Jump to content
Juoksufoorumi.fi

sebulban (1500m < 5:00 .. 5k < 20:00 .. 10k < 42:00)


 Share

Recommended Posts

Lauantaina 12.9. olisi sitten Finlandia marathon edessä ja tarkemmin sanottuna puolikas sellainen :) 

Tavoitteena olisi hölkötellä se alle kahden tunnin. Erittäin rikkonainen kevät ja kesä ovat kyllä koittaneet painaa mieltä alaspäin mutta sisullahan pärjää pitkälle vai mitä !

Kilometreja ei siis ole tullut juuri nimeksikään. Toukokuussa rikkoutunut polven takaristiside ja muut vaivat ovat pitäneet poissa pidemmiltä lenkeiltä. Onneksi kuntopohjaa on vielä muista lajeista jäljellä ja uskon selviytyväni haasteesta vaikka viimeiseen vuoteen ei ole ainoatakaan yli kympin lenkkiä alla. Kesän harvat lenkit ovat kuitenkin tuntuneet helpoilta ja sykkeet ovat pysyneet reilusti alle kynnyssykkeiden suunnitellulla kisavauhdilla.

Sinänsä hassua että koko tämän projektin tarkoituksena oli saada vanhat kaverit aktivoitumaan kuntoilun saralla. He ovatkin ottaneet haasteen mahtavasti vastaan ja keränneet kilometrejä ihailtavalla tavalla!

Kohti lauantaita siis sormet ristissä että polvi kestää !

 

Link to comment
Share on other sites

Thanks ! Ja tsemppiä myös omaan koitokseesi. Hyvin se menee !!

Kävin eilen illalla haistelemassa tunnelmaa juoksojanumeroa hakiessa. Mukavannäköistä menoa näytti olevan ainakin valon kympillä [emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Olipas leppoisa kokemus [emoji4]

Ensimmäinen 8 kilsaa vähän motissa ruuhkan keskellä mutta sitten sai vähän tilaa juosta kun pääsi 2:00 jäniksen edelle pinkomaan. Hieman jalkapohja oli kipeä 8-12km välillä mutta hellitti sitten. 15 km kohdalla alkoi käytännössä vasta rullaamaan kun vähän nostettiin vauhtia (viimeinen 5km 25:11)

Yllättävän helpolta tuntui. Ehkä tässä nyt voisi sitten asettaa jonkinlaisen aikataivoitteenkin ensikesälle[emoji23]

Loppuaika siis 1:56 ja risat. Ka. Syke 148 (46-200 reservi)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kuva maaliintulosta [emoji4] (1843)

2ecd4d7a6aee0e1ebd8306e2ef35e33a.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Kiitokset kiitokset !

 

...pohdintaa...

Nyt kun neitsyys juoksukisoissa on menetetty niin pitäisi alkaa pohdiskelemaan seuraavaa tavoitetta :)

Kilometreja on ainakin saatava enemmän alle. Loukkaantumisten ja muiden sairasteluiden kanssa koko tänä kalenterivuonna yhteensä vain 68km juoksua ennen tuota puolikasta..siltä pohjalta ihan ok suoritus.

Koska harrastan paljon pallopelejä on nopeus tärkeä ominaisuus. Ajattelinkin laittaa selkeät aikatavoitteet lyhyille matkoille.

400m, 800m, 1500m, 5000m ja 10000m. Näihin pitäisi saada sopivan haastavat mutta realistiset tavoiteajat keksittyä? (help wanted) Keväällä lumien sulaessa sitten voisi sen hetkisen juoksukunnon mukaan miettiä puolimaratonin tavoiteaikaa.

Tarkoitus olisi juosta pk vauhdeilla se 20-30km/viikko läpi talven ja sitten satunnaisesti lyhyempiä vetotreenejä hippoksen 200m sisäradalla.

Muuta harjoittelua pallopelit/salitreeni muodossa tulee se 6-8h/viikko.

"Talveen" on toki aikaa joten tässä kerkeää vielä muutaman kuukauden juoksennella reippaamminkin ulkosalla ennenkuin liukkaat kelit alkaa.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy