja rutiineja. Mä elän rutiineista, olen kuin lapsi, joka tarvitsee tietyt rajat ja rutiinit tekemisiin. Se on kuitenkin veteen piirretty viiva, milloin rutiinit ja vaatimukset vie naista, eikä toisinpäin. Kun muistaisi sen kaikessa tekemisessä, että sisullakin on rajansa. Läpi harmaan kiven voi mennä niin monella tavalla, taitava on se, joka osaa kuunnella kroppaa ja luottaa siihen. Silleen rennosti, fiilistellen, nauttien. Sitä en oo ikinä osannu.

• Like 1