Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Knuutinpoika (Menetettyä kuntoa etsimässä)


Recommended Posts

Avataanpa uusi ketju, kun vihdoin on päässyt taas liikkeelle. 

Taustalla keväinen rimanalitus Tanskan pääkaupungissa kokonaisella. Osasyynä Masku Maratonilla alkaneet oireet pumppuosastolla ja muuten vaan surkea kunto. Puolikkaalla aika parani, mutta täysmatkalla ei miehestä ollut mihinkään. Ainakaan tavoitteeseen en päässyt.

Maratonin jälkeen pidin neljän viikon hermoloman urheilusta ja pyörtyilynikin loppuivat kohonneen leposykkeen ansiosta. EKG:ssä on edelleen muutoksia näkyvissä, vaikka taukoa oli viikkoja ja kevynnettyä harjoitteluakin tuli kolme kuukautta. Harjoittelua saa jatkaa, mutta maksimisykkeitä tulee välttää. Sopii mulle, sillä ei ne kivoilta muutenkaan tunnu. Tutkimukset jatkuvat, turha niistä enempää on valittaa.

Tällä hetkellä peruskuntokausi on aluillaan ja tähtäin ensi kesän puolikkailla. Kirjailen näillä näkymin kerran viikossa mitä on tullut sählättyä.

Link to comment
Share on other sites

Käytän kolmea sykealuetta harjoitusten perällä yksinkertaisuuden vuoksi (PK, VK ja MK).

 

PK 105-150, 55-79%  

VK 151-171 80-89%

MK 172-> 90% ->

 

Viikko 42

Ma: Juoksu PK 30min

Ti: Juoksu PK 50min + Spinning PK 45min

Ke: Lepo

To: Juoksu PK 30min + Juoksu PK 40min

Pe: Juoksu PK 1h50min + Spinning PK 20min

La: Spinning PK 1h10min

Su: Juoksu PK 1h40min

 

Juoksu  5h57min, Spinning 2h17min. Yhteensä 8h14min. Tehot: PK 100% VK 0% MK 0%. 

 

Tässä vaiheessa en ilmoita kilometrejä. Vauhdit ovat jossain 5:20/km - 7:30/km välillä PK-alueella.

 

Viikko 43

Ma: Juoksu PK 1h40min + Spinning PK 40min

Ti: Juoksu PK 50min + Spinning PK 1h50min

Ke: Spinning PK 1h40min + Juoksu PK 30min

To: Juoksu PK 2h

Pe: Spinning PK 2h

La: Juoksu PK 1h25min

Su: Juoksu PK 1h20min + Spinning PK 1h10min

 

Juoksu 7h43min, Spinning 7h27min. Yhteensä 15h10min. Tehot: PK 100% VK 0% MK 0%.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Viikko 44

Ma: Spinning PK 2h + Juoksu PK 1h30min

Ti: Juoksu PK 40min + Spinning PK 1h40min

Ke: Juoksu PK 1h40min + Spinning PK 1h15min + Spinning PK 40min

To: Spinning PK 1h20min + Juoksu PK 40min

Pe: Juoksu PK 2h + Spinning PK 30min

La: Juoksu PK 2h10min

Su: Spinning MK 30min (5 x 3min / 2min palautus)

 

Juoksu 8h40min, Spinning 7h53min. Yhteensä 16h33min. Tehot PK 97% VK 0% MK 3%.

 

Perseessä tuntuu aika kiitettävästi. En tajua miten pyöräilijät voivat harjoitella 30h viikossa, kun oma perse ei kestä edes 10 tuntia. Muuten perus tylsää tekemistä, mutta otin vähän kierroksia tänään ja tuntui yllättävän hyvälle. Sykekin laski intervallin aikana nopeasti. 

Link to comment
Share on other sites

Viikko 45

Ma: Spinning PK 1h + Juoksu PK 1h30min

Ti: Juoksu PK 1h50min + Spinning PK 1h10min + Spinning PK 1h

Ke: Juoksu PK 1h40min + Juoksu PK/VK 1h10min

To: Juoksu PK 1h10min + Spinning PK 55min

Pe: Spinning PK 2h

La: Juoksu PK 2h

Su: Lepopäivä

 

Juoksu 9h17min, Spinning 6h9min. Yhteensä 15h26min. Tehot PK 95% VK 5% MK 0%.

 

Huonosti nukutun yön jälkeen päätin pitää lepopäivän. Syketasot alkavat taas tippua, joten pientä positiivista ilmapiiriä havaittavissa. Maanantaina hyökkään kovemmilla sykkeillä.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Viikko 46

Ma: Juoksu PK/VK 1h

Ti: Juoksu PK 1h

Ke: Juoksu PK 45min

To: Lepo

Pe: Juoksu PK 45min

La: Lepo

Su: Spinning PK 30min

 

Juoksu 3h35min, Spinning 30min. Yhteensä 4h05min. Tehot PK 95% VK 5% MK 0%.

 

Palauttavaksi viikoksi meni. Tuli kyllä tarpeeseen aikataulujen takia ja vasen pohjekin oli lepoviikosta samaa mieltä. Nyt taas määrää koneeseen, niin ehkä tästä vielä jotakin saan aikaiseksi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Viikko 49

Ma: Juoksu PK 1h + Spinning PK 40min

Ti: Lepo

Ke: Spinning PK 30min + Juoksu PK 1h

To: Spinning PK 30min

Pe: Spinning PK 30min

La: Hiihto VK 50min

Su: Hiihto PK 2h40min

 

Juoksu 1h55min. Spinning 2h14min. Hiihto 3h30min. Yhteensä 7h39min. Tehot PK 90% VK 10% MK 0%

Loppuviikosta Leville hiihtämään. Torstai ja perjantai meni kevyen pyöräilyn merkeissä, koska oli sen verran paljon tekemistä kalenterissa. 

Link to comment
Share on other sites

Viikko 52

Ma: Spinning PK 45min + Juoksu PK 55min + Spinning PK 40min

Ti: Juoksu PK 1h05min + Spinning PK 1h10min

Ke: Juoksu PK 55min + Spinning PK 1h

To: Lepo

Pe: Juoksu PK 1h05min

La: Spinning PK 2h

Su: Juoksu VK 1h + Spinning PK 1h10min

 

Juoksu 4h57min. Spinning 6h49min. Yhteensä 11h46min. Tehot PK 91% VK 9% MK 0%

Tavoitteeksi alkaa hahmottua Forssan Suvi-ilta kesäkuulle ja tuolloin hyökkään puolikkaan ennätyksen kimppuun. Nyt alkaa tuntumaan taas paremmalta ja kunhan lääkäri näyttää vihreää valoa, niin motivaatio varmasti paranee. Otsikonkin voisi mahdollisesti päivittää. Paavossa juoksisin muuten puolikkaan, mutta lupauduin siskolle 1.37 jänikseksi, niin menee nautiskelun puolelle.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Viikko 53

Ma: Juoksu PK 40min + Spinning PK 1h40min

Ti: Juoksu PK 30min + Spinning PK 1h30min

Ke: Juoksu PK 1h25min

To: Spinning PK 10min + Juoksu VK 20min + Spinning 2h

Pe: Juoksu PK 1h25min + Spinning PK 2h10min

La: Juoksu PK 40min + Spinning PK 1h

Su: Juoksu PK 40min + Spinning PK 25min

 

Juoksu 5h38min. Spinning 8h53min. Yhteensä 14h30min. Tehot PK 98% VK 2% MK 0%

Tein tälle viikolle hieman enemmän määrällistä harjoittelua ja jätin tehot tuohon yhteen 20min VK2-harjoitukseen. Kulku oli kyllä hyvä sykkeiden puolesta, mutta lihaksisto ei vielä tykkään kovemmasta menosta. Tasainen työ tuottaa selkeästi tuloksia, kun vertaan kolmen kuukauden takaiseen höntsäilyyni.

Link to comment
Share on other sites

Viikko 1

Ma: Lepo

Ti: Juoksu VK 1h10min + Spinning PK 1h

Ke: Juoksu PK 1h + Spinning PK 1h30min

To: Juoksu PK 1h30min + Spinning  PK 30min

Pe: Kipeänä

La: Kipeänä

Su: Kipeänä

 

Juoksu 3h44min. Spinning 3h01min. Yhteensä 6h45min, Tehot PK 83% VK 17% MK 0%

Torstaina sain flunssan. Tosin ei tullut yllätyksenä, koska niin moni on sairastellut ympärillä. Fiilis ok ja kuumetta ei ole ollut lainkaan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy