Jump to content
Juoksufoorumi.fi

hj (-16)

hj
 Share

Recommended Posts

Saas nähä minne tää mun ketju nyt tyrkkää. Jokatapauksessa tarkoitus vielä kipaista kaksi maraa tälle 2015 vuodelle. Ja ainakin satunnaisesti harjoitellakin.

Täytyyhän tätä juttua taas nyt opetella. Kun yöllä toimii, kaikki on pimeää. Jääkaappi hurisee. Se on muuten marjoja ihan täynnä. Mustikkaa ja puolukkaa. Oli todella hyvä marjakesä täällä Parkanonpuolessa. Juuri nytten olen ahtanut Reissumiehiä ja meetvurstia. Ihan kiva yöpala. Ja sitten paina: Lähetä vastaus

• Like 6

Mää yhtään tiiä, miten tää ketju toimii. Kunhan vaan painelen jostakin nippulaa ja lähetä. Meneekö sitten nettiin vaa taivaanrannan taa. Ehkäpä jollekin ukkojumalalle, joka katselee ja kuuntelee, miten asiat lluistaa.

No tänään on sateinen päivä. Ja lunssa edelleen vaivaa. Pitää köhiskellä. Olin nytten sitten kuitenkin taas lenkillä, jos sitä lenkiksi voi ees sannoo. Kymmenen kilsaa sellasta vanhan akan vääntöö, melkein hilut kintussa. Kosteeta oli, aatttelin kun lähin juoksee, että  voi ku on poutaista, vaikka pilvistä. Mutta ku sain muutaman askeleen otettua, niin alko tulla vettä ihan suoraan taivaasta. Aattelin siinä, jotta tämäkin vielä, ku mukamas piti tuo lunssakin ottaa lukuun, miten käy nyt sitten lunssalle? No matkaa vaan jatkettiin, ja aattelin että kaipa ihminen tämänkin kestää, mitä taivaalta annetaan. Ja kestipä, siltä tuntuu nytten. No huomenna pakko mennä taas, muuten voi aatella, ettei Kankaanpäähän kerkiä harjoittelee riittävästi. Nyt lunssan jälkitilassa on semmoinen mieli, että ihan hiljaa vaan, niin hiljaa, ettei sydän eikä keuhkot rasitu, eikä virukset innostu sotajalalle uudelleen. Uskon itseeni, siis kehooni, että suurin ja ratkaisevin taistelu siellä jo on käyty. Virukset on korvettu ja laitettu vaikeroimaan, ja kohta vääjäämättömästi tuloo häätö. Niin aattelen.

• Like 1

Juoksuolosuhteitten puolesta mitä parhain keli. Lähes tyyntä, pilvistä, ei kuitenkaan liian kosteaa ja rannekkeen mukaan lämpöä n. 15 g. Ihan tässä kylän keskustaa kiersin. Kaksi kertaa lenkin, jota ihan näillä reittivalinnoilla en muista juosseeni, vaikka enhän ole varma, senverran on tullut kylää kierrettyä. 17 kilsaa eka kierros kevyttä, ja toinen melkein samanlaista. Flunssan kanssahan tässä nyt painiskellaan, ehdinkö riittävästi saada juoksua alle ennen Kankaanpäätä, joka on 17.10. Jos lunssa alkaa tästä oikein kunnolla poistua kehosta, niin pitäisi ehtiä saada vauhtijuoksuakin alle. Ja K-päästä sitten on vielä Rautavesi pari viikkoa. Sielläkin tarttis olla jonkinlaisessa iskussa. No tällä tietoo ton kuudennen maran kun saisi vedettyä HCM tasoa olevaan, eli n. 3.20. Mutta en olisi tyytyväinen tohon kuitenkaan. Paljon on nyt kiinni tosta miten lunssa väistyy.

• Like 1

Tällaisessa omassa lokerossa on jotensakin erilaista olla. Mulle koko nettihommailu on vähän kummallista sekoilua. Kun kirjoittelee jotakin jonnekin tällä foorumilla, niin se on vähän sellasta sanoja sanojen perään laittamista. Oikeastaan melko yhdentekevää. Ainoa tosiasia on se, että kun lähtee lenkille, niin tietää tekevänsä jotain todellista. Nämä nettikirjoittelut vaan sellasta olemista, välillä tuntee itsensä merkitykselliseksi, mutta huomaa kohta, ettei se niin olekaan. Ei niillä sanoilla kauheesti oo merkitystä. Ehkä se suurempi merkitys on siinä, että kun asioita tapahtuu, niin niihin on täällä mahdollisuus kommentoida. Se että sanoo mielipiteensä, se saa joskus tuntemaan itsensä tärkeäksi. On olemassa jossakin. On olemassa tässä hetkessä, oman pöydän ja koneen ääressä, mutta voi silti jotain heittää kauemmaksi, jonnekin foorumille, jossa samalla tavoin ollaan omien koneiden ääressä kukin, ja heitellään jotain foorumille. Tai sitten käydään jotain yksityisviestiä. Kun määkin kohta painan tota nappia Lähetä vastaus, niin mun niskankuva tulee foorumin etusivulle hetkeksi näkyviin. Sitte joku saattaa naksauttaa sitä ja ajatella, onkohan tuo tänään vetäny kuinka kauhean treenin :)

• Like 3

Laitanpa nyt tänne kun tällaisen kolttosen tein, että  perustin itselleni päiväkirjan. Tänään lenkille kohti Kihniötä, matka jatkui Parkanon rautatieaseman ohi, takaisin, ja lopuksi kolmostietä kotiin. Tämä viimeinen villitys, juosta kolmostietä kotiin, oli jonkinlainen halu vaihteluun, vaihtelun vuoksi. Lähtiessä  ajatukset olivat aika pohjalla, kaikin tavoin, Parkano tuntui aivan kaamealta (joskin siihen on vakavat syyt, joita joskus pakonomaisesti tulee vilauttaneeksi). Vilkas kolmostie oli siis kuin vaihtelua, olla jossain muualla, olla ihmistenilmoilla, vaikka ruuhka oli aikamoinen, ja juosta täytyi tihkusateessa. Mielialaan vaikuttaa varmaan tuo flunssakin, joka onneksi alkaa kääntymään voitonpuolelle, eli räkä alkaa olla paksua ja vihreää, ja mieli parempi, kuten juuri nyt. Vauhti ei päätä huimannut, n. 5.52 min kilometriä kohden. Matkaa kertyi 21 kilometriä. Ilmassa oli lämpöä g connectin mukaan n. 14 astetta.

Muokattu
  • Like 1

Joo näin sitä sitte tänne omaan kolkaan on kirjoiteltu jo muutama viesti. Viestit kertoo yleensä hyvää tai sitte niillä voi olla ikäviä annettavia. Mulla on sellainen neutraali ellei jopa hiukan myönteinen annettava tähän koloon, kun flunssa alkaa tehdä pikku hiljaa poismenoa. Toki räkää tulee edelleen, ja nukkumaan menokin on aluksi sellasta että tahtoo tai tahtonut ensin yskittää. Mutta tänään ollut sellasella kevyellä syyslenkillä. Ihan keskustaa olen kiertänyt saman lenkin, jonka pari päivää sitten tein. Kaksi kerrosta. Ilma oli ja on edelleen vaihteleva. Aurinkoa ja kuuroja. Niin oli päivälläkin. En silti kastunut kovinkaan pahasti. Hyvät puitteet oli ulkona. Keltasta ja lievän punertavaa puissa. Ja kun niihin lehtiin aurinko osui ne olivat kovin kirkkaanväriset. Tiekin kuuron jälkeen auringossa kimalteli. Autoja tuli jokunen vastaan, osalla oli johonkin kiire. Joku oli töissäkin. Ja päätteeksi löysin tatteja toimintakeskuksen pihan takaselta. Keräsin niitä syliini. Limasia. Toukatkin suurimmalta osin syöneet. Mutta aterian sain niistä aikaiseksi, runsaan liiterin sipulien kera ja perunaakin. Täytyihän sitä saada sientäkin maistettua syksyyn. Matkaa kertyi 17 km,  lämpöä 11 g, vauhti jotain 5.30 min/km, johon kuului hieman kiihdytetty loppu. Tein sen, mitä jälkilunssaisena saatoin tehdä. Ja eikun syömään.

• Like 1

No niin tänne pötkäytän itseni kirjoittamaan. Lenkki tuli tehtyä. Ilma oli +11 g ihan vaihteleva syysilma. Yhteensä kolme sateenkaartakin, tosin eka oli kaksoiskaari. Aurinkoa ja pilveä, ihan aluksi vettä ja aurinkoa. Merinovillainen paita päällä. Lämmitti ihan kivasti, ei ollut liian kuumakaan, ja etenkin illan  pimetessä oli mukava (no mulla oli keltaiset kengät ja keltainen hihna kaulassa, tuulen mutta autojenkin varalle se jotenkuten kävi. Samaa lenkkiä, jota olen kiertänyt tässä nyt, pitkin kylänraittia. Neljä kierrosta. Sain juosta häiriöttä, kukaan ei huudellutkaan eikä yrittänyt ajaa päälle. Flunssa on poismenotilassa. Yhteensä 33.5 kilsaa. Vauhti 5.48 min/km ja aikaa tärväytyi 3.14. Eiköhän se tästä. Sitten vaan saunaan, pari varastettua omenaa jo olen syönyt, makaroonit kiehuu, joten taidan ensin syödä.

• Like 1

Tänään aloitin siivouksen, kun poikani pitäisi tulla huomenna kylään. Lenkillekin sitten ehdin. Pitkä mäkiharjoitus, edes takaisin Kuru-Pori tietä. Välissä on joki, mäet molemmin puolin. Tätä sitten sahasin, olen todennut sen melko hyväksi harjoitusmuodoksi. 27,14km, +12,8 g, 5.36min/km ja aika 2:31:56. Lunssa edelleen vaivaa, kunpa nyt menisi pois. Kankaanpäähän on aikaa kaksi viikkoa ja kolme päivää.

Muokattu
  • Like 3

Metsäautotietä ja kolmostietä takaisin. Tätäkin lenkkiä olen aika monta vuotta juossut. Hiekkatieltä koppelo nousi siivilleen, lieneekö syönyt kivispiiraaseen kiviä. Aurinkoinen ilma. Kolmostiellä aika paljon liikennettä. Alkuosan juoksin hirviaidan toisella puolen. Lunsaa on edelleen, mutta on jo voitonpuolella.

21,18 km. +12,8 g, pientä tuulta. 5.36 min/km. 1:58 kokonaisaika.

• Like 2