Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hieronta ja maraton

KooTee
 Share

Recommended Posts

Riippuu varmasti kovin yksilöstä, eli vastaus on, että niin aikaisin, kuin olet tottunut sen tekemään ennen kovaa vetoa. Itsehän en ole koskaan käynyt jalkoja hierotuttamassa, joten en itse ottaisi edes viimeiselle viikolle, varmasti testaisin asian myös aiemmin.

Toisaalta, en näe syytä käydä hieronnassa ennen maraa, kun en nytkään ole koskaan käynyt, joten turha ottaa kovin vakavasti tätä viestiä... :)

• Like 1

Riippuu varmasti kovin yksilöstä, eli vastaus on, että niin aikaisin, kuin olet tottunut sen tekemään ennen kovaa vetoa. Itsehän en ole koskaan käynyt jalkoja hierotuttamassa, joten en itse ottaisi edes viimeiselle viikolle, varmasti testaisin asian myös aiemmin.

Toisaalta, en näe syytä käydä hieronnassa ennen maraa, kun en nytkään ole koskaan käynyt, joten turha ottaa kovin vakavasti tätä viestiä... :)

Kiitti kommentista Spica.Joo.Taidan varuiksi aikaistaa tuota hierontaa siten,että hieronnan jälkeen vielä nuo 2-keventely vko:a.

Minulle sopii hyvin hieronta n. 10 päivää ennen. Pari päivää ehtii antaa jalkojen palautua käsittelystä ja sen jälkeen voi vielä käydä parilla pikku lenkillä.

Käyn säännöllisesti, n. 1 krt/kuukausi hieronnassa ja pohkeet/sääret ovat yleensä sen verran hellänä, että pakko pitää parin päivän juoksutauko aina hieronnassa käynnin jälkeen.

Yksilöllisiä juttuja toki.

• Like 1

Minäkin käyn normaalisti kerran kk:ssa ja seuraavana päivänä olen kylläkin päässyt jo kevyelle lenkille,tosin niinkuin sanoit,vähän hellät,mutta vetreät ja olen uskaltanut lenkille.Tuo maratoni vaan ihan eri matka,joten vähän kokemuksia kyselen tälle mun ensimmäiselle...Kiitti Pirkko myöskin.

Minäkin käyn normaalisti kerran kk:ssa ja seuraavana päivänä olen kylläkin päässyt jo kevyelle lenkille,tosin niinkuin sanoit,vähän hellät,mutta vetreät ja olen uskaltanut lenkille.Tuo maratoni vaan ihan eri matka,joten vähän kokemuksia kyselen tälle mun ensimmäiselle...Kiitti Pirkko myöskin.

Mikäli käyt kerran kk hieronnassa, niin sitten kyllä uskallan sanoa omasta kokemuksesta, että 6vrk riittää. Ja tämä siis oma kokemus ja vastuu lukijalla. Oma hieroja kyllä suosittelee pitempää taukoa kuin 6vrk. Itselläni tosiaan riittää.

Pyrin käymään ~kerran kk:ssa hierojalla. Seuraava päivä yleensä joku kevyt läpsyttely tai lepo. Itselläni kyllä muutaman päivän pysyy "väsy" jaloissa, jos lähtee hieronnan jälkeen kiskomaan jotain kovempaa...

• Like 1

• 3 weeks later...