Jump to content
Juoksufoorumi.fi

To 02.11.

Tomiha
 Share

Recommended Posts

Terve,

Aamulla heti lasten hoitoon viennin jälkeen lenkille. Pakkasta oli -6 astetta ja pohjoisviima aikamoinen. Juoksin puoli tuntia koko lailla vastatuuleen ja käännyin sitte takas. Olipa mahtava "jolkotella" myötätuuleen, tuntu että juoksusta tulee jotain. Oli tosi mukava lenkki :smiley:. Huomenna uusiks varmaan hiukka pitempään.

Harjottelun ensimmäinen viikko siis menossa ja tänään oli sykkeet hiukan jo alempana juostessa. Eiköhän se tästä pikku hiljaa ala siirtyä sinne PK-treenin pienimpiin prosentteihin.

---

Tomi

86mins, 13,5km, av hr 142, pace avg 06:11,1157 kcals

Ensimmäinen juoksu pakkassäässä. -2 astetta, aurinkoista, puuskittaista tuulta. Varustauduin huolella: tuulta pitävä lämpöasu, Suunnistajan kaupasta hankittu Westervesan juoksupuku, Sarvan nastalenkkarit ja Suunnistajan pipo. Kädessä Niken hanskat. Välillä oli lämmintä, välillä oli kuumaa. Juoksin puuskuttaen Meilahden pururadalle jossa seuraan lyöttäytyi Sami. Turisten tv kevyttä taidettiin vetää noin 10x kilsan purtsia ympäri. Loppua kohden juoksukin alkoi jo kulkea. Nastalenkkareiden pito oli hyvä, ne olivat yhtäkkiä tosi kevyet edellisiin tossuihin verrattuna ja askelluskin tuntui vähän erilaiselta. Sää oli suorastaan erinomainen juoksuun, vaikka kummasti sitä heti iskee lorvikatarri kun maassa on lunta ja pientä pakkasta. Nyt on taas kiva fiilis. :smiley: - ja eihän juoksun jälkeen kai koskaan huono fiilistä voi tullakaan! :icon_jook: <---- tuo tuossa on kuntojuomaa, ei viiniä tai olutta :party0002:

Ja piti vielä lisättämän että juoksun jälkeen vaakakin näytti alle 80 kiloa eka kerran viikkoihin! Jee!

No mä raahauduin töihin juosten, vaikka lämpimän peiton alla olisikin paljon mukavampaa. No kun tähän hommaan on jääty koukkuun, ni ei malta :) Joo tosi mukavaa oli vaihteeksi juosta töihin, vaikka vauhti ei ollutkaan oikeen mun omalla tasolla. Tyytyväinen silti olen tähän tempaukseen... Yleensä työmatka taittuu pyörällä, mutta ei noilla 32:illa kesä kumeilla viitsi liukastella.

Menomatka 10,5 km taittui n.1h 10 minsaa keskisykkeiden ollessa 151. Menomatkalla oli mukava myötätuuli, matka taittui mukavan rennosti ja oli kiva kuunnella ratiooo. No aluksi aattelin et pelkästään juosta töihin. Mut jotenkin päivän aikana fiilis oli aika katossa tosta aamu juoksusta ja niinhän siinä kävi, että ajattelin yrittää takaisin kotiinkin. Matka lähti hyvin liikenteeseen ja puoleenväliiin meni hyvin. Sen jälkeen joutu selkeesti hidastaa, kun sokerit alko loppuu ja eihän mulla mitään juomaa ollut mukana. Siinä sitten hissuteltiin loppumatka niitä näitä miettien ja kotiin päästiin ihan kivasti. Matkaa tuli samaiset 10,5km ja avg oli 145, niin ja aikaa meni yksi minuutti enemmän 1h 11min.

Työmatkapyöräilyä 10+12 km.

Keli oli aika viimainen, muuten ok. Takaisin tullessa vaihteet vähän reistailivat, olivat vissiin ottaneet nokkiinsa kun oli fillari seissyt koko työpäivän pikku pakkasessa.

Nastoilla mentiin... Laitoin eilen illatamyöhällä fillariin nastarenkaat alle eli pyöräilyä joutuu nyt harrastamaan läpi koko talven. Hullua puuhaa, enhän mä edes tykkää pyöräilystä.