Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 38


JussiM
 Share

Recommended Posts

Yhteensä 97,5 km (8:29), kahdeksasta lenkistä. Yksi lepopäivä, hieronta sekä lihashuoltoharjoitus. Taas oli jo vähän harjoittelun makua, aah! :goodvibes: Hieronnan takia olisi kai voinut / pitänyt kevyempää viikkoa, mutta alkuviikon "makoilun" jälkeen vaan alkoi niin vastustamattomasti juoksuttaa. Ensi kerralla ajoitan paremmin. :smiley:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Juoksua 98 km (8:25)

Ma Lepo

Ti Rentoa juoksua 14 km@4.39/km

Ke Kevyttä juoksua 12 km@5.27/km

To Ratavetoja VR 3 km + 3 x 2000 m@7.55, 7.54, 7.42/400 m + VR 3 km

Pe Kevyttä juoksua 10 km@5.33/km

La Reipasta juoksua VR 2 km + 12 km@4.08/km + VR 3 km

Su Kevyttä juoksua 32 km@5.36/km

Kilsoja tuli kyllä suunniteltua enemmän, mutta tossut vain veivät mennessään. Ensi viikolle suunnilleen samat kilsat, mutta enemmän tehoja. Sitten odottelemaan hillitöntä superkompensaatiota kohti Vantaata.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Jos viime viikolla oli määrää (105) ja laatua, niin tällä viikolla pelkästään laatua :

ma peruslenkki kiihtyvänä 14,22 km @ 4.45 min/km
ti 5x1k 90s (3.43-3.40), alku- ja loppuveryttelyt, 14,14 km
ke kevyt 10,28 km @ 4.58 min/km
to puolikkaan "kisavauhtinen" avaus 2,03 km @ 3.49 min/km, alku- ja loppuveryttelyt, 10,66 km
pe lepo
la Kullervo Maraton puolikas 1.25.12 (@ 4.02), alku- ja loppuveryttelyt, 27,83 km
su palauttava kävely reilu 5 km ja pakollinen 2x50m kevyttä juoksua purulla

Yhteensä noin 77 km. Tämän päivän palauttavan vaihdoin strategisesti kävelyksi. Huomenna kenties melko kevyt 10 km. Muuten ensi viikolla tärkeimmät treenit to maravauhtinen ja la 34,5 km 9 kilsan loppunostolla. 90-95 km siis vielä ensi viikolla ja sitten vähitellen alettava keventelemään Vantaan maraa varten.

Muokattu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma:    6,7 km,    5:44/km.    

Ti: Kuntosali, 1:10. Meno: Pyöräily, 0:30.

Ke: Uinti,    2,5 km, 1:00. Meno-paluu: Pyöräily, 1:08.    

To: Kuntosali, 1:10. Meno: Pyöräily, 0:30.    

Pe: Uinti,    2,5 km, 1:08 (meni kierroslaskut sekaisin, joten matka on minimiarvio). Meno-paluu: Pyöräily, 1:00.

La: Pyöräily,  2:50.    

Su: Kävely, 2:19. Kevyttä metsäkävelyä. +Kuntopiiri, 0:20.    

Juoksu yht. 6,7 km, 0:39.    
 

JussiM vihjaili viime viikolla, että olisko koivessa kuitenkin rasitusmurtuma. Herkkäuskoisena olen nyt näin itselleni uskotellut ;). Lopetin sitten juoksun ja pyrkinyt pitämään toisen varpaan jalkaterän luun rasituksesta vapaana. Kivut onkin hävinneet, tosin vasta tänään metsäkävelyllä kokeilin edes hieman normaalimpaa kävelyä. Ensi viikolla voisi ehkä varovaisesti kokeilla normaalia kävelyä.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Raskas palauttava viikko. 3 harjoitusta 40,5 km 4:22 h. Keskellä viikkoa en yksinkertaisesti enää jaksanut lenkille.

MA 10,7 km 1:03 h pk-nylkytystä tasamaalla. Lopun 700 m 5:03 min/km.

LA 10,4 km 1:10 pururadalla, nousua 173 m. 12 h yöunista huolimatta syke normaalia korkeammalla (pk:ta silti) ja hidastin vauhteja kun ei kulkenut.

SU 19,4 km 2:03 nousua 291 m. Tunnin ruohonleikkuun jälkeen heti nälissään lenkille. Vetämätön olo ja vauhti selvästi tämän reitin aikaisempia viikkoja hitaampi.

Tarttis syysloman :015:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Viikon ekat päivät kuluivat lepäillessä, joten juoksupäiviä kertyi vain neljä ja matkaa:

61.5 km - 06:16 - 06:07 min/km.

Nyt olo on kuitenkin sen verran pirteä, että ehkä tulevalla viikolla tulisi kasaan enemmän kilometrejä. Tosin viikonloppu on varattu muille puuhasteluille.

 

JussiM vihjaili viime viikolla, että olisko koivessa kuitenkin rasitusmurtuma. Herkkäuskoisena olen nyt näin itselleni uskotellut ;). Lopetin sitten juoksun ja pyrkinyt pitämään toisen varpaan jalkaterän luun rasituksesta vapaana. Kivut onkin hävinneet, tosin vasta tänään metsäkävelyllä kokeilin edes hieman normaalimpaa kävelyä. Ensi viikolla voisi ehkä varovaisesti kokeilla normaalia kävelyä.

 

Ei kannata hötkyillä, vaikka mieli tekis. Toivotaan parasta.

Link to comment
Share on other sites

Kaksi lepopäivää viikon aikana tiesi vain viittä lenkkiä, mutta saatiin kuitenkin edellisten viikkojen tapaan n. 121km. Yhtenä lepopäivänä tosin oli 4 pesisottelua, joten seuraavana päivänä huomasi aika jumisen kropan juostessa :)

Tulevalle viikolle haetaan sitten useampaa lenkkiä, katsotaan josko vähän enemmän saisi treeniä alle.

Link to comment
Share on other sites

 

JussiM vihjaili viime viikolla, että olisko koivessa kuitenkin rasitusmurtuma. Herkkäuskoisena olen nyt näin itselleni uskotellut ;).

Tsemppiä! Kun en nyt oikein fiksumpaa sanottavaa keksi. :smiley: Suosittelisin jollain ammattilaisella käyntiä. Kun ei kerran kyseessä ole enää aivan tuore tapaus, niin röntgenissä kai pitäisi jo näkyä jotain (murtumaa) jos se sellaista on ollakseen. Tai magneettikuvaus tietysti kanssa, mutta tiedä sitten kuinka helposti ainakaan julkiselta sinne laitetaan.

Diagnoosi voisi kai auttaa myös toipumisajan hyväksymisessä. Harvalla taitaa olla kanttia pysyä poissa lenkiltä jopa 6-8 viikkoa ilman jalan kestämisen kokeiluja.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä tuo kivun häviäminen jo paransi mielialaa, joten en ala riskeeraamaan koiven kanssa. Jostakin mielestäni luin, että nuo metatarsaalit luutuis suht nopeastikin, mutta ajattelin nyt ainakin kuukauden mennä uinti-puntti-pyöräily-linjalla.

Mullahan on ollut molemmissa jaloissa metatarsaalirasitusmurtumat, toisella kerralla juoksutaukoa 5 viikkoa, toisella 8.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share



×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy