Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Professori

Kaarinan Syysmaraton 24.10.2015

Recommended Posts

Tälle ei näköjään ollut vielä ketjua. Kaarinan Syysmaraton järjestetään nyt jo 5. kerran. Ilmoittautuneita on ollut aiempina vuosina noin 600-800. Yksi Suomen tasaisimmista reiteistä ja varmasti hinta-laatusuhteeltaan parhaasta päästä! Juoksijoiden juoksijoille järjestämä.

Huom. 1. hintaporras 31.8.

Tervetuloa! www.kaarinansyysmaraton.fi

Syksyllä pitäisi maraton juosta ja arvon tämän sekä Kankaanpään välillä. Todennäköisesti valitsen Kankaanpään, koska Kaarinassa on suurempi riski tuulelle. Mainiolle tapahtumalle kuitenkin vaikuttaa ja hienoa, että kerää näin mukavia osallistujamääriä.

Reitti ja järjestelyt ovat kyllä erinomaiset ja hinta vähintäänkin siedettävä. Kelit voivat olla ihan mitä vaan kauniin aurinkoisen syyspäivän ja alkutalven loska-/lumisateen väliltä.

Itse olen tuolla juossut kaksi maratonia ja yhden puolikkaan. Tänä vuonna rasitusvammat taitavat estää ainakin täydelle matkalle osallistumisen.

Kymppiin olen ilmottautunut. :) Menee puolimaraohjelmani loppuviikoille. Tavoitteena ajaksi alle 55 min. Kesällä jo tunti kympissä alitettu. Kiva tukea lähialueen vähän edullisempia juoksutapahtumia.

Itseä ei pieni sade haittaisi, kunhan pisarat nyt eivät ihan kissojen ja koirien kokoluokkaa olisi. Loskkeli ja räntäsade saattasi vähän veetuttaa, mutta ehkä antaisi nopeutta vauhtiin, kun haluaisi vaan nopeasti sisätiloihin. :D

Itse olen tuolla juossut kaksi maratonia ja yhden puolikkaan. Tänä vuonna rasitusvammat taitavat estää ainakin täydelle matkalle osallistumisen.

Muistatko onko tuuli ollut ongelmana näissä juoksuissa?

Mua on tänä vuonna alkanut risomaan tuo tuuli, kun keväällä niin Porvoossa kuin etenkin Oulun Terwalla joutui vetämään todella kovassa tuulessa. Terwalla oltiin paikoin jopa myrskyssä. Olisi kiva jos pääsisi edes kerran tänä vuonna juoksemaan suht inhimillisissä tuuliolosuhteissa ja katsomaan mihin rahkeet riittävät.

Muistatko onko tuuli ollut ongelmana näissä juoksuissa?

Mua on tänä vuonna alkanut risomaan tuo tuuli, kun keväällä niin Porvoossa kuin etenkin Oulun Terwalla joutui vetämään todella kovassa tuulessa. Terwalla oltiin paikoin jopa myrskyssä. Olisi kiva jos pääsisi edes kerran tänä vuonna juoksemaan suht inhimillisissä tuuliolosuhteissa ja katsomaan mihin rahkeet riittävät.

En muista että tuuli olisi vaivannut ja olen juossut tyynessä syyskelissä 2011, talven ensilumilla 2012 ja rankahkossa vesisateessa 2013. Voin toki muistaa väärinkin, mutta mielestäni pahimmat tuulet eivät oikein pääse osumaan reitille vaikka siellä on aika isojakin aukioita.

edit. puolikkaalla mukana

Muokattu

Kyllä siellä oli tuulta viime vuonna ja edellisvuonnakin, mutta ei oikeastaan kuin yhdellä suoralla. Mulla hiipu kyllä vauhti siinä.

Jep, näin muistan lukevinani aikaisempina vuosina juosseiden raporteista. No ei siinä, varmasti kovaa pääsee tuollakin vaikka jossain olisi vähän vastaista.

Meni Finlandia maraton mönkään, kun piti viimetingassa perua osallistuminen yskän takia. Katselin kalenteria , että mihin sitä lähtis, varsinkin kun vuorotyöläisenä on vapaa viikonloput aika vähissä. Tämä sattuis olemaan vapaa. Onhan sitä ajamista, mutta jos vaimo lähtis juoksemaan puolikkaan, niin ei tarvis yksin ajella. Reitti on sivuston mukaan aika tasainen, niin etä siinäkin mielessä.

Samoin minä harkitsen tätä vaihtoehdoksi, koska en Finlandialle pitkittyneen flunssan vuoksi päässyt. Kiiminki olisi hyvä ja melko lähellä, mutta taitanee sekin tulla liian äkkiä. Tänne näytettiin houkuttelevan ekakertalaisia mukaan maratonille:-) Vieläköhän vain painaisi jaloissa, kun olen lähdössä 10.-14.10. Hetta-Pallas-reitille vaeltelemaan tyttöni kanssa? Päivämatkat eivät ole kuin n. 10 km, koska on lapsia mukana, mutta rinkka sitäkin painavampi, kun pitää kantaa tytönkin puolesta tavaraa. Onhan tuossa 10 päivää toipumisaikaa, jos vain muuten olisi sitten terve. Kesällä vaeltelimme ja juoksentelin Kuusamossa ja silloin kyllä aika pitkään pohkeissa tuntui, kun en sellaisiin mäkiin ja painaviin kantamuksiin ole tottunut.