Jump to content
Juoksufoorumi.fi

silkkiapina

silkkiapina (Maraton alle 3.45, 1/2 alle 1.40)

Recommended Posts

4 minuuttia sitten, silkkiapina kirjoitti:

Juoksen, koska se vaan on niin kivaa, koska oon parempi ihminen hikoiltuani, koska haluan. Kisoilla ei niin väliä, mutta toki kehitys on kivaa. Voi olla, että eka maraton on myös vika, voi olla, että lyhemmät matkat on mun juttu. Ei voi tietää ellei kokeile.

Tykkäsin erityisesti tästä. :)

Kovat pohjat sulla tosiaan. Jään mielenkiinnolla seuraamaan! Tsemppiä tavoitteissa!

Kiitos edelleen toivotuksista :-).

Tässä kooste viime viikon treeneistä, vapaasti saa kommentoida.

Ma: salilla jalat  (mm kyykkyjä, yhden jalan kyykkyjä ja paljon hyppyjä), rinta, vatsat

Ti: 8 km @5.50, pään tyhjennys töiden jälkeen

Ke: salilla hartiat, hauikset ja ne vatsat

To:  12,5 km, josta eka 6km @5.50. seuraavat 4km@4.50 ja loppuun 2,5 km@5.20. Ei siis kävelyjä välissä.

Pe: se kirottu liikkavapaa....

La: matolla 7 km  ( 2 km lämppää@ 5.30, 2x2km vedot @4.17, 4.08  ja 4.08, 4.00), loppuu kilsa hiljaa. Perään selkätreeni ja vähän kyykkyjä. Ja vatsoja.

Su: 20 km@5.36.

Ongelmana mulla on vähän salin ja juoksun yhdistäminen, lähinnä että jalat sais kunnolla treenattua kerran viikkoon ilman että juoksusta tulee tukkosta. Sunnuntaina juoksen yleensä väh 20 km, nyt oli poikkeuksellisesti vaan 15, joten siksi jalat ma. Yleensä ne tulee tehtyä ke. Välillä jaan ne kahteen päivään. Ja jotta viikkoon saa sen yhden vapaan, on lauantaisin yleensä tuplat. Talvea kohti varmaan vaan yksi kovempi viikossa, muuten pk:ta. Työmatkajuoksua tuli paljon viime talvena, nyt se herääminen 04.30 ei niin enää innosta.

Maltoinko olla eilen tekemättä salilla jalkoja....no en malttanu. Kyykyt vaan on niin kivoja. Ja nyt oon viimein oppinu tekemään ne kunnolla tänä syksynä. Rintaa ja vatsoja myös, aikataulu puski päälle, joten hauberit jäi. Vanha rannevamma ei oikein tykkää penkkaamisesta, mutta kyllähän se sisulla rauta liikkui. Mukava maanantai treeni.

Tänään tarkotus töiden jälkeen palauttavalle sateeseen.

Tätä ainaista pimeää pääsee pakoon hetkeksi urheilemalla. Ainakaan mun pää ei pysy kasassa ilman.

Eilen tehotreeni salilla: hartiat, ojentajat ja hauberit. Hiki lensi ja voimatasot tuntuu kasvaneen. Näissä olkikäsissä se ei tarkota huimia rautamääriä, suunta ylöspäin kuitenkin. Se on pääasia.

Tänään kaipasi jo happea, eiliset ulkoilut vaan duunimatkat fillarilla. Siispä töiden jälkeen lapset kotiin ja läksyjen ääreen, itse sadetta uhmaamaan heijastinliivi vilkkuen. 10km@ 5.43. Jalat oli tosi kevyet ja keuhkotkin tuli hyvin mukana, liekkö johtui ilman happirikkaudesta. Huomenna lepoa ja lenkkarit+ kahvakuulat mukana sukuloimaan. Lauantain lenkki juostaan ehkä lumella, jos paljon pakkasta, otan kahvakuulat reppuun lämmikkeeksi:9999:.

• Like 1