Jump to content
Juoksufoorumi.fi
silkkiapina

silkkiapina (Maraton alle 3.45, 1/2 alle 1.40)

Recommended Posts

Mitenhän kahvi toimis, piristäis ainakin... tuli tehtyä pitkiä fyysisiä duunivuoroja vissyn, omenavissyn ja kahvin voimalla menneinä vuosina, kroppa on tottunu ottamaan energiaa vasta levossa. Pitänee tähän ikään mennessä sekin opetella. 

Eilinen ei muuten tunnu sen kummemmin,  tosin uni oli katkonaista ja hikoilu suurta. 

• Like 1

39 minuuttia sitten, MikkoVe kirjoitti:

kokemuksen mukaan kaikki marjageelit ovat jostain syystä olleet pahan makuisia. Sitruuna/lime tai vanilja uppoaa paremmin.

Geelit toimivat kyllä hieman vanhempinakin. Löysin kaapin perältä vuosikertageelejä, tais olla jotain Sceezyä tjsp. en muista. No, anyway. Pistelin pitkällä lenkillä ne kylmästi poskeen ja vettä pullosta perään. Hiukan oli tuuheaa kamaa tulemaan ulos tuubista, mutta väkivaltainen tuubin puristelu auttoi. Maku oli ihan yhtä paska, kuin tuoreissa. 

En kertonut kellekään, että päiväys oli kolme vuotta yli. 

• Like 1
  • Haha 3

Maut kannattaa testata etukäteen ja siitähän täällä keskustellaan. Tuli mieleeni pari juttua geeleistä eli omalla eka maratonilla olin viimeisten geelien kanssa raivon partaalla kun hikiset kädet ei saanut geelejä auki. Hampailla repiessä geelit oli poskilla ja paidalla. Ja se toinen juttu; broidilla oli geeli jonka aukaisi juostessa etuhampailla. Aukes ja samalla katkes etuhammas. Tuon kuultuani olen aina ostanut maratonille pikkukorkilliset geelit. 

51 minuuttia sitten, joukor kirjoitti:

Kyllä toimii. Samoin kokis on ihan kuningaskamaa. ( jos vaan pakki kestää happoisuuden ) 

Kiitti vinkistä, täytynee testata. Kahvin suurkuluttajana testaan kyllä ensin sitä. 

18 minuuttia sitten, ZeroDiesel kirjoitti:

Maut kannattaa testata etukäteen ja siitähän täällä keskustellaan. Tuli mieleeni pari juttua geeleistä eli omalla eka maratonilla olin viimeisten geelien kanssa raivon partaalla kun hikiset kädet ei saanut geelejä auki. Hampailla repiessä geelit oli poskilla ja paidalla. Ja se toinen juttu; broidilla oli geeli jonka aukaisi juostessa etuhampailla. Aukes ja samalla katkes etuhammas. Tuon kuultuani olen aina ostanut maratonille pikkukorkilliset geelit. 

mulla kans avaamisen kanssa ollu ongelmia, toi korkillinenhan on hyvä, mä oon niin noviisi näiden kanssa etten oo tullut edes ajatelleeksi. Urheilujuomat kuplii jo ajatuksestakin, muutamassa kisassa niitä ottanu. Puhdas sokeripala on hyvä, pitää vaan treenata että saa sen nopeasti alas ilman tukehtumista (tallinnassa tuli testattua).

4 minuuttia sitten, silkkiapina kirjoitti:

kans avaamisen kanssa ollu ongelmia, toi korkillinenhan on hyvä

Korkilliset geelit taitaa olla kuitenkin aika isoja ?  Juomavyö, neljällä pikkupullolla. Joka pulloon sekoittaa 15-20 g geelin valmiiksi. Toimii. 

50 minuuttia sitten, joukor kirjoitti:

Korkilliset geelit taitaa olla kuitenkin aika isoja ?  Juomavyö, neljällä pikkupullolla. Joka pulloon sekoittaa 15-20 g geelin valmiiksi. Toimii. 

Totta.

Olen käyttänyt mallia 2 tai 3 korkillista ja 1 tai 2 korkitonta juoksuvyöhön. Korkittomat alkumatkasta ja korkilliset isot kahdella eri stopilla nautittuna. Pulloon en ole sekoitellut geelejä kun välillä tarpeen ja maistuu vain vesi. Näin varsinkin loppumatkasta eli viimeisen kympin aikana.

Pipoa kiristää. Vaikka aurinko paistaa. Juoksu ei vaan kulje. Ehkä viimeviikkonen painaa vielä. Kohta tarkemmin.

Ma lepo

Ti   11.64@6.04 tukkoset jalat ja keuhkot.

Ke jonkinmoisia vetoja. Duunista suoraan  11.3 km sis 3.3km vr kiihtyvänä @5.35, 3x2000m 3min palautuksilla, 2km vr@6.00. Vedoissa vauhdit @4.39, 4.40, 4.37. Ja tottakai vetojen eka kilsa aina kovempaa, senkin mokasin.

Jurppii. Tuntuu että sama vauhti riippumatta juoksenko kilsan, viis vai kymmenen. Jalat ois tullu, keuhkot ei. En saa irti kaikkea, päästähän se on kiinni. Ehkä ruskoja, lyhempiä vetoja, ideoita? Marallehan noi ei enää vaikuta, mut muillakin matkoilla olis kiva kehittyä. Onko kropassa niin paljon vähempi voimaa nyt kun sali jääny, paino suht koht sama kuin esim enkkapuolikkaalla. 

Tänään auringosta huolimatta salille, juoksen taas huomenna. Mun keho ei kestä pelkkää juoksua, vaatii lihaskuntoa myös. Aika ei vaan millään riitä arjessa.:eusa_wall:

• Like 2

La vielä kevyt iltasali 50min, pääpaino selkä/hartiat, jaloille mm askelkyykkykävelyä ja kyykkyjä bosupallolla (on muuten haastavaa). Fillarilla matkat, noin 7km. Hyvä pvä.

Su 14 km@6.16. Talvi tuli, jalat kevyet, keuhkot ei. Illalla vielä tunnin kehonhuolto lämpösalissa, teki hyvää.

Vko km 69.1. 

• Like 5

Ma 2.3     salilla voimatreeni, pääpaino jaloilla ja selällä.

Ti 12km@5.57  kevyt kulku, happirikas ilma

Ke salilla hyvä erilainen treeni koko kropalle 50min sis mm taljassa pakarapotkuja, ballerinakyykkyjä ja paljon kahvakuulaa. Lyhyet palautukset. Hyvä hiki ja hyvät ärsykkeet. Päivän bonuksena myrskyssä ja  loskassa fillarointia 12km, reidet ja keskivartalo kiittää. 

To duunista kotiin 14km@5.14. Loivia pitkiä ylämäkiä reilu puolet reitistä. Hyvä kulku, ei tarvinnu väkisin vääntää. Ja yhden jyrkän mutkamäen kävelin.

• Like 5

Aurinko!!! 😻

Reipas minä. Jätin fillarin duunin varastoon eilen, heräsin tänään 4.40 ja juoksin töihin. 8km@5.49. Hyvä kulku, vähän sai varoa liukkautta; on satanut aika monta päivää ja auringon noustessa tienpinnat jääti. Ehjänä perillä ja kansalaisille ruokaa laittamaan. Huomenna jos jaksais jotain vetoja. Ehkä. 

• Like 7