Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Pe 18.9.


JussiM
 Share

Recommended Posts

PK 5 km @ 5'39 min/km, ka. 127. Ikäänkuin sykkeet olisivat olleet alusta alkaen hieman koholla vauhtiin nähden. Tuskin sitä tavallista mittausvirhettäkään... Erittäin kevyttä menoa joka tapauksessa. Ei osunut myrsky kohdalle ja sadekin vain melko kevyttä, jopa miellyttävää! Kun lämpötila on vielä poikkeuksellisen lämmintä, niin mikäs tuolla olisi hölkkäillä. Menisi vaikka tuntikaupalla kyläläisten kauhuksi. :smiley: Jätin varmuuden vuoksi näin lyhyeen, vaikkei eilinen vauhtitreeni painanutkaan jaloissa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tuskin mittausvirhettä vaan edellisen päivän treenin jälkivaikutuksia :)

Jos siis katsoin oikein ett TE olisi ollut jopa 5.0? En tiedä kuinka tarkka tuo sitten on ja onko millä mittarilla tehty mutta itse en smartbelt ja firstbeat athlete kombolla ole koskaan päässyt yli 4.8:n ja siinäkin on suht kovaa menty :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tuskin mittausvirhettä vaan edellisen päivän treenin jälkivaikutuksia :)

Jos siis katsoin oikein ett TE olisi ollut jopa 5.0? En tiedä kuinka tarkka tuo sitten on ja onko millä mittarilla tehty mutta itse en smartbelt ja firstbeat athlete kombolla ole koskaan päässyt yli 4.8:n ja siinäkin on suht kovaa menty :) 

Aivan totta kyllä.

Voi olla, ettei Suunnolla ole aivan yhtä korkean tason kaavoja noiden laskemiseen, joten siksi jää hieman "epätarkaksi." Vähän helponlaisesti tuo arvo voi mulla napsahtaa tappiin jos vetää kovaa treeniä, joka voi ehkä kieliä siitäkin, ettei sykevälit ole mttarissa aivan kohdallaan asetettuina. Mielellään jättäisin kisoihin nämä 5.0-arvot. :smiley: No, tiedä noista kuinka paljon arvo tulee siitä, miten kauan eri sykealueella ollaan ja kuinka paljon taas oikein tieteellisen datan mittaamisesta (sykevälivaihtelut ja sellaiset).

Link to comment
Share on other sites

Suunnon algoritmit epocin laskemiseen tulee kait juurikin Firstbeatiltä [emoji4]

Luulen että kynnyssykkeet ja ehkä just se maksimisyke voi olla pari pykälää pielessä.

Itse laskennasta en osaa kyllä sanoa miten eroaa. Siis lasketaanko se suoraan kellossa vs. Tietokoneella

En näe nyt kaikkia vanhoja harjoitustietoja mutta yhdestä kovasta pelistä katsoin että olin saanut 4.7 kun ka oli pelissä 188(n45min) ja maksimi ottelun aikana 201. (Oikea maksimi about 203)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jep, kynnyssykkeet onkin mulla vain erittäin hyviä arvauksia. Olisi ne syytä vielä selvittää. Maksimista sen sijaan uskon, että 186 ei siitä juuri heitä. Viime viikon kisassa sain sen ja siitä on kolme tai neljä vuotta, kun viimeksi samaisessa kisassa taisi vastaavat lukemat tulla. Sillä välin ei ole syke tykyttänyt 183-184 enempää.

Link to comment
Share on other sites

Lepoa tulikin kaksi päivää, pohkeet oirelevat sen verran, että päätin ottaa toisenkin lepopäivän. Kevyttä venyttelyä ja hierontaa molempina päivinä kylläkin.

Tänään nöyrryin ja meni matolle jukosemaan...ilma oli niin huono ettei vaan haluttanut mennä ulos...7km rauhallista menoa. Ajattelin mennä huomenna katsastamaan maratoonareita rantamaraton reitin varrelle, juoksevat suhteellisen lähellä omaa kotikoloa, joten heitä tsemppaamaan:)

Palstalaisille tasapuolisesti oikein rentouttavaa viikonloppua, ja huomisen taivaltajille rutkasti energiaa matkan varrelle!:039: 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Huomattavasti helpompi lenkki kuin eilen, matkaakin toki 10km vähemmän. Mutta eipä painanut jalat yhtään niin paljon kuin eilen, ja 18km tuli nopeampaa ja selvästi alhaisemmilla sykkeillä kuin eilen. Huomenna sitten 4 pesisottelua ja katsotaan illasta, josko jaksaisi vielä juosta lisää :)

Link to comment
Share on other sites

Kilometri sammakkoa uimahallissa. Tämä riittänee täsmäharjoitteluksi mammuttimarssille, olettaisin että uimasuorituksena on upotus neliasteiseen suonsilmään. Eilen eksyilin lasten suunnistusradalla joten lokakuussa saattaa olla pitkä yö tiedossa...

Viime talven korvaavana harjoituksena oli juuri rintauinti ja sitä tuli kokeiltua noin sata kertaa. Juoksukuntoon tällä ei ollut hitonkaan vaikutusta mutta tulipahan opittua alkeis-sammakkoa aika huolella. Sen verran jäin uintikoukkuun että tänäkin talvena on tarkoitus uida kerran viikossa, nyt harjoituksen aiheena on vapaauinti. Etsin sopivan tekniikkakurssin Espoosta tai Helsingistä.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy