Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Helsinki Spring Marathon 23.4.2017


Recommended Posts

Tapahtuma muuttuu myös henkilökohtaisella tasolla toisenlaiseksi jos ei ehdi vessaan. Toki jos valitsee vessajonon ja ampaisee sieltä bajamajasta 6h juoksijoiden perään alle 4h tavolla isossa tapahtumassa niin kyllä se tarjoaa haastetta. Siinä saa pujotella ojien kautta että pääset massasta ohi. Jos taas haluat vain juosta maaliin niin sama kai se on olla vaikka bajamajassa kun lähtölaukaus pamahtaa. Itte olin kerran kehä kolmosella kun lähtö tapahtu ja hyvin ehdin maaliin muiden kanssa.

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 tuntia sitten, Seppo kirjoitti:

Tapahtuma muuttuu myös henkilökohtaisella tasolla toisenlaiseksi jos ei ehdi vessaan. Toki jos valitsee vessajonon ja ampaisee sieltä bajamajasta 6h juoksijoiden perään alle 4h tavolla isossa tapahtumassa niin kyllä se tarjoaa haastetta. Siinä saa pujotella ojien kautta että pääset massasta ohi. Jos taas haluat vain juosta maaliin niin sama kai se on olla vaikka bajamajassa kun lähtölaukaus pamahtaa. Itte olin kerran kehä kolmosella kun lähtö tapahtu ja hyvin ehdin maaliin muiden kanssa.

 

 

 

Tai sitten kerää kisakokemusta sen verran, että osaa toimia aikataulujen ja suolensa kanssa.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

On ‎17‎.‎4‎.‎2019 at 14.39, Snakster kirjoitti:

 

Minusta juoksukilpailussa aika lasketaan paukusta maaliin tuloon. Mitään nettoaikoja eivät tilastot tunne.

 

Toisaalta onko isompi maratontapahtuma edes kilpailu suurimmalle osalle?

 

Luulen, että ei. Mukava olla mukana, kerätä osallistumismitali ja saa paidan. No ehkä monet yrittää ennätystään (tavallaan oma kilpailu tietäen ettei itse tapahtumassa sijoitu korkealle) tai sitten juoksee muuten vaan saaden mitalin ja paidan (kuten itse).

 

Molemmat ajathan (brutto ja netto) saa ja netto on kyllä se oikea aika ainakin minulle. Taitaa olla tavalliset harrastelijat ja oikeat kilpailijat aika lailla eri ryhmä juoksutapahtumissa. Olihan Helsinki Spring Marathonissakin osallistumäärät aika hyvällä tasolla ja tavalliset harrastajat kun tulevat paikalle niin juoksutapahtuma pyörii jatkossakin (tapahtumien osallistujakadosta oli aikasemmin juttua toisessa otsikossa). 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 17.4.2019 at 08.55, Baltsu kirjoitti:

Tuossa tapahtumassa on niin paljon parannettavaa, ...

 

Lähtö- ja maali pitää olla Merikannontiellä Sibelius-monumentin edessä. Exposta pitää tehdä isompi ja hienompi kuin missään ja niin että se on mieluusti iltatilaisuus, jossa on livemusaa. Tuosta voisi tehdä ihan hyvän tapahtuman, kun panostettaisiin kunnolla.

 

Varmaan ollaan ihan samaa mieltä siitä että tapahtumassa on paljon parannettavaa, mutta eikös Helsingin keskustan liepeillä ole jo muutamia juoksutapahtumia? Tuskinpa HSM sinne siirtyy ja ihme on jos edes kehittyy, kun tietää porukan, joka sitä on puuhailemassa. 

 

Link to comment
Share on other sites

On 17.4.2019 at 10.42, Seppo kirjoitti:

Lähtökohtasesti sivistyneemmän oloista touhua jos 50 äijää ei oo kuseskelemassa ympäri kisakeskusta. Vapautuu sitten niitä bajamajojakin naisten käyttöön. 

 

Onhan se niinkin. Mutta niin kauan kun koirat saa kuseskella ympäri kaupunkeja, en koe kovinkaan paljon huonoa omaatuntoa asiasta, kun vaan pitää huolen etttei ole ihan suoraan kenenkään silmissä. Hyvin ehti, noin 4 min enne starttia...

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 17.4.2019 at 14.39, Snakster kirjoitti:

 

Minusta juoksukilpailussa aika lasketaan paukusta maaliin tuloon. Mitään nettoaikoja eivät tilastot tunne.

 

Äläpäs nyt! Viralliset tilastot ei ehkä tunne, mutta Juoksija-lehden maratontilastossa on ainakin nettoaikoja. 

 

HSM:sta sen verran, että epäilen että kellot eivät ihan sekunnilleen mitanneet oikein. Sammutin kelloni maaliintulon jälkeen, mutta se kysähtyi näyttämään samaa aikaa kuin virallinen tulos, vaikka siinä taatusti oli noin 2 s viive.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On ‎16‎.‎4‎.‎2019 at 19.38, Pottonen kirjoitti:

Sitten vähän myöhemmin tuli No Official Rabbit eli herra Soppakala alias Jari K.

 

Olen hänet nähnyt useasti jossain kisassa (vähän jutellutkin).

 

Herättää hilpeyttä ja ruvennut naurattaan. Juu ei hän official rabbit ole, koska joskus hän tullut selkä edellä vastaan ja joskus tullut yllättäen takaa nopeammalla vauhdilla kuitenkin juossut monesti jotakin 3.50 - 4 h paikkeilla missä itsekin.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy