Jump to content
Juoksufoorumi.fi



silkkiapina (Maraton alle 3.45, 1/2 alle 1.40)


Recommended Posts

Ma 13.1 salilla jalkapainotteinen treeni, selkää ja hartioita ja vatsoja myös. Hyvät kyykyt tuli ainakin, muuten tuntuu olevan ylläpitävää nyt tuo punttitreeni. Pysyypähän kroppa kasassa.

 

Ti 12.54km@6.14

 

Ke 5km@5.34. Piti olla vp, mutta pää kaipasi tuuletusta ja keuhkot happea, pikainen pyrähdys aikataulujen välissä.

 

To 12km@5.22. Iltaan töiden jälkeen, juoksin ilman, että vahdin vauhteja, sillain rennosti. Tuo vauhti on siihen aika passeli.

 

Pe koko kropalle kiertotreeni salilla.

 

La  oli junnulla yökylässä kaveri ja ihan hirmuisen hyvät yöunet ei olleet takana. Pe iltana maistui myös puoli lasia skumppaa ja kun alkoholin käyttö on miinuksen puolella (lue kerran/kahdesti vuodessa tuoppi olutta tai lasi kuoharia), sekin tuntui kropassa. Oli tarkoituksena kova kymppi, suunnitelmat eli aamulla ja lopulta tuloksena kiihtyvä kymppi@4.52 ja päälle kolmen kilsan jäähyt. Kympin aikana sykettä nosti irtokoirat sekä tuuli. Keuhkojen puolesta oli mulle aikalailla maksimisuoritus, jos olis oll kunnon lämmöt alla, olis saattanu lähelle ennätystä päästä. Hyvä lenkki kuitenkin. Illalla ulkoilutettiin jalkoja kävellen vielä tunnin verran.

 

Su 27km@5.57. Aurinko, tuuli ja tummat pilvet. Kuin oma sielunmaisema. Mielen kanssa joutuikin taistelemaan tänään pidemmän aikaa (parinkympin jälkeen alko helpottaa) ennenkuin juoksuun tuli flow.  Kävin huoltoasemalla hörppäämässä vettä, muuten ilmanenergioita. Ja olisin voinut jatkaa matkaa vielä.

 

Vko km 69.70  Hyvä pitkis, hyvät reippaat, lepopäivän olis voinu pitää. Yöunet oonsaanu pidennettyä 30-45min/yö arkisin ja syömisetkin taitaa olla vihdoin kohdillaan tai sinne päin. Rautasuihketta oon suihkinu ahkerasti ferritiinin nostamiseski, kontrollilabroissa tosin en oo käyny.  Mitäs sitä turhaan kun juoksu kulkee.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 464
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se on rakkautta kun juostaan yhessä maaliin asti. Kiitos paella :-). 3.54 ja rapiat. 3 geeliä, hyvä meininki. Rapsaa myöhemmin.

Kotona taas ja kaikki ok. Jaloissa tuntuu ihmeen vähän, voiko jo mennä lenkille..... Rapsaa lupasin, tässä tulee. Lennettiin siis perjantaina jo myöhään Riikaan. Lauantaina aamiaisen jälkeen käve

Ma 9.11 Lihaskuntoa takapihalla kahvakuulilla+tangolla noin tunti, ystävän kanssa iltakävelyllä 2 tuntia, olipa mukavaa:). Ti 13.23km (sis. 10.23km@5.51, 2x1000m@4.35 / 4.45, erilaisia drill

Posted Images

Ma 20.1  tunnin hikinen ja hyväsykkeinen taistelutreeni, lähti jumit kropasta:)

 

Ti 12.28km @6.07. Älyttömän kevyt kulku, löyty hyvä rytmi, täydellinen juoksun flowtila.

 

Ke aikataulusyistä jouduin matolle: kiihtyvä kutonen, vikat kilsat @4.26, @4.22, loppuun pari kilsaa höntsää, yht 8km. Kuuma, ei löytyny kunnon rytmiä ja matolla aristan aina nostaa vauhtia; jotenkin näen itseni kompastuneena jossain nurkassa narut solmussa. Ens viikolla kyllä ulkona kova treeni. Päälle vielä 50min hyvä voimatreeni jaloille, hartioille ja selälle. 

 

To 7.35km@6.11. Kroppa jotenkin tahmea ja kipuinen.

 

Pe lepo, jäätävä päänsärky ja vatsassa jotain outoa.

 

La heräsin yhä jatkuvaan päänsärkyyn, kahvi vähän helpotti. Vatsassa yhä oma elämä, mutta lähdin silti kokeilemaan ajatuksella juoksen minkä pystyn. Kympin kohdilla kiristävä vanne laukes vähän, jalat tuntu hyviltä niin päätin jatkaa suunnitellun reitin. Lopputuloksena 24.1km@5.32, lopussa nostin pari kilsaa vitosen tuntumaan. Ei tullu alunperin suunniteltu maravauhtinen pitkis, mutta olosuhteisiin nähden ihan ok. Keli oli täydellinen, hymyilin auringolle koko matkan. Joku juotava ois ehkä ollu matkan varrella paikallaan.

 

Su 10km@6.07, purtsia pari kiekkaa auringossa. Jalat ok, keuhkot oli vielä nukkumassa.

 

Vko km 61.6.  Lisäksi kiire viikko duunissa ja työmatkapyöräilyä noin 60km.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Edelliseen viikkoon su illalle yks tunnin kehonhuolto.

 

Flunssa rantautui. Tiettekö sellainen ärsyttävä "vähän tukossa ja vähän sitä sun tätä muttei kunnolla kipeä", että töihin voi mennä ja kevyesti voi liikkuakin. Mur.

 

Viime viikko meni pk:ksi

 

Ma 27.1 salilla vielä hyvä voimatreeni

 

Ti lepo

 

Ke varovainen kokeilu 5km@6.13

 

To 10.18 km@5.53

 

Pe 8.2 km@5.48

 

La 12km@5.58 ja illalla salilla kevyt lihaskunto

 

Su 15km@6.00

 

Vko km 51.38 ja työmatkafillarointia reilu 60km

 

 

Ma 3.2 kävelyä huimassa auringonpaisteessa reilu 10km

 

Ti aamulla kävellen töihin (6km), iltapäivällä hölkkäien takaisin (aurinko!!!!!) 12.3km@6.00. 

 

Jospa loppuviikolla vauhteja pääsis jo juoksemaan.

Link to post
Share on other sites

Voiko se olla niin että kevyt viikko tulee joskus tarpeeseen:huh: ? Viime viikon flunssalla /pk vauhdeilla oli ehkä tarkoitus jos tämän päivän lenkkiä miettii. 

 

Ke olin salilla ja kyllä, voimatreeni sujuu taas kevyen jälkeen. Mun perussettiin kuuluu kyykyt (tangolla tai smithillä tai askeltaen), joko yhen jalan kyykyt tai etureidet, hartioille 3 _4 liikettä, selälle samoin (esim mave, kumasoutu/vaakasoutu, pitkät selät ), punnerruksia tai penkkiä, kädet ja vatsat. Pitkään oli liikaa liikkeitä ja räveltämistä, aikoinaan kävin viisikin kertaa salilla viikossa ja treenasin miljoonan jaetulla ohjelmalla. Ihan kiva kroppa sillä ehkä tuli, mutta voimasta tai järjestä ei ollu tietoa. Nyt pyrin kahteen lihaskuntoon viikossa, välillä toisen salin korvaa kahvakuula. Ja olen hyväksynyt sen, että oon enempi juoksija ja silloin juoksulle pitää antaa suurin sija treeneissä. 

 

To töiden jälkeen 10.60@5.45. Loppua kohti keveni.

 

Pe taas töiden jälkeen 10.24@5.47. Vika kilsa reippaasti loivaan pitkään ylämäkeen ja urku auki kotisuoralla vikat 400m. Tekipä hyvää:).

 

La olikin lumi maassa herätessä, plussalla kuitenkin. Pitkät yöunet ja aamutouhuilua, matkaan vasta puolilta päivin. 15km@5.08. Alustahan oli aika syvältä, sutimista ja jäiden varomista, ylämäet meinas alkaa ketuttaa. Hyvinhän se tuli kuitenkin, jäi tuntuma, että olis voinu jatkaa. Hyvä tästä tulee.

Link to post
Share on other sites

Eilen illalla vielä kotikuntoilua: kahvakuulaa ja vatsoja reilu 30min, en jaksanu /viitsiny lähtee salille. Parempi kun ei mitään.

 

Su 25km@5.53. Eilisen lumet oli sulanu ja taivaalta tihkutti vettä tuulen kera, syksyinen sää. Ihan kivasti tuli ilman välijuomisia, kotona ruoka maistui.

 

Vko km 73 ja rapiat, fillaroiden 36km työmatkoja ja kävelyäkin tuli. Ensi viikolla pitäs saada vetoja tms tehtyä kyllä taas.

 

Link to post
Share on other sites

Sunnuntai illalle tuli vielä naisellinen pms keksintö: lähdempä parin tunnin kävelylle ja käyn samalla tunnin balancessa. Oliko järkevää, en tiedä, mutta jalat oli maanantaina virtaa täynnä, ehkäpä se palautti hyvin.

 

Ma: salilla siis voimatreeniä, kyykytkin irvistin kelpo painoilla.

 

Ti :olikin tuskainen tahtojen taistelu 10.13km@5.57. Jalat ei ois jaksanu. Mut jakso kuitenkin.

 

Ke: se on vuoria siirtävä voima tuo pms ja naisen raivo, voiko tämän olon toivoa Hampuriin, kiitos. Piti ottaa kimpassa vetoja mutta juoksinkin työmatkan töistä kotiin ja otin siinä samalla hikeä pintaan. 14km sis kilsa lämpöjä,  2x4000, 5 kilsaa jäähyjä (kun kotiin oli se matka ja juoksin mielummin). Ekat 4km 4.55/4.44/4.46/4.57, välissä kolmisen minuuttia ympäristön ihmettelyä ja toiset 4km 4.47/4.41/4.51/5.00. Pirullinen ylämäki lopussa hyydytti. Kotona maistui ruoka.

Link to post
Share on other sites

To 7.37km@6.10. Oli vähän tahmeeta.

 

Pe kahvakuulatreeniä reilu tunti, hyvä setti.

 

La 27.13km@5.48 sis 7km@5.10 (kilsat 18 _25). Desi pillimehua ennen nostoa. Hyvin tuli, vahvat jalat ja rento kulku.

 

Su 10.06km@6.01. Aamulenkki tihkusateessa ennen 5 tunnin bussimatkaa. Pari päivää juostaan läsirannikolla toivottavasti auringossa.

 

Vko km 68 ja rapiat. Jos vertaa kuntoon ennen Riikan maraa neljä vuotta sitten, mennään jo nyt ehkä samoissa, piirun verran luottavaisempi olo nyt. Ennätykseen uskon jokatapauksessa mikäli saa treenata ehjänä kaikin puolin ja pääsee viivalle. Otsikkoa on vielä aikomus lähteä tavoittelemaan. 

 

Treenit sujuu muuten mukavammin kunnon kengillä, alan uskoa, että useamminkin voi uusia kenkiä kuin neljän vuoden välein....oon alkanu ihan villiksi, vajaassa kahdessa vuodessa ostanu jo kolmet kengät...tänään tarttu matkaan bostonit, kun tili ei kerrankin mennyt vain laskuihin ja lapsiin.:running:

Link to post
Share on other sites

Aurinko:060::060:.

 

Ja loma ja lapsuudenkoti. 

 

Ma 10km@5.16, päälle 30min paikallisella purtsin puntilla mavea, kyykkyjä, kulmasoutua, pystypunnerruksia,  pystysoutua, askenkyykkyjä, haukkareita ja punnerruksia ja kilsa jäähyjä suihkuun. Tuulessa ja auringossa oli rennon letkeä meno.

 

Ti 20km@5.39. Vähän liian lujaa, vähän liian pitkään. Juoksun flow on kai välillä sallittua.

Link to post
Share on other sites

To 15km purtsilla@5.52.

 

Pe duunissa taas, sieltä suoraan salille, perussetti koko kropalle ja nyrkkeilyä puolisen tuntia päälle. Jotenkin blaah koko treeni.

 

La aamulenkki ennen myrskyä 8.73km@5.56. Ja 45 min hikinen taistelulajitunti, olipa kivaa piiiitkästä aikaa, tätä lisää!

 

Su 28km@5.43, loppunostolla (vika vitonen 4.50/4.53/5.00/5.05/5.30). Hiipuva loppunosto siis...seinä tuli vastaan. Piristysmomenttina 22 kilsan kohdalla saakelin pahanmakuinen kookoskofeiinigeeli, jonka huomasin menneen vanhaksi puoli vuotta sitten. Loppu piti siis juosta lujaa jotta vesilasillinen kotona ehtisi suuhun ennen oksua...

 

Tuli vissiin jotku enkkakilsat viikolle. 93. 

Link to post
Share on other sites
20 minuuttia sitten, Tumpelo kirjoitti:

Aika hyvin nuo kestää aikaa. Elintarvike niin on parasta ennen päiväys. Kofeiini geelit on normaalistikin enempi pahemman makuisia kuin normi. 

Juu, en usko että oli pilalle mennytkään. En oo ikinä paljon  noita tai mitään lisäravinteita käyttänyt, joten en oo tottunu makuihin. Jotain marjan makuisia oli edellisillä maroilla. Kaikkein paras olis jos kykenisi juoksemaan maran maaliin ilman lisäenergioita, mutta ainakaan aikatavoite ei tuu täyttymään sillä tavalla. Suklaata ja viinikumeja oon harkinnu geelien tilalla tai niitä energiakarkkeja, niitä joskus testasin. 

Link to post
Share on other sites
20 tuntia sitten, silkkiapina kirjoitti:

Jotain marjan makuisia oli edellisillä maroilla.

...

Suklaata ja viinikumeja oon harkinnu geelien tilalla tai niitä energiakarkkeja, niitä joskus testasin. 

Oman kokemuksen mukaan kaikki marjageelit ovat jostain syystä olleet pahan makuisia. Sitruuna/lime tai vanilja uppoaa paremmin. Viinikumit ovat kyllä hyviä, mutta niiden kanssa joutuu taistelemaan sen verran, etten juostessa halua edes kokeilla.

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä


  • Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

     

    Yli 10 000 kävijää/kk

    n. 350 000 sivulatausta/kk

  • Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

    Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy