Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppo

Palautetta Juoksufoorumi foorumista ja fb ryhmästä

Recommended Posts

Just now, Grendel kirjoitti:

Onkohan vika mun päässä vai onko foorumi muuttunut.

Eli tykkään katsoa uudet sisällöt kuten ennenkin. Nyt tulee lista joka sinänsä ihan toimiva. MUTTA, kun klikkaan sitä joudun aina ekaan viestiin ja joka kerta saan erikseen klikata vikalle sivulle. Ja palaaminen sitten vastaava prosessi.

Klikkaa sitä tähteä/ympyrää tms. joka vie viimeiseen lukemattomaan viestiin? Ja paluu kai sitten ihan vain backia menemällä, tai sitten vaikka uudestaan uudet viestit - jos niin haluaa.

tunti sitten, LauraIsabella kirjoitti:

Aikaisemmin oli asiakokonaisuudet luokiteltu paremmin. Nyt esim.Yleinen keskustelun alla, kaikki ovat yhtä mössöä, eli vaikeampi löytää mitään.

Yhdistelin noita koska kukaan ei kirjoittanut noille alueille mitään. Siellä oli pari ketjua joissa oli uusia viestejä ja loput oli tyyliin vuoden vanhoja ketjuja. Jos herää uutta intoa avata uusia ketjuja tiettyyn aiheeseen liittyen niin sitten voidaan pohtia uudestaan tarkempaa jakoa. 

tunti sitten, Grendel kirjoitti:

Onkohan vika mun päässä vai onko foorumi muuttunut.

Eli tykkään katsoa uudet sisällöt kuten ennenkin. Nyt tulee lista joka sinänsä ihan toimiva. MUTTA, kun klikkaan sitä joudun aina ekaan viestiin ja joka kerta saan erikseen klikata vikalle sivulle. Ja palaaminen sitten vastaava prosessi.

Jos klikkaat otsikkoa niin se vie ensimmäiseen viestiin. Jos klikkaat otsikon edessä olevaa sinistä palloa/tähteä niin se vie ensimmäiseen viestiin ketjussa jota et ole vielä lukenut. Suosittelen avaamaan lukemattomia ketjuja uudelle välilehdelle hiiren avulla niin ei tarvi aina hakea uudestaan tuota listausta. 

Jos tuo oletushaku hakee viestejä alueilta joita et halua lukea niin voit luoda myös oman Uudet viestit -haun täältä: http://www.juoksufoorumi.fi/discover/?do=create Voit nimetä sen kuten haluat ja laittaa itselle oletus hauksi. Sillon tuo Uudet viestit haku avaa tekemäsi haun eikä sitä minkä foorumi tarjoaa. Ilmota jos selitin epäselvästi niin autan haun tekemisessä. 

Itse pidän vain foorumeista, jotka ovat otsikoitu paremmin. Nyt Juoksufoorumi muistuttaa aika paljon Facebookia, jossa kaikki ovat yhtä sillisalaattia, ja on vaikeaa löytää mitään. Ei tämä muuten olisi ongelma, mutta jostain syystä työpaikan koneella Juoksufoorumi avautuu todella hitaasti, selaimesta riippumatta.

Esim.nuo sykemittarit: Omat kansiot isoimmille  merkeille ja sitten vaikka kansiot Muut tai Muuta sykemittareihin liittyviä. En halua lukea esim.Garmin kirjoituksia, kun ei ne Garminit minua kiinnosta.

Ymmärrän tietysti ylläpitäjän kannalta, että jos ihmiset eivät suostu laittamaan kirjoituksia oikeisiin  ketjuihin, ei niitä ylläpitäjä ehdi ylläpitää.

Kuitenkin aiemmin toimi, miksi ei nyt? Mikä on muuttunut Juoksufoorumin käytössä parin vuoden sisällä? Suurin osa käyttäjistä on kuitenkin samoja, vai onko?

2 minuuttia sitten, LauraIsabella kirjoitti:

Esim.nuo sykemittarit: Omat kansiot isoimmille  merkeille ja sitten vaikka kansiot Muut tai Muuta sykemittareihin liittyviä. En halua lukea esim.Garmin kirjoituksia, kun ei ne Garminit minua kiinnosta.

Ymmärrän tietysti ylläpitäjän kannalta, että jos ihmiset eivät suostu laittamaan kirjoituksia oikeisiin  ketjuihin, ei niitä ylläpitäjä ehdi ylläpitää.

Jos yksittäisestä ongelmasta avattaisiin oma ketju niin se parantaisi tavallaan luettavuutta ja silloin oma alue olisi perusteltu. Nyt tahtoo kaikki olla yhdessä ketjussa. Eli rohkeammin voisi avata mun puolesta uusia ketjuja. Sunnon alueessa kävi esimerkiksi niin ettei siellä ollut juurikaan uusia viestejä. Seurataan tilannetta ja jos ketjuja alkaa syntymään nopeammalla tahdilla niin voihan noita taas siirrellä omaan alueeseen. 

7 tuntia sitten, Juha Tuomola kirjoitti:

Olen huomannut että Chromella (android) ja Windows klikatessa linkkiä foorumilla, niin selain lataa saman sivun uudestaan. Ainoa keino mennä linkkiin tällä hetkellä on kopioida se tekstinä ja liittää osoitekenttään :(

Tuo tapahtuu myös MacOS + Safarilla, ainakin mulla.

Saako ilmoituksen tykkäyksistä pois? Tuolla ylhäällä näkyy kellon kuva ja numero siinä vieressä ja kun siitä klikkaa, niin se on jotain ilmoittelua vain siitä, että joku on tykännyt. Kyllästyin siihen, joten en ole enää aikoihin klikannut siitä. Se olisi paljon parempi, jos järjestelmä ei toitottaisi joka kerta, kun joku on jostain viestistä tykännyt. Mitä siinä pitäisi tehdä oikeasti? Klikata kelloa ja nähdä, että joku on tykännyt viestistä? Sitten klikata sitä viestiä ja mennä lukemaan se itse kirjoitettu viesti uudestaan ja tuon jälkeen taputtaa itseään selkään todeten "olenpas minä hyvä kirjoittaja"?

• Like 2