Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Wannabe juoksija:Viikon liikunnat ja muita mietteitä..

Recommended Posts

InstagramCapture_631c36de-7542-420f-9c5d

Viime viikon liikuntoja:

ma: sauvakävely mehtässä 2h5min.
ti: ---
ke: juoksu 20min. + core 20min.
to: pyöräily 1h
pe: juoksu 40min.
la: pyöräily 5h15min.
su: patikointi 1h35min. + 20min.
yht: 10h 35min.

Näyttää, niinkun olisin liikkunut paljonkin. Kaikki jutut on kuitenkin ollut kevyitä. Pitkä pyöräily oli kyllä ajallisesti pitkä, joten se on oikeastaan ainoa sellainen "rasittava" liikunta koko viikolla. Pyöräilyä on kyllä mahdollista muutenkin tehdä määrällisesti enemmän, kuin vaikkapa juoksua. Tää taisi olla järjestyksessään kolmas viikko vailla salia. Eka noista kolmesta viikosta oli ihan tietoinen päätös, tokan viikon olin kipeänä ja nyt tää kolmas viikko myös on ollut aika tietoinen päätös. Jotenkin se sali vähän tökki tuossa heinäkuun alussa ja ajattelinkin, että jos suinkin kelit on ulkoliikuntaa suosivia, niin jääköön voimailu muutamaksi viikoksi.

InstagramCapture_d4a0df90-1f50-4241-bd04

Keskivartalosta oon kuitenkin yrittänyt pitää huolta. Ilmeisesti en kuitenkaan tarpeeksi, sillä eilen töissä mulla pamahti selkä. En ole oikein varma missä tilanteessa, mutta sieltä jonkun noidannuolen tuonne ristiselkään kuitenkin sain. Tosi ärsyttävä. Just eilen ennen nukahtamista luin Tiinan kirjoituksen tukilihaksista ja mietin, että onneksi oon säästynyt selkäongelmilta. Note yourself, älä koskaan luule säästyneesi miltään vaivalta. No onni onnettomuudessa on kuitenkin se, etten varsinaisesti loukannut sitä selkää, joten luulen, että tuo kramppi helpottaa kyllä päivässä parissa. Kokemusta on kyllä niskasta näistä tämäntyyppisistä pistoksista. Tiedättekö sen tunteen, kun ei päätä pysty kääntämään kuin toiseen suuntaan? Lähtee yhtä nopeasti, kuin on tullutkin. Maanantai meni kuitenkin ulkokahvakuulan tai edes lenkkeilyn sijaan lattialla makoillessa, hyvää asentoa hakiessa ja yrittäessä rentouttaa tuota selkälihasta.

Musta on jotenkin tylsää aloittaa viikko siten, ettei harrasta liikuntaa. Maanantai olis mielellään aina liikuntapäivä. Nyt se ei kuiteskaan ollut, mutta onneksi noita muitakin päiviä on. Mutta joo, kerrottakoon vielä noista postauksen kuvista. Kaksi ekaa kuvaa on otettu Kärkistensalmelta sunnuntaina. Ihan samaan aikaan vielä, kuvaussuunta on vaan eri. Ihan hauskannäköistä oli, kun Päijänteen pohjoispuolella oli pilviä ja etelässä taas paistoi aurinko. Pari sadepisaraakin ripsas, tuohon sorsakuvaan. Kolmas kuva on myös Päijänteeltä, jossa vietettiin Jarpan enon juhlia perjantaina. On ollut järveä kerrakseen! Kuvat kertoo hyvin tästä epävakaisuudesta ja kuurosateista. Sellasta se on. Tämä Suomen kesä. Mutta niin ihanaa kuiteskin!

InstagramCapture_792ecf7e-e738-47ed-9b94

Lue lisää