Jump to content
Juoksufoorumi.fi

vk 46


Karo
 Share

Recommended Posts

Tänään oli normaalitapaan pitkä, joten viikon tapahtumat voidaan kirjata ylös.

Ma: 42.55 - 175. Peruskiekka selvästi nopeimpaan aikaan. Oikein piti ihmetellä, olenko jättänyt jonkin osan juoksematta tai seisottanut epähuomiossa kelloa.

Ti: 1.17.02 - 158. Kun oli luvattu sateita, ajattelin juosta yli tunnin kiekan niin, että en katsoisi, mitä sykemittari näyttää eli en palautushiljaista mutta en tietenkään eilisen vauhdikkaan jälkeen erityisen vauhdikastakaan. 158 näyttäisi olevan "perusvauhti".

Ke: 46.11 - 156. Kun ei satanutkaan, läksin palauttavalle. Ja kun sitten satoikin, piti pistellä vähän vauhdikkaammin kuin olin ajatellut. Lenkin jälkeen syke ilman mittarin tuomaa varmennusta 200:aan, kun kuulin, että Hesarissa oli ollut romaanistani positiivinen arvio.

To: Vetoja, 5x820 metriä ja 5x portaat. 820 metrin pätkiin meni suunnilleen 3.05 minuuttia / kiekka, portaat ovat sellaiset vähän alle 40 sekunnin portaat. Total alku-, väli- ja loppuverkkoineen: 1.04.02 - 168.

Pe: 49.49 - 152. Palauttelevaa. Pieniä vaikeuksia saada syke 145:n tavoitearvoon.

La: 2.49.06 - 152. Peruspitkää ryyditettiin sakkokierroksella. Jos haluaa nostaa tästä, Charlottenburgin puistoa on kierrettävä vain useampia kertoja, sillä muista kohden lenkki ei oikein veny pidemmäksi eikä pää taas anna myöten sitä, että juoksisin paluumatkalla kodin ohi ja kävisin hakemassa lisäkilsoja vieressä olevasta puistosta, jossa teen viikon muut lenkit.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Enpäs huomannut tätä, laitan tähän viikkoni.

Itsellä viikko pulkassa, menin karpan tekemän ohjelman mukaan, harjoituskausi alkoi tästä viikosta. Näin mentiin

Ma: 30min kävelylenkki + kuntopiiri

Ti: Kuntopiiri + koulussa kuntotestit

Ke: Lepoa, vatsat + kantapää kiepät

To: Lepoa, vatsat + kantapää vieläkin kiepeät

Pe: 30min, sis 2x2min, 1x1min ja 2x30s "vedot", vatsoissa ei enää tunnu, kantapää vielä kiepä

La: 50min pitkä, pituudeltaan n. +4km kantapää vielä hiukan kipeä

Eli harjoituskausi lähti käyntiin, katsoo miten etenee, sykemittaristakin vielä patterit loppu, pitää käydä viikolla vaihtamassa polarin liikkeessä.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 45 min, 121, 65 max%, 53 res% kuntopyörällä. Palauttelua pohkeita säästellen.

Ti: 15,1 km, 130, 1:27:48, 5:49 min/km, 70 max%, 59 res% Nyt tehtiin tämä treeni pykälän kovempana kuin tässä parin edeltävän viikon aikana. Kyllähän 70% syke kovemmalta tuntuu kuin 65-66%.

Ke: 6,1 km, 149, 4:30 min/km, 81 max%, 73 res% Kovalta tuntui. Tasavauhtisen lenkin viimeisellä vitosella keskisyke 152.

To: 10,1 km, 129, 0:54:28, 5:24 min/km, 70 max%, 59 res% Ja päälle saunomiset ja uintia n. 18 min, vajaa kilsa.

Pe: Spinning 45 min, ka. 143, max. 165. Salimatkat, yht 3,5 km hölkäten. Kokonaistreeni 141, 1:04:39.

La: 9,9 km, 127, 55:00, 5:33 min/km, 69 max%, 57 res%. Mukavaa aamureippailua.

Su: 19,2 km, 119, 2:00:52, 6:19 min/km, 64 max%, 51 res%. Hyvin tämä 19 km tuntui riittävän. Loppumatkasta jaloissa tuntui ihan riittävästi, ehtii näitä vielä kevääseen mennessä pidentää.

Juoksua 63,9 km ja muuta liikuntaa 2:18:15.

Link to comment
Share on other sites

Viikkoon sisältyi 75km juoksua, josta 40min reipasta ja 2*15min kovaa. Muut lenkit hitaasti. Aikaa tuhraantui reilut kuusi tuntia. Muut liikunnat yhteensä tunti ja kunopiirinä.

Kovin viikko tähän ensimmäiseen satsiin. Todella kevyttä ja kovatkin treenit menevät erittäin helposti. Ensi viikolla palautellaan ja sitte seuraavaan kovempaan satsiin käsiksi. Tästä se taas lähtee rullaamaan.

Link to comment
Share on other sites

Ma: lepo

Ti: 15 km 5.29/115 juoksu/kävely

Ke: 12 km 4.53/128, viim. 3 km 4.03/km

To: aamu salilla 1.12 voimaharjoitus

ilta 10 km 5.17/118

Pe: 15 km 4.57/127

La: 2 km ver + 10 km 4.22/151 + 1.5 km ver

Su: 30 km 5.49/123

Ihan hyvä viikko, juoksua tuli 95.5 km aikaan 8.25.

Alkuviikko meni palautuessa Sunnuntain ylipitkältä, kuitenkin Keskiviikkona kankein jaloin 3 km kovaa. Torstaina tein ennätyskovan voimaharjoituksen, jonka jälkeen loppuviikkokin vähän tahmeaa.

Sunnuntain pitkälle lenkille kippasin alle extramukin vahvaa kahvia lähtiessä. Ja unohdin tietysti Wc-paperit taskusta pois: Pusikkokeikkahan siitä tuli, ja yhtä kulunutta T-paitaa köyhempänä palattiin kotio.

Tiistaina onkin sitten edessä kynnystesti Vierumäellä klo 12.00. Pitäähän sekin käydä kerran kokeilemassa. Toivottavasti ei käsketä palautteessa lisäämään pk-harjoittelua...

Link to comment
Share on other sites

ti 10 km mäkijuoksua noin 6.00 min/km syke 141

to 15 km fartlek 5.12/143

la aamu 20 km 5.38/126

la iltapäivä 20 km 5.30/141

su 25 km 6.12/131

Yhteensä 90 km, kaikin puolin miellyttävin juoksuviikko sitten heinäkuun! :innostunut Tiistain mäkivedot toimivat mainiosti, mitään vuoriahan ei täältä löydy, mutta "parhaasta" mäestä löytyvä 21 metrin nousu vajaan 300 metrin matkalla riitti nostamaan sykkeen parhaimmillaan 174:ään. Ehkä tämän "kevytraaston" seurauksena torstain fartlek kiihtyi itsestään loppua kohti yllättävänkin vauhdikkaaksi.

Lauantai-aamun tyhjällä vatsalla juostu 20 km meni niin kevyesti kuin ultramiehellä voi mennä: tuntui että wanha diesel hörisi ihan tyhjäkäynnillä mutta niin vaan matka taittui! Tästä intoutuneena kävin lounaan jälkeen heittämässä saman lenkin uudestaan, nyt joutui jo vähän painamaan kaasua, mutta kevyesti kulki loppuun asti. Sunnuntaina juoksin sitten 13 kierrosta Taistelukoulun 1,93 km pitkällä kuntoradalla. Kävelin joka kierroksella 100 metrin pätkän, siihen nähden keskivauhti oli yllättävän hyvä, varsinkin kun osa radasta muistutti jäistä kynnöspeltoa. Tällainen maastojuoksu on varmasti hyvää vaihtelua, asfaltilla juostessa jalat saavat melko yksipuolisia ärsykkeitä.

Mainio viikko kaiken kaikkiaan, jalat olisivat juosseet enemmänkin mutta tässä vaiheessa ei passaa innostua liikaa. Ensi viikolla vähemmän kilometrejä, mutta loppuviikosta voisi vetäistä jonkun lenkin kovemmallakin sykkeellä.

Link to comment
Share on other sites

Ma. tunti sulkapalloilua. edellisestä kerrasta olikin jo muutama vuosi aikaa

Ti. Hölkän ja kävelyn sekaista etenemistä n.7,5km n.57min 128/140 sykkeillä

Ke. kevyt kymppi 1.17.50 128/141 sykkeillä lopussa 500m reipas veto.

To. lepo

Pe. 8km köykästä 1.02.16 129/138

La 6km 35.18 150/166 viikon "kovempi" harjoitus

Su. 15.4km 1.56.15 128/148 sykkeillä ja taasen loppuun reipas 500m veto.

46.94km. /Vko. + sulkapallo kilometrivauhdit pyörii siellä 7.30- 7.45 kieppeillä.

Ens viikko onkin sitten kevyt.

Link to comment
Share on other sites

Viikon teemana: Ei raasto, ei roska kilsoja, vaan laadukkaita Pk-lenkkejä ja paljon.

Saldona oli 14h17min/204,2km. Vauhti ka oli 4min13s, max 3min56s, min 4min28s. Eli todella onnistunut viikko, ei raastoa eikä roskakilsoja.

Ens viikolla onkin palauttelua, yhet vetotreenit ja pitkis. Niin ja musta tai tulla dippainsinööri jos ei ihmeitä tapahdu... :kitara

Link to comment
Share on other sites

Herrequut, mitä määriä jätkät juoksee, viitsiikö omiaan edes esitellä.

Ma 10.7 PK 7.25/km 136

Ti 10.7 PK 7.17/km 123

Ke 4*800m vetoja 100m kävelypalautus:1) 5.08/km 139 2)5.07 142 3) 4.40 148 4) 4.14 160

To 10.7 PK 7.19/km 125

Pe Lepo

La 9.1 Sauvakävely 9.47/km Hr 96. Yhteislenkki vaimon kanssa.

Pe 20.2 PK 7.24/km 126

Yht 57 km 'juoksua', josta 3.2 km yli aerobisen kynnyksen + 9 km sauvakävelyä. Eli 95% PK:ta. Pitäis valmentajien olla mielissään?!

Suunnon training manager pitää näitä lähes roskakilsoina, paitsi keskiviikon vetoja.

Link to comment
Share on other sites

"Rankin" viikko sitten Vantaan, vieläkin suht maltillista menoa, viikon saldo 38,7 km (3 pk, 1 veto) + 1 lihaskuntotreeni. Tämän jälkeen kuka tahansa kehtaa summata omia treeniviikkojaan tännekin... :viheltely

Ensi viikko varmuudeksi hieman varovaisemmin jalkavaivojen (ja kaikenlaisten kissanristiäisten) vuoksi, keskiviikkona Myllypurossa testit.

Link to comment
Share on other sites

Perusvauhtista perusjuoksua perusfiiliksillä, siinä tämä viikko.

Ma: työmatkapyöräilyä 10+10 km

Ti: oli sen verran tympeä keli, että jätin lenkin suosiolla huomiseksi

Ke: TV 12,4 km, tukkoista

To: TVkevyt 10 km, löysää menoa

Pe: lepo, venyttelyä

La: Kiihtyvävauhtinen 11,8 km, vaihteeks meno maistuu

Su: TV 22,1 km, peruspeekoota mutta ehkä hitusen turhan kova vauhti

Yhteensä 56,3 km juoksua ja 20km fillarilla.

Ens viikolla ohjelmassa pitäis olla yks raastotreeni eli veeällää...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy