Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Helsinki Spring 10 km 23.4.2017

Recommended Posts

Helsinki Spring Marathon

Maraton, puolimaraton ja 10 km juoksukisa Helsingissä

Juoksukisa kauniilla, tasaisella ja nopealla reitillä Helsingissä

24.4.2016

Katso lisäinfoa: http://www.helsinkispringmarathon.net/

Marathon, half marathon and 10 km running race in Helsinki

Running race in a beautiful, flat and high-speed route in Helsinki

24.4.2016

Look additional info: http://www.helsinkispringmarathon.net/

HSM logo A.jpg

HR main page.jpg

HSM reitti on siirretty 2010 vuoden virallisesti mitatusta reitistä uuteen paikkaan ja kisa on suunniteltu (noin vuoden ajan) uudelle reitille ja mahdollisimman nopeaksi juOstavaksi. Tapahtuma on myös siirretty sellaiseen paikkaan jossa ei ole pahemmin ylämäkiä.

Reitti on mitattu, mutta ei ole virallistettu viralliseksi reitiksi. Reitti tarkastusmitataan vielä virallisesti ja asiasta on sovittu virallisesti hyväksytyn reitinmittaajan kanssa, että toimitus tehdään lokakuun ja marraskuun taitteessa. Noudatamme samaa käytäntöä kuten muut isot tapahtumat joita on jouduttu mittaamaan jopa edellisellä viikolla ennen kisaa. Aikaa on vielä 6kk ennen H hetkeä.

ps. vastaamme mielellämme kysymyksiinne

Lisätietoja: helsinkispringmarathon@Hotmail.com

Muokattu

• 2 months later...
  • 1 month later...
  • 8 months later...

HSM juostaan 23.4.2017 toista kertaa uudella reitillä

HSM Helsinki Spring Marathon tapahtuma on rakennettu reitti edellä, jotta reitillä voi todellakin tavoitella itselleen huippuaikaa maratonilla, puolimaratonilla tai 10 km matkalla.

Katso linkistä lisäinfoa HSM 2017 tapahtumasta: http://www.helsinkispringmarathon.net/

IMG_4562.jpg

• 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Helsinki Spring Marathon 23.4.2017
Maraton, puolimaraton ja 10 km Helsingissä
2017 tapahtumassa kahvilapalveluista huolehtii Plaza Mocca-kahvila ja Helsinki Spring Marathon, puolimaraton ja 10 km juoksun reitillä on 3 kappaletta virkistäytymispisteitä 3,6 km välein sekä Dexal geeli-asema ja maalissa on virkistäytymispiste sekä Dexal geeli-asema.
Katso tästä linkistä lisäinfoa: https://www.helsinkispringmarathon.net/

HSM 2017 (2).jpg

• 4 weeks later...

Täältä se kisakausi sitten starttaa meikäläisen osalta. Kunto on aina vähän arvoitus talven jäljiltä, mutta sittenhän se selviää, kun tosissaan lähtee raastamaan. Kevätsää on myöskin aina vähän arvaamaton, mutta toivottavasti nyt ainakin 5 astetta olisi lämmintä, niin mulla sormetkin alkaa tarkenemaan ohuilla hanskoilla. Ja oliko viime vuonna jo kaikki hiekoitussepelit putsattu kisaan mennessä? Nyt meinaa ainakin välillä tukehtua, kun pölyä leijuu aika paljon ilmassa.

• 2 weeks later...
On 2.4.2017 at 10.43, heguli_80 kirjoitti:

Täältä se kisakausi sitten starttaa meikäläisen osalta. Kunto on aina vähän arvoitus talven jäljiltä, mutta sittenhän se selviää, kun tosissaan lähtee raastamaan. Kevätsää on myöskin aina vähän arvaamaton, mutta toivottavasti nyt ainakin 5 astetta olisi lämmintä, niin mulla sormetkin alkaa tarkenemaan ohuilla hanskoilla. Ja oliko viime vuonna jo kaikki hiekoitussepelit putsattu kisaan mennessä? Nyt meinaa ainakin välillä tukehtua, kun pölyä leijuu aika paljon ilmassa.

Tosiaan kelpaisi hieman lämpimämmät säät mitä on viimepäivinä ollut. Hiekoitukset on lakaistu kyllä jo enimmäkseen. 10k:n reitillä on tietysti 1,25 km yhteensä hiekkapätkää, mutta ei se pöllyä kuten normi katuhiekat. Kävin eilen osana kevyttä lyhyttä pitkistä tsekkaamassa tämän 10k:n "oikaisupätkän" (mikä siis poikkeaa normikierroksesta) siltä varalta, että mara jää juoksematta ja vaihdan matkaksi 10k:n. Reitin alkuosa on kyllä aika nopea, jossa kannattaa mennä lujaa, mutta voimia esim. Vanhalle Tuusulantielle säästellen.

Minulla on muistikuva viimevuoden 10k:n reittikartasta, että reitti olisi mennyt Vantaanjoen itäpuolta Tapaninkyläntielle asti, jossa kieppi ensin normikierrokselle ja sit normikierroksen kieppi vielä samantien ennen Vanhalle Tuusulantielle juoksemista. Voi olla, että muistan väärin, mutta jos oli noin, niin tämän vuotinen 10k:n reitti on tuolta osin parempi ja nopeampi, sillä joen ylitys on siltaa pitkin vähemmin kiepein Tapaninvainion Uimarannan kohdalla.

Sää rauhoittui sopivasti starttiin mennessä. Vähän oli lätäköitä ja koleaa. Tarkkaillen meni hyvässä porukassa ekat 1,5 kilsaa, jonka jälkeen pidin oman vauhtini noin 3.45 min/km ja huomasin eteneväni kohti pääjoukon keulaa. Ennen joen ylitystä mietin, että teenkö hölmösti, jos lähden omille teille, mutta naisten 2. sijoittunut ei tarjonnut huomattavaa tuulensuojaa, niin sikäli oli ihan sama. Tein hieman eroa pääjoukkoon, kärki jossa oli 3. juoksijaa ja joista yksi oli nainen meni kauempana. 4 kilsalta jostain Vanhalta Tuusulantieltä maaliin varmistelin sijoitusta. Lupaavalta vaikuttanut alku ei muuttunut raastoksi, aika pintahengityksellä juoksin, mut ei ollu syytä liikaa riuhtoa. Naisten 2. sijoittunut kertoikin vähän saavuttaneen mua lopussa, mutta kerroin, että hallussa oli tilanne ja että lujaa heidän olisi pitänyt juosta jotta kiinni saavat :). Normijuoksu 38.21, yleisen sarjan 2. (kärki keskeytti 6-7 kilsalla) ja opiskelijoiden SM 1 (montaa meitä ei ollut ja taso viimevuotta selvästi huonompi). Vitosen kyltti oli hieman väärässä paikassa, tai sit mulla oli fiiliksistä huolimatta tosi hyvä loppu. Onnittelut @enkelman palkintosijasta!

edit : se vielä, että tuo OSM 1. piti ihan käydä itte puhumassa toimitsijoilta, kun minä en ollutkaan aluksi mukamas OSM:llä vaikka lukuisten selvittelyjen jälkeen järjestäjä ilmoitti minulle, että siirto maratonilta OSM10klle onnistui ja, että olen yleisessä ja OSMllä

• Like 7