Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Rooman maraton ja Runcard

Recommended Posts

Auttakeehan viisaammat savolaista...Olen ilmoittautumassa Rooman maratonille mutta ne vaatii Runcardin tai (ilmeisesti) jonkin järjestön/seuran jäsenyyden, vissii vakuutussyistä??. Mitäs tässä kohtaa olis fiksuinta tehdä? Olin ymmärtävinäni että vuoden voimassa oleva Runcard maksaa 15€, mielummin selviäisin tästä kohtaa ilmaiseksi, koska lisäksi vaadittu lääkärintodistuskin maksaa. :( Kysymys kuuluu siis: onko Runcard pakollinen? Onko muita mahdollisuuksia täyttää vaatimus ja jos on niin mitä/mistä löytyy?

Auttakeehan viisaammat savolaista...Olen ilmoittautumassa Rooman maratonille mutta ne vaatii Runcardin tai (ilmeisesti) jonkin järjestön/seuran jäsenyyden, vissii vakuutussyistä??. Mitäs tässä kohtaa olis fiksuinta tehdä? Olin ymmärtävinäni että vuoden voimassa oleva Runcard maksaa 15€, mielummin selviäisin tästä kohtaa ilmaiseksi, koska lisäksi vaadittu lääkärintodistuskin maksaa. :( Kysymys kuuluu siis: onko Runcard pakollinen? Onko muita mahdollisuuksia täyttää vaatimus ja jos on niin mitä/mistä löytyy?

Ainakaan muutama vuosi sitten ei vaadittu mitään runcardeja. Lääkärintodistus riitti ainakin silloin. Uskoisin, että ei ole pakollinen ja lääkärintodistus ajaa samanasian.

Eipä tuossa italian kielisten sivujen perusteella muuta vaihtoehtoa ole kuin maksaa- ja ei kai tuo 7-15€ matkakassaa kaada?  Matkaan menee jo kaikkinensa useampi satanen? jos tuon kympin haluat säästää, niinjätä huono lounaselämys väliin Rooman turistikohteiden lähellä.

-->Jos haluat enemmän vastinetta rahoillesi, liity jonkun suomalaisen seuran jäseneksi, jolla saat esim. heidän tapahtumaansa ilmaisen osallistumisen tai muita etuja (esim. Lahen ahkera ja Uusi Lahti juoksu) ja skannaat tuon kortin roomnalaisille

(Ja jos oikeasti haluat säästää, täytä tuo lääkärintodistus itse-ei ne sitä  nimeä ja photoshop leimaa ossa googlettaa)

• 2 weeks later...

Siellä ilmo portaalissa on semmonen maksukohta, missä Runcard sisältyy maksuun. Se kannattaa valita, koska Runcardin joutuu ottamaan (maksamaan) joka tapauksessa. Itse otin sen halvemman vaihtoehdon maksukuvioissa ja homma ei edennyt ennen kuin olin maksanut ja saanut tämän Runcardin.

• 3 weeks later...

Minulla oli myös vähän ongelmia ilmoittautumisen kanssa, tai ainakin epäselvyyksiä. Eli valitsin "sisältää runcardin"-vaihtoehdon (70€+7€). Tämän jälkeen maksoin osallistumisen, ja laitoin lääkärintodistuksen liitteeksi. Ilmoittautuminen jäi kuitenkin "incomplete"-tilaan.

Tänään minulle sitten tuli kaksi erillistä sähköpostia. Toisessa oli kuva voimassaolevasta Runcardistani. Toisessa italiankielisellä saatetekstillä jostain vähän erilaisesta lääkärintodistuspohjasta, mikä sinne piti alun perin lähettää. Vapaalla googlekäännöksellä, päättelin uuden lääkärintodistuspohjan olevan minua itseä varten, jos tarvitsen sitä jossain muualla?

Rekisteröityminen kuitenkin jäi incomplete-tilaan, enkä saanut minulle tullutta Runcardin numeroa syötettyä minnekään. Tätä kirjoittaessa kuitenkin (kun tarkistin mitä ilmoittautuminen sanatarkasti herjaa), oli ilmoittautuminen mennyt läpi.

Sivusto näyttää että olen rekisteröitynyt tapahtumaan, mutta huutomerkkiä se näyttää vieläkin, kun minulla ei ole lähtönumeroa. Lähtönumero varmaankin tulee vasta myöhemmin, samalla jaetaan lähtöryhmät?

Mutta, jottei homma menisi liian yksinkertaiseksi, on huutomerkin vieressä vielä teksti: "TO PROCEED WITH THE REGISTRATION PLEASE VERIFY YOUR DATA, CHOOSE THE ADDITIONAL SERVICES, REALIZE YOUR PAYMENT AND INSERT THE DOCUMENTS NEEDED ACCORDING TO THE RULES." Kuitenkin ainoana klikattavana on "update your data", joka vain päivittää tietoni, jos niitä haluan muuttaa.

No, Italialaisten kanssa ei kannata ikinä hätäillä. Odotellaan pari viikkoa, ja katsotaan onko asia edennyt minnekään :)

• 2 months later...

Itselle ja vaimolle laitoin juuri ilmoa sisään, mutta "incomplete" vielä. Klikkasin, että tarvin runcardin. Kuinka kauan teillä meni, että se tuli? Vielä ei näy, mutta eihän tässä ole kuin tunteja kulunut.

Tuosta lääkärintodistuksesta kysyn myös, että ootteko löytäneet sivuilta mitään valmista pohjaa todistukselle? Pariisissa juostiin viime keväänä ja siellä oli ilmoittautumissivun kautta muistaakseni tulostettavissa pohja. Sillä kyselen, että hyvä ystävä on lääkäri ja voisi hyvin laittaa nimensä ja leimansa alle ihan ilmaiseksi. Vai pitääkö olla joku virallisempi lomake?

Lennot ja hotellit varattiin ja maksettiinkin ja kovasti mielessämme hehkutellaan paluuta Roomaan kymmenen vuoden tauon jälkeen (silloin ei tosin juostu, eikä oltu liikkeellä maratonin aikaankaan...). Vielä kivempaa olis hehkutella, kun saisi tuon rekisteröitymisen vietyä loppuun asti :D

Joo, siellä on lääkärintodistukselle pohja - registeration ja sieltä rules, niin löytyy. Se runcard taas löytyy kun menee etusivun ala osassa olevasta linkistä Runcard (se on oma yritys) ja rupeaa täytteleen tietoja sinne niin homma etenee. Tämä on vähän monimutkasta, mutta näin se menee.

• Like 1

Joo, siellä on lääkärintodistukselle pohja - registeration ja sieltä rules, niin löytyy. Se runcard taas löytyy kun menee etusivun ala osassa olevasta linkistä Runcard (se on oma yritys) ja rupeaa täytteleen tietoja sinne niin homma etenee. Tämä on vähän monimutkasta, mutta näin se menee.

Kiitos! Sivut tosiaan häviää selkeydessä esim. Pariisille, mutta eiköhän näiden avulla päästä eteenpäin [emoji5]

Sent from my iPhone using Tapatalk

On Friday, January 29, 2016 at 07.17, J.Olof kirjoitti:

Kiitos! Sivut tosiaan häviää selkeydessä esim. Pariisille, mutta eiköhän näiden avulla päästä eteenpäin emoji5.png

Sent from my iPhone using Tapatalk

Katselin sähköpostista noita päivänmääriä. Eli kun tuon edellisen viestin olin kirjoittanut 17.11. Muistaakseni sinä päivänä oli oli runcard vahvistettu, jolloin oli pari päivää kulunut maksustani ja lääkärintodistuksesta. Ja sähköpostissa näytti olevan 24. päivä tulleen vahvistuskirje lähtönumeroineen. Eli suuntaa antavaksi sanoisin vähän vajaa pari viikkoa saat vielä jännittää :)

Itse en muistaakseni erikseen runcardia rekisteröinyt, laitoin vain ruksin "tarvitsen runcardin(7€)"-ruutuun, ja se tuli sitten automaattisesti samoilla tiedoilla.

Nyt näkyy registration complete ja juoksunumerokin tuli mailiin. Siinä mielessä kaikki mallillaan ja hehkutus voi jatkua ja voimistua. Oudosti tosin vaimolla näkyy vielä incomplete, vaikka kaikki on tehty täysin samoin kuin mun kohdallakin. Tiedän tämän varmasti, koska itse ilmoitin molemmat. Liekö sitten samassa kuoressa ollut lääkärintodistus jäänyt organisaation päässä jotenkin huomaamatta. Laitoin organisaatiolle sähköpostia asiasta, eiköhän asia sillä korjaannu.

Tärkein pointti postauksessani siis kuitenkin se, että huhtikuussa Roomaan! [emoji1][emoji41][emoji1305]

Sent from my iPad using Tapatalk

• 1 month later...

Ai että. Lähtö lähenee ja onneksi tämän viikon olen ollut flunssassa, niin ensi viikolla ei sitten ole ainakaan pakko. Kevään ensimmäinen hölkkä edessä ja enemmän nähtävyyksien katseluksi menee. Näyttää kisapäivänä startti olevan vekkulin aikainen: 8:40! Edellisenä päivänä kamojen haku kisakylästä Palazzo dei Congress. Mukava nähdä, että onko meininki millainen verrattuna vaikkapa Tukholmaan. Mulla on BIB  numero, mutta jostain syystä fiilis on silti sellainen, että jotain unohtuu. 

Meininki on erilainen, koska kulttuurikin on niin erilainen. Molemmissa kisoissa on hyvät järjestelyt. Aikatalut on tarkkoja, mutta ei niitä kuitenkaan kaikki pysty ruuhkien takia noudattamaan. Mutta jos haluaa hyvän lähtöpaikan, niin sitten kannattaa olla ajoissa. WC-jonot on pitkiä. Siinä voisi ottaa mallia vaikka HCR:n "miesten vessoista".

Lähtöpaikan fiilis ja muutenkin maisemat kisassa ovat sellaiset, että sen haluaa kokea myös uudestaan.

Meikäläisellä puuttuu vielä numero, joten lähtöryhmää joutuu vielä vähän jännittämään.