Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Wannabe juoksija:Street workout


Recommended Posts

Ootte varmaan huomannut, että aina on joku laji, mikä on niin sanotusti muodin harjalla. Kestävyyspuolella taidetaan mennä akselilla polkujuoksu-triathlon ja voimailupuolella jossain crossfit-kehonpainoharjoittelu osastolla johon eittämättä myös street workout kuuluu. Street workout on hieno nimi sille puuhalle, mitä ihmiset on iät ja ajat tehnyt lenkkipolkujen varrella olevissa penkeissä ja "puolapuissa". Vuodet nuo paikat loppuun kuluttivat ja onneksi nyt nähdäänkin uutta tulemista sillä saralla. Toivottavasti se innostaa myös kaupunkien päättäjiä hankkimaan lihaskuntoilumahdollisuuksia ulos. Yhtään en laittaisi pahakseni, vaikka perustettaisiin aikuisten leikkipuistoja, koska meneehän omalla kehonpainolla treenaminen ja temppuilu ihan top teniin siinä, mitä aikuinen(kin) voi vapaa-ajallaan tehdä!

Suomen street workout -sivulta, klik, löytyy hyviä tutoriaaleja ja haasteita kehittyneemmillekin yksilöille. Lisäksi sivulta löytyy kartta, johon on merkittynä kaupunkisi street workout mahdollisuudet.

InstagramCapture_4c1bdf8f-e041-4efe-91f5

Itse olen nyt pari viimeistä kesää harrastanut ulkojumppaa lempparimestoina Laajavuoren hyppyrimäki ja Harjun portaat. Jälkimmäisen puuttumista kartalta hieman ihmettelen, mutta uusia paikkoja löytyy senkin edestä. Kuten ihan tässä kivenheiton päässä oleva telinekokonaisuus, jossa viime viikolla tein varsin hyvän treenin. Mukaan otin kuminauhan, jotta saisin tehtyä vähän pidempiä sarjoja dippejä. Lisäksi tein toes to bareja, leuanvetoja, vartalonpainosoutua, L-istuntapitoja jalat koukussa ja toinen jalka suorana, bulgarialaisia kyykkyjä, punnerruksia.. ööö... No noita ainakin.

Harmikseni tämä nilkka rajoittaa pahimpia rimpuiluja, joita haluaisin niin kovasti tehdä. Lisäksi käsilläseisontaharjoitukset ovat tällä hetkellä ihan seis, koska jos ihan tosillasi treenaat mahdollisimman pitkää käsilläseisontaa tai käsillä kävelyä ilman tukea, niin eihän sieltä välttämättä kovin hallitusti tule alas ja just sille jalalle mille ajattelee. Ihan vielä en kärsi tipahdella korkealta enkä niin kovin matalaltakaan tälle vasemmalle jalalle ja arkailu haittaa suoritustakin. Mutta haasteita riittää siitä huolimatta. Seuraavia porrastreenejä odotellessa! Hyviä puolia tässä jalkojen heikossa tilanteessa on tietty se, että jalkatreenikin menee kohtuu helposti perille. Monestihan just jalkatreeni ulkona ja ilman lisäpainoja tai välineitä, on vaikeammin toteutettavissa kuin treeni yläkropalle. Sille variaatioita riittää. Loputtomiin, väittäisin. Vai miltäpä kuulostaa esimerkiksi ihmislippu?

InstagramCapture_6bf548a4-0584-4412-bee0

Treenatteko te paljon ulkona voimatreeniä ja millaista se on? Jakakaahan kaikki parhaat vinkkinne mulle ja muille lukijoille. Ulkotreeni kun kuitenkin vaatii ehkä vähän enemmän mielikuvitusta, kuin sisätreeni, mutta sehän on vain positiivista!

edit: Otan vinkkejä vastaan myös syntymälahjajana (kiitos mama!) saatujen tummien silmänalusten ja silmäpussien poissaamiseksi :D

Lue lisää

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy