Jump to content
Juoksufoorumi.fi

karpo13

karpo13 (Tallinna 10.9)

Recommended Posts

On 7.10.2016 at 21.55, janttu kirjoitti:

No kyllä ei oo fiirumille viikkoon tulemista jos ei 3.17 alitu 

Ei jaksa venaa :D

Persiilleen meni että pätkähti, siis aika tavoitteen suhteen. Geelit pysyi kyydissä, mä oon aina laittanut pienet palat erkaa geelipötköön, niin ei pääse tippumaan.

Perjantaina akilles oli vähän hellänä ja sama tuntui myös alkulämpässä...hmm..

Ei oo ikinä mennyt eka 5km noin helposti, yhtäkkiä se oli siinä, kymppikin ok. 10-20km alko jo tuntumaan, että ei oo kaikki ihan kondiksessa, mutta sain painettua tavoitevauhtia. Aika paljon juoksin yksin, koitin keskittyä omaan vauhtiin, enkä ryntäillä porukoissa.

20km jälkeen tuntui yhtäkkiä kuin ois kaikki energia loppunut, vaikka olin tankannut ja ottanut geeliä ja urkkajuomaa säännöllisesti. Ois tehnyt mieli keskeyttää, mutta koska kotikisa ja Downtown 65 kannustusjuokot valmiudessa, ei antanut pää periksi. Ois kannattanut..

Sykkeet pysy alhaalla koko ajan, mutta muuten kroppa sanoi itsensä irti projektista.

Vikalle rundille lähdettäessä yritin vielä nostattaa sykettä ja käskyttää jalkoja kovempaan menoon, turhaan. Päätin hölkkäillä maaliin, TAAS :(.

Meni aikas pannukakuiksi loppukauden hölkkätapahtumat.

Jalat rupes kramppailemaan lievästi vasta 40km jälkeen.

Maalin hölkäten, vitutti, mutta aika nopeasti sen sai käännettyä positiiviseksi. Aika oli vissiin jotain vähän alle 3:30. Mä oon nyt juossut 3 maratonia, joista kaksi alle 3:30, mun taustoilla pitää olla tyytyväinen. Aikatavoitteet on kivoja, mutta kyllä mä ihan puhtaasti nautin vaan juoksemisesta. 

Kokemusta karttui sen verran, että jos lämpässä akilles/nilkka on kipeä, en starttaa toiste maratonille. Nyt ei pysty kävelemään.

Tän kauden hölkät oli tässä tapahtumien osalta, nyt pidän ainakin kaksi viikkoa totaali juoksutaukoa..19.10 pistetään arpa vetämään, jos sillä sais ratkaistua ens vuodelle vähän suunnitelmia ;)

• Like 9

Sulla on kyllä huikea kuntoprojekti takana, jossain vaiheessa tulee pakostikin tällainen jakso että tulokset ei vaan nousekaan suoraviivaisesti. Nyt vaan hengähdystauko ja paikat ehjiksi, sitten rakentamaan entistä parempaa. Berliinissä jälleen näitä numeerisia tuloksia. Toivottavasti arpa on suosiollinen.

• Like 1

Maanantaina meinas oikeesti jännittää, että tuliko paskottua jalka ihan tosissaan, kun ei pystynyt liikuttamaan nilkkaa ollenkaan. No nyt on tilanne se, että sehän toimii samalla liikeradalla kuin ennen maraa, suunnilleen. Kävellä pystyy normivauhtia, toki vielä siinä tuntuu kolotusta. Tulehduskipulääkkeet ja kipugeeli käytössä. Fillaria oon polkenut joka päivä.

SE mitä itselle kävi taas maran jälkeen, on että paino on noussut ihan törkeenä, vaikka harrastin vain mässytystä lauantai illan, muuten syönyt normaalisti, niin paino noussut reilu 5kg mara-aamuusta :D, jalat ihan turvoksissa jne. Naama näyttää ilmapallolta :D. No eiköhän tää tästä häviä..

Tiistaina oli Downtown 65 syys-cooper, oli kiva olla radalla, kun kerrankin sai nauttia muitten kärsimyskestä. Keskityin ottamaan videota. Seuran facesiuilta löytyy se.

Eilen kävin vähän riuhtomassa salilla yläkroppaa.

Punttia kolisteltu ja fillarilla polkenut. 

Ennen Vantaan maraa olin päättänyt pitää pari viikkoa lepoa juoksusta, mutta nyt näyttää siltä että ei taida riittää. Vasen akilles/nilkka alkanut oireilemaan uudestaan. No eipä tässä kiire oo mihinkään. 

• Like 1

Juoksumatolla akillesta testaten vähän eri juoksuasentoja, tai lähinnä jalan asentoa hakien. Pitäis saada toi päkiän runnominen pinnasta läpi loppumaan. Vähän vaikee selittää..No olin päättänyt 30min juosta max, ja sen hölkkäsin.

Akilles ei kipeä, mutta tuntuu, kattellaan, venyttelyä jne. Kävin samalla punttilla, oli jo kolmas kerta tälle viikolle. Ehkä tää tästä.

Ma lepo (kuumepotilaan kanssa kotona)

Ti lepo (kuumepotilaan kanssa kotona)

Joo, ei oo jalka kunnossa, niin tekee hyvää kun on lapsen kanssa himassa. Juoksu on paska laji. Ei auta kuin olla juoksematta..

No kun ei pysty reenaa, niin oon näköjään tasan vuos sitten julkaissut tän vuoden tavoitteen, niin laitetaan suuntaa antavat  speksit kaudelle 2017 jo nyt:

10km alle 40min

21,1 alle 1:30

42,2 alle 3:10

Missä ja milloin, ei hajua. Maratonin kimppuun tosissaan vasta syksyllä. Keväällä käyn kyllä juoksemassa helsinkispringmaratonin, mutta sen otan semmosena kuntotsekkauksena, kun meinaan talven höntsätä vähän eri tavalla kuin tänävuonna. No kuhan pääsis juoksemaan..

• Like 5

Marraskuun päivitys:

Vantaan maran 8.10 jälkeen lepiä kolmisen viikkoa, siitä sitten aina välillä helvetin hiljaa tunnustellen lenkillä. Tähän päivään mennessä 13kertaa ja 66.32 km :D. 

Akilleksen tila on nyt se, että mulla onkin varmasti vasemmassa jalassa PF, eli lopetin nyt sitten juoksun hetkeksi kokonaan ja netistä kaivetuilla ohjeilla etiäpäin. Akilles siis nyt ok, mutta jalkapohja on KIREEE. Varasin jopa tälle viikolle hierojan jonka pitäis kanssa vähän tsekkaa liikkuvuushommia.

Ei oo mihinkään kiire, mutta kyllähän tää nyt syö aika paljon. Toi pf:ähän tossa jalassa on varmasti ollut jo aikaisemmin ja se siinä oireili ennen maraa, mutta kun ei tajunnu niin ei tajunnu. Nyt iisiä.

Korvaavia ei pää anna periksi tehdä, diggaan juoksusta, en muusta. No punttia teen, mutta muut airobiset on kyllä perseestä.

No tällä viikolla selviää kanssa Berliini :D