Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 37


JussiM
 Share

Recommended Posts

Yhteensä 91,5 km (7:54), kymmenen eri lenkkiä. Kisaan liittyvät verryttelyt saavat määrän näyttämään suurelta. No nyt oli jo vähän harjoittelun tuntua, vaikka viikko kului lähinnä hölkkäkisaan viritellessä. Itse kisasta jäi kovin kaksijakoiset fiilikset, mutta noin muuten viikosta jäi varsin hyvät tuntemukset. Tätä lisää! :goodvibes: Pari lihashuoltoa sain mahdutettua sekaan sekä vähäinen määrä kevyttä pyöräilyä.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

105,06 km. Ma peruslenkki kiihtyvänä, ti vauhtileikittely ja loppuveryttely, ke kevyt, to puolikkaan vauhtinen alku- ja loppuveryttelyineen, pe lepo, la maraspesifinen 32,56 7 kilsan loppunostolla ja su palauttava/kevyt.

Ensi viikolle huomiselle peruslenkki, ti 5x1k 90s, ke kevyt ja to 2k puolikkaan kisavauhtinen alku- ja loppuveryttelyineen, pe lepo, la puolikkaan kisa alku- ja loppuveryttelyineen, su palauttava. Määrät jäänee 85 km:n paikkeille, mutta vedot ja puolikas pitänevät tuntuman riittävän hyvänä.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma:    15,4 km,    4:49/km, sisälsi 6,0 km,    4:19/km. Jalan testaus maratonvauhtisella.    

Ti: Lepo.                

Ke: Kävely,    1:10.    

To: Kuntosali, 0:55. Meno-paluu:    5,2 km,    5:57/km.    

Pe: Uinti, 1:00. Meno-paluu: Pyöräily, 1:00.    

La: Lepo.                

Su: Pyöräily, 2:00.

Juoksu yht.    20,6 km,    1:45.

Maanantaina testasin jalan kestävyyttä, josko pääsis Finlandiaan kisaamaan. Ei jalka kestänyt, jalkaterä turposikin, joten se siitä sitten. Katsellaan kisoja sitten, kun on jalka kunnossa.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma Lepo

Ti Kevyttä juoksua 5 km@5.36 min/km

Ke Lepo

To Lepo

Pe Kevyttä juoksua 7 km@5.40 min/km

La 2 h touhuilua Lahden sotilasesteradalla

Su Kevyttä pyöräilyä 64 km@24 km/h

Palauttelua Nuuksio Classicilta. Jalat olivat hyvät maran jäljiltä jo alkuviikosta, mutta varotoimena todella kevyt viikko, kun flunssa oli lähes koko viikon ajan tuloillaan. Ei se oikein otetta saanut, mutta pientä yritystä sillä on vieläkin. Lauantaina siskon pojan synttärit, joissa ohjelmanumerona kisailua sotilasesteradalla. En pärjännyt teinipojille kiipeilyesteillä. Seuraavaksi pitäisi saada pidettyä yllä Nuuksiota varten nostettu kunto Vantaan maratonille saakka.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ma ap pk pitkis hölkkää 23 km @6:05

Ti ap palauttelua pyörällä 25 km @18 km/h

Ke ap pk2/vk1 hölkkää 12 km @5:30,  ip kuntopiiri 1:02

To ap kävelyä 12 km @8:40

Pe ap pk hölkkää  12 km @5:44   

La ap hölkkää 11 km @5:35, josta vk2 5 km@4:40,  ip kuntopiiri 1:09

Su lepo

Hyvä viikko. Terveystilanne nyt hyvä ja toivottavasti jatkuu. Ensi viikolla  kevyempää ja epäsäännöllisempää reissun johdosta.

Ps. Kuntopiiristä taitaa olla se hyöty, että nyt tuntuu pakaratkin tulevan juoksuun aktiivisemmin mukaan, ettei pelkillä  reisilihaksilla lätkytä.

Muokattu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 harjoitusta 58,3 km 5:47 h syke avg aer - 1. Vaihteeksi hieman tasamaatakin. Aloittelevaa yritystä kehittävien harjoitusten suuntaan pääpainon ollessa edelleen peruskunnon säilyttämisessä nuha- ja työjakson aikana. 

TI  7,12 km 40:06 syke avg aer +2. Jalkojen elvytystä autoilun jälkeen. Kiihtyvävauhtinen, viimeinen km 5:19.

KE 10,63 km 1:03:58 syke avg. aer - 3 . Ensin 10 km 59:53, siitä etenkin 1. km selvää verryttelyä ja loppuun kotipihaan pujottelu 0,63 km 4:54 min/km, syke avg LT. 

TO 10,62 km 58:40 syke avg aer + 5 . 1. km verryttelyn jälkeen kilometrit noin 5:30. 10 km väliaika 55:20.

LA 10,4 km 1:07 syke avg aer - 5, nousua 179 m.

SU 19,44 km 1:58:08 syke avg aer - 3. Sisältää 2 * 30 s juomatauon. Viimeinen 400m 2:07 eli 5:18/km.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Meikäläisen suunnitelma oli vetää kova viikko (yli 100 km), mutta alkuviikon tuntemukset hiipivästä ylirasituksesta muuttivat nopeasti suunnitelmat ihan toisenlaisiksi:

Kolme lepopäivää - neljä juoksupäivää - 60.6 km - 06:23 - 06:19 min/km. Cooperissa sentään enkka.

Tuleva viikko edelleen tuntemuksia tutkaillen. Jos tuntuu hyvältä, niin kilometrejä lisää - mutta hiljaa mennään edelleen.

Ma:    15,4 km,    4:49/km, sisälsi 6,0 km,    4:19/km. 

Maanantaina testasin jalan kestävyyttä, josko pääsis Finlandiaan kisaamaan. Ei jalka kestänyt, jalkaterä turposikin, joten se siitä sitten. Katsellaan kisoja sitten, kun on jalka kunnossa.

 

Tsemppiä. Kyllä niitä kisoja riittää.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Maanantaina testasin jalan kestävyyttä, josko pääsis Finlandiaan kisaamaan. Ei jalka kestänyt, jalkaterä turposikin, joten se siitä sitten. Katsellaan kisoja sitten, kun on jalka kunnossa.

 

Paskamainen juttu. Ei se  sentään rasitusmurtumaa olisi? Kuitenkin aika miehekkäät harjoitusmäärät ehti tulemaan.

Link to comment
Share on other sites

Paskamainen juttu. Ei se  sentään rasitusmurtumaa olisi? Kuitenkin aika miehekkäät harjoitusmäärät ehti tulemaan.

No itse asiassa, kun tuossa tutkailen tuota koipea, niin pahimmat sävärit tulee, kun painelee toisen varpaan luuta päkiän kohdalta ylös tai alas. Ei niinkään enää puristelemalla varpaitten välistä, joten pitää tuokin mahdollisuus ottaa huomioon. Iski tosiaan heti määrällisesti kovimman viikon jälkeen, kun piti aloittaa keventely.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy