Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Tupakointi tappaa!


ville.fi

Recommended Posts

  • Replies 234
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Elämä on vaarallista se päättyy väistämättä kuolemaan.

Käsitys elämästä ja kuolemasta ja niiden suhteesta subjektiiviseen

tajuntaan ei ole ihan näin yksioikoinen. Tai sanokaamme, että

esittämäsi edustaa erääseen todellisuus- ja ihmiskäsitykseen

perustuvaa ajattelutapaa.

Yhtä hyvin voisin sanoa, että elämä on ihmeellistä ja ihana

seikkailu ja että kuoleman jälkeen se muuttuu vain paremmaksi.

Joitakin ajatuksiani aiheesta:

-> the meaning of life by gnothi seauton

http://gnothiseauton.blogspot.com/ osat 1-5

-gs

Link to comment
Share on other sites

Joopajoo.. onhan niitä tappavia asioita maan päällä vaikka kuinka paljon. Tupakointia tuskin saadaan koskaan kokonaan kitkettyä, eikä tarvitsekaan. Kuten monia asioita, niin myös tupakointia voi harrastaa kohtuudella. Itselleni ainakin maistuu baari-illan aikana tupakka ja sikari jos toinenkin, enkä tunne jälkikäteen itseäni yhtään huonommaksi tai vähemmän järkeväksi ihmiseksi.

Terveys on pohjimmiltaan vain hitain tapa tehdä kuolemaa.

Link to comment
Share on other sites

Kaikki elää laillaan ja nauttii tavallaan. Kenenkään ei tule moralisoida toisia oman mielipiteensä johdosta, sana on tietysti vapaa ja omat näkemyksensä saa ja tuleekin tuoda julki. En kannata tupakkaa, enkä viinaa, enkä mitään mikä on ihmiselle luonnotonta, myrkyllistä tai vaarallista... toisaalta taidan kuitenkin olla kokeillut/käytän kaikkia näitä...kohtuudella tietysti (ehkä tuo luonnoton poislukien kun en heti keksi mitään järkevää tähän kategoriaan)...

Ja tiedättekö, jotkut hullut ne elää selibaatissakin tai eivät koskaan tee lapsia!!???

Link to comment
Share on other sites

En kannata tupakkaa, enkä viinaa, enkä mitään mikä on ihmiselle luonnotonta, myrkyllistä tai vaarallista... toisaalta taidan kuitenkin olla kokeillut/käytän kaikkia näitä...kohtuudella tietysti (ehkä tuo luonnoton poislukien kun en heti keksi mitään järkevää tähän kategoriaan)...

Ja tiedättekö, jotkut hullut ne elää selibaatissakin tai eivät koskaan tee lapsia!!???

Eihän se luonnotonkaan enää luonnottomalta tunnu jos sitä on itse kokeillut/käyttää/tekee... :)

Tuo selibaattihan se vasta vaarallista ihmiskunnan tulevaisuuden kannalta on! Toivottavasti kukaan järkevä ihminen ei elä selibaatissa! :znaika: Tyhmät eläkää vaan selibaatissa..

:rockwoot:

Link to comment
Share on other sites

Eihän se luonnotonkaan enää luonnottomalta tunnu jos sitä on itse kokeillut/käyttää/tekee... :)

Näin! Ja eihän kai mikään ole luonnotonta, mikä olemassa on?

Kuoleman jälkeisistä asioista on hyvä haaveiila, ja vielä muikeammaksi olo muuttuu, kun saa päähänsä matkan jatkuvan 100%:lla varmuudella. Ja tästäkin vielä muikeammaksi kun lukee itsensä Jumalan, Allahin, Godin tai jonkun vastaavan hemmon jengin jäseneksi jo elinaikanaan.

Minä uskon Sleepy Sleepersiin (ostin uuden tuplalevyn tänään!!! ihan oikeesti). Edellisistä en tiedä, mutta Karjalohjan kirkkoherra ei ehkä tykkää tämän tyyppisetstä korkeakulttuurista.

Link to comment
Share on other sites

Tupakka on kaikista mahdollisista harrastuksista ehkä se järjettömin. Hyödyt on aika vähissä haittoihin nähden. Itse treenasin keuhkojani filtterin läpi kuusi vuotta ja oli mielenkiintoista havaita, että lopetettuani flunssat ja kurkkukivut katosivat miltei kokonaan. Toisinaan iltamissa kaljan kanssa tulee sorruttua ja flunssa on aika tod. näk. seuraus.

Mutta kuten todettua, kukin taaplaa tyylillään ja mun ei ole varaa alkaa moralisoimaan.

Link to comment
Share on other sites

Tässä on mielestäni nyt taas vähän kysymys määristä: Sama kun pari konjakkia ruoan jälkeen on kerrassaan ihana (ja terveellinen) tapa mutta kaatokänni tai jatkuva tissuttelu on pahasta.

Itse olen piippumiehiä: Päiväannos on pari kolme piipullista hyvälaatuista tupakkaa. Mahdolliset terveyshaitat verrattuna elämänlaadun suoranaiseen kohoamiseen antaa selkeästi saldon että tupakointi kohdallani on hyvä asia.

Link to comment
Share on other sites

Itselläni on tupakoijana varsin lyhyt historia. 6-vuotiaana kokeilimme serkkupoikien kanssa tupakan polttoa. Kun oikeita savukkeita ei löytynyt, päätimme olla oman onnemme seppiä ja laitoimme kuivan koiranputken sisälle teetä, kahvia ja sekaan kuivaa heinää. Heinää siksi, kun muuten savukkeemme ei oikein tulta ottanut. Pumpuli hoisi filtterin virkaa. Minä otin nuorimpana ja yllytyshulluimpana ensimmäiset henkoset ja uloshengityksen mukana tuli valtava oksennus. Puhuin norjaa varmaan minuutin, oksensin aivan kaiken mitä vatsasta vain tuli ja päälle vielä vähän limaa ja muita eritteitä. Serkkupojat päättelivät, että tuotekehitysprosessi ei ole vielä aivan valmis ja jättivät henkosensa väliin.

Kyseisen episodin jälkeen ei ole vielä tupakaa mieli tehnyt, vaikka suvussa ja kavereissa on tupakkamiehiä ollut aina.

Tupakointia en tuomitse. Jos jonkun tekee mieli poltella tupakkaa, hashista tai vaikka lehmänlantaa niin minun puolestani siitä vaan. Kunhan elää itse onnellisena, ei kohtuuttomasti rajoita toisten mahdollisuuttaa onnellisena olemiseen eikä kummittele kuoltuaan niin ei muuta kuin körssi huuleen!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy