Jump to content
Juoksufoorumi.fi

HSM

Helsinki Spring Marathon 23.4.2017

Recommended Posts

Irtohihat voi olla fiksut, jos alussa on kylmä, jättää ne sitten pois. Mä ostin sellaiset Diadoran hihat kerran halvalla XXL:stä. Samoin tosiohuita juoksuhanskoja voi harkita. Sellaiset pinkit, mitkä on Ben Parkesilla joka kisassa, olisi jees. Mä oon miettinyt, että jos se vois lähettää mulle yhdet. 

Maratonille on ennakkoon ilmoittautunut 161 juoksijaa. (Kuvittelin, että kyseessä olisi suurempi tapahtuma....) Ennätys toissa vuodelta on 165 maaliintullutta. Tänä vuonna siis tuskin lyödään osallistujannnätystä maratonilla.

Toisaalta porukka on melko kovatasoista, keskimäärin. Edellisinä vuosina päästäkseen tulosluettelossa puolivälin paremmalla puolelle on pitänyt juosta 3:49 - 3:54. Itse en ole koskaan näin kovaa juossut, mutta muilla maratoneilla olen silti sijoittunut tulosluettelossa paremmalle puoliskolle.

Jokunen ulkomaalainenkin on eksynyt joukkoon, lähinnä Venäjältä ja Virosta (mutta ei yhtään muista Pohjoismaista). Kaukaisin juoksija on Bangladeshista.

Hyvä juoksusää tiedossa. Plussan puolella, ei tuulta eikä auringonpaistetta.

1 tunti sitten, Baltsu kirjoitti:

Missäs toi paikka on? 

Susirajan takana eli kehä I:n ulkopuolella - nähtiinhän aikaisemmin keväällä susia hiukan Pukinmäestä itään mennessä.

Toivottavasti Sepon linkkaama kuva auttaa maaseudulle matkaajaa.

• Haha 1

38 minuuttia sitten, Edwin kirjoitti:

Susirajan takana eli kehä I:n ulkopuolella - nähtiinhän aikaisemmin keväällä susia hiukan Pukinmäestä itään mennessä.

Tosin aika lähellä susirajaa (Kehä1) reitti menee loppupuolella välillä Ogeli -Puksu. Ja ohittaahan se Kehä 1sen  Pukinmäen aseman alla bussipysäkin kohdalla. 

3 tuntia sitten, Edwin kirjoitti:

Katsoin reittioppaasta. Sama kuin Tikkurilassa, urheilupuistoa ei löydy. No ei se mitään, menen sinne junalla ja katson sitten tarkemmin koordinaatteja perillä. Sieltä voi juosta himaan sitten. Tulee viikon kolmas maakuntamatka. Viime su kävin Vuosaaressa, ke Kalasatamassa ja nyt siis tuonne. 3 hsl:n lippua viikossa on normaalisti ehkä puolen vuoden satsi. No, kotimaan matkailu kiittää. 

52 minuuttia sitten, Baltsu kirjoitti:

Katsoin reittioppaasta. Sama kuin Tikkurilassa, urheilupuistoa ei löydy. No ei se mitään, menen sinne junalla ja katson sitten tarkemmin koordinaatteja perillä. Sieltä voi juosta himaan sitten. Tulee viikon kolmas maakuntamatka. Viime su kävin Vuosaaressa, ke Kalasatamassa ja nyt siis tuonne. 3 hsl:n lippua viikossa on normaalisti ehkä puolen vuoden satsi. No, kotimaan matkailu kiittää. 

Suosittelen että tuut Pukinmäkeen ja kävelet siitä. Malmin asema voi olla liian eksoottinen kokemus.

15 tuntia sitten, rjr kirjoitti:

Osaatko lukea karttaa?

Turhan vaivalloista, kun joku joka on siellä käynyt, olisi voinut parilla sanalla kertoa kuinka sinne pääsee. Kysymykseni oli ehkä liian vaikea. Ensi tapahtuman yhteydessä kysyn helpommin.

Esim. Vantaan maratonille ei ollut Tikkurilan asemalta mitään kylttejä, eikä karttaohjelma tunnistanut urheilukenttää, vaan se kadun nimi oli joku ihan härö. En enää muista mistä se osoite piti hakea, mutta vaikeaa se oli silloin juosta asemalta perille. 

Pottonen onnistui näköjään paremmin. Itse yritin kirjoittaa pukinmäki urheilukenttä, eikä löytynyt. 

Reitillä on kaksi pitkää suoraa. Vanha Tuusulantie ja Kehä 1 vierestä kulkeva.

Vanhalla Tuusulantiellä puhaltaa ennustuksien mukaan myötätuuli ja Kehä 1:n suuntaan sivuttainen vastatuuli. Eli Kehä 1:n suuntaan kannattaa etsiä iso selkä