Jump to content
Juoksufoorumi.fi

VLADIDAS (tason nosto)


 Share

Recommended Posts

Ex-300-400 km/kk jäbä hamuilee uutta elämää. Mittarissa kohta 50 joten aika aloittaa NYT, kun jalkavaivat tuntuu voitetuilta. Nyky hölkkäura 3 v.

1. vko  120 km ilman kyyneleitä.

2. vko 135 km pari kertaa "call of the wild", palelua, väsymystä eli uusi alue, uusi manner löytyi, hienoa !

vko 3 virhe vauhtiveto, ohitin jonkun, päässä pimahti ja vauhti nousi liikaa. Jalka niks naks, viikko vihkoon. Päänsisäinen selkkaus ja sekasorto. Vihdoin sovinto ja anteeksianto. Sellaasta sattuu, nuorelle oriille :D

saldo: 372 km/ 4 vkoa. Hamusin enempi, tämän sain, opin jotain, menetin jotain.

5. vko 176 km/7 pv. Kevyt lepotauko nosti kuntoa, ei stressiä, tuntuu että ollaan taas mukavuusalueella. Reenit 2 vaiheessa per pvä, maks veto 20 km. Iloista, rentoa, mukavaa. Pian taas mennään epämukavuusalueelle, ei tähän kannata jäädä mukavoitumaan tää on saavutettu. En tiedä miten tää jatkuu. Kovempaa tai ainakin pidemmälle kannattaa mennä, koska painovoima vetää alas, aika menee yhteen suuntaan (ei kun siis mitä se "aika" ja "painovoima" edes on, pitäis ensin kysyä). Eli painovoima on luotettava harjotusvastus ja se on vakio joka paikassa, aika kuluu koko ajan, eli mitä tässä muuta selostamaan, pitää palautua huomiseen reeniin + noudattaa ohjelmaa. On tää vammojen jälkeen suht rankkaa mutta hienoo, kovakin ponnistelu on aina parempaa kun vammojen kanssa tuskailu. Erittäin onnellinen. Siinä se. Ja miks ne jalat nyt viimein pelittää. En tiedä.

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Reippaita kilsoja. Toivottavasti paikat kestää.

(Ei se painovoima ihan vakio ole, etelässä selviävät vähemmällä. Tämä kyllä voisi teoriassa näkyä noin sadasosasekuntina 100 metrin juoksusa.

Juoksijan kannalta aika kyllä käytännössä kuluu samaa vauhtia joka paikassa, mutta on siinäkin mitattavissa oleva ero jo jos on toinen atomikello korkean rakennuksen huipulla ja toinen kellarissa. GPS sateliittien kellot pitää käytännössä oikeastikin rukata käymään maanpinnalla väärin, jotta radalla kävisivät oikeaan tahtiin.)

Link to comment
Share on other sites

Traktori on vauhti, eli 8,5 km/h joka pitää sisällään kävelykevennykset. Hieman on retkijuoksu/luistelutaustaa, vauhdilla ei väliä, kunhan kilsoja kertyy ja kaljallakin on joskus poikettu takavuosina noilla viikonloppuretkillä :D Ei liian montaa kuitenkaan. Taajamissa on kivaa kun ei tartte reppua, kauppoja löytyy.

 

Reenit kahdessa vaiheessa, aamu 17, ilta 13. Tässä nyt kivasti jalat pelittää niin pistelin 3pv x 30 km, mutta toka pvä 30 km oli yhteen putkeen, mikä odotetusti aiheutti pohkeeseen tänää kipuilua, mutta jihuu, vaiva tuntuu aamuvedon jälkeen hellittäneen, eikä tunnu juostessa laisin. Paikkakin tuntuu "turvallisesti" olevan pohkeen ulkosyrjän lihas, normi reeniosumaa. Tsekkaan aamulla, jos on pahentunut, pidän välipvän. Amusella tuli lähdettyä jonkun kollegan peesiin kun tuntui vetävän 10km/h pintaan ja halusin virkeemmän alotuksen, noh katsotaan oliko liikaa. Näyttää että 24 h /vko tulee reeniä tällä tyylillä, kielikursseja pyöritän ajankuluksi kuulokkeissa. Nakit on vyötäröllä yhä, siksikin osittain kokeilen määrämättöä, askel on kepeesti päkiällä ja jos hiihdoksi menee, kävelen jokusen metrin heti. Ei tässä tavotteita mihinkään ole, liikunnan riemua vaan kun ei tartte jossitella jalkojen puutetta, kerrankin tarpeeksi :D Maraa en juokse koska mun vauhdilla se ois jotain 4:45 mutta taatusti lähtisin jonkun peesiin ja särkisin jalat 4:25 aikaan ellen sitten katkeaisi kesken. Koitan nyt saada 7 x 30 kasaan, sitten voi kokeilla jotain muuta. Kehittävän ja kuluttavan raja varmaan ei ole tässä kovin kaukana mun nykykunnolla, mutta ei nyt tunnu olevan mitenkään rajoilla, ei ressaa. Mukavaa ja rentoa. Ensin suunnittelin seinään juoksua peräkkäisinä päivinä, mutta harmituksen harmitus, ei mitään huonoa energian tuotossa, oisko seinä hieman vielä kauempana ja tokihan päivän aikana energiat tasottuu. Hiilarit tässä on hieman alle kulutuksen, nakit ois tarkotus hyödyntää nyt. Niin ja hah hah, huikkaakin on otettu parina iltana, mutta ei kerralla liikaa :D Pahat on tavat, heh :D Ei hidasta enempää kuin pannupizza, johon myös tuli sorruttua :D Karu ruokavalio ja vitskut onkin vakio jo pitemmältä ajalta, että rehu-kalalinjalla.

 

 

Link to comment
Share on other sites

19+13. Hiilarit alhaalla, jalkoja piti käskyttää 10 km, zen meditaatio moodi päälle 15 km paikkeilla ja se kesti iltaan. Suht läskinä kun on pitkään hölkännyt niin jalat nyt tuntuu olevan tikissä kun pääsi kriittisen painon alle. Juoksun päällä ja mielenliikeiden yläpuolella, full control, mieli komentaa keho tottelee. 4 pvää 122 km uusi alue, tykkään. Radalla vastaan lappaa jopa maajoukkue tyyppejä. Viinamäen virkeä o silti mun seura. En tiedä mitä jalat kestää. Ei ole vertailukohtaa viime vuosilta. Oli kauhunhetki kun huomasin sormenpään olevan tunnoton ja kylmä, iik, veritulppa, diabetes ja äkkikuolema. Pian sen jälkeen alkoi zen moodi ja kaikki ok.

Link to comment
Share on other sites

17 km aamu. Nukutti iltapvästä, mutta menihän ne iltakemut hyvin 13 km eikä itkettänyt yhtään.

6 pvää = 182 km. Täs vaiheessa voi todeta että tason nosto projekti on voiton puolella, kapulat sitten kummasti korjaantui läskin poistolla ja nyt jos tulee mieleen että kokeillako jotain isompaa projektia, niin on vaan yks keino selvittää asia, eli enää ei tartte itkeä jalkojen puutetta. Sen kun menee ja kokeilee. Kai huomenna pitää rikkoa tuo 200 km vaikka on muuten kiire pvä. Kiittää ja vaikenee, tason nosto-projekti päättyy.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share



×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy