Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Pexrun (Muuveja ja mielenrauhaa)

Arvostele ketju:


Recommended Posts

2 tuntia sitten, Pexrun kirjoitti:

Enemmän pahennusta ja ihmisten keskuudessa pelkoakin on herättänyt sohjokyntäjän sukulainen latukyntäjä. Tuo ärhäkkä punaniskainen kilsasieppo saattaa hitaampia väistellessään yltyä suoranaiseen laturaivoon. Siihen verrattuna pitkäjalkainen teitä myöten etenevä kevätkahlaajamme on harmiton ja hyväntahtoinen 😉

 

 

Tarkennetaan vielä hiukan lajimääritystä: Yön pimeinä tunteina latukahlaaja metsästää toista lajia nimeltä latutallaaja. Niskan alkaessa punoittaa varoituksena myös otsavalo näyttäytyy täydellä teholla, ja onnistuneen saalistuksen merkkinä voi yössä kuulua karmiva nauru ja latukahlaaja merkkaa taas viivan sukseensa osoituksena elinvoimastaan. Latukahlaaja on ilmastonmuutoksen vuoksi uhanalainen laji ja sitä ylläpidetään muistona jälkipolville ns. latutallaajareservaateilla joihin puhalletaan pakkasöinä valkoinen kahlausura merkkinä suojelualueesta.

 

Link to post
Share on other sites
7 tuntia sitten, Pexrun kirjoitti:

Avara aamuluonto -ohjelmassa tutustumme tällä kertaa sohjokyntäjään.

Nyt oli jo lähellä, että olisin joutunut käyttämään foorumi-historian kolmannen hymiöni/emojini tms mitä ovatkaan. Naurulta en kyllä välttynyt!

 

Eilen kynsin itsekin sohjossa. Kuvauksesta puuttuu kyntäjän ominaisääni "läts, läts, läts, läts", joka tapahtuu yksilöstä riippuen noin 180 ääntä/min tahdilla....

Link to post
Share on other sites
2 tuntia sitten, X66 kirjoitti:

Inspiroitavaa luettavaa. Mullakin olisi työmatkan varrella urheilukenttä jossa ulkosali, ehkä joku aamu otan mallia foorumin uudesta svartsnäkkärisuuntauksesta.

 

Tuo ulkosali on näillä kulmilla mielestäni paras panostus vuosiin ihmisten innostamiseksi huolehtia lihaskunnostaan. En tiedä onko näitä muualla Suomessa ollut jo pitkään mutta ehdottomasti veroeuroille kerrankin hyvää vastinetta. Olen koittanut kovasti kannustaa hieronta-asiakkaitanikin hyödyntämään tämän ilmaisen ja erinomaisesti ilmastoidun salin mahdollisuudet.

 

Monillehan alkuunpääsy peileillä vuoratuilla trendikkäiden käyttäjien täyttämillä saleilla voi olla hankalaa. Tuommoinen ulkogym on silloin todellinen matalan kynnyksen sali. Sinne ei tarvitse ostaa salikorttia ja ilkeää mennä ilman uusimpien muotisuuntausten mukaisia fitnesvermeitä. Karvahattu, toppahousut ja kintaat, niillä pääsee loistavaan alkuun etenkin näin talvella. Eikä ruuhkaakaan ole kun valitsee oikean ajankohdan. Itse olen alkuvuodesta kerran tavannut salilla toisen aamuvirkun. Sillä oli neljä jalkaa ja pitkät korvat. Ja spurttasi niin lujaa poispäin ettei ehditty edes ylävitosia vaihtaa😂

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Our picks

    • Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
      Tämmöistä olisi tarjolla Jyväskylän yliopiston toimesta:
       
      "Kaipaatko harjoitteluusi uutta potkua? Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
       
      Huhti-toukokuun  2021 aikana alkaa Jyväskylän yliopiston liikuntabiologian kestävyysharjoittelututkimus, johon rekrytoidaan tutkittaviksi perusterveitä kestävyysharjoittelutaustan omaavia ja säännöllisesti juosten harjoittelevia (4-6x/vko) 20-45-vuotiaita miehiä (20 hlö) ja naisia (20 hlö). 
       
      Tutkimus koostuu kolmen viikon valmistavasta jaksosta, kuuden viikon määräjaksosta sekä kuuden viikon intervallijaksosta. Jokaista jaksoa edeltää ja seuraa testiviikko, jonka aikana tehdään tutkimukseen liittyviä suorituskykytestejä ja paastomittauksia. Tutkimukseen osallistuvat saavat tutkimusjakson ajaksi juoksuharjoitusohjelman sekä tarkkaa tietoa omasta kestävyyssuorituskyvystään ja palautumistilastaan." 
       
      Linkki: https://www.jyu.fi/sport/fi/ajankohtaista/uutiset/osallistu-tutkimukseen-jossa-vertaillaan-ennalta-maaritettya-ja-yksilollisesti-mukautuvaa-juoksuohjelmaa-maara-ja-intervalliharjoitusjaksoilla?fbclid=IwAR1wT-CyCYHndjLDWEy_u8c_6Aw5n41crFG3VA3wP4Ih3P1odLQdKaXKxNI
       

       
      Olettaisin etteivät tarkoita perusterveillä pelkästään 3h alittajia 🙂
      • 1 vastaus
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy