Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Brujita (Toiselle puolikkaalle <2:15)

Brujita
 Share

Recommended Posts

Moikka!

Olen juoksennellut tavoitteellisesti ja tavoitteettomasti suunnilleen niin kauan kuin muistan. Jättänyt juoksemisen välillä kokonaan palatakseni siihen aina uudelleen. Paavo Nurmella 2013 juoksin ensimmäisen puolikkaani, loppukevään huonosti treenanneena. Seurauksena tästä tyhmyydestä lonkkani joka muutenkin oli lasten jäljiltä jäänyt löysäksi, sanoi sopimuksen irti muutama kilsa ennen maalia. Loppuaika puolikkaalla oli 2:15, mikä vastasi hyvin silloista aikatavoitettani, mutta kesän juoksut olikin sitten siinä. 

Nyt olen viime kesän ja syksyn taas juossut, talven käynyt salilla ja keväällä taas juoksennellut ilman minkäänlaista treeniohjelmaa tai muutakaan ajatusta tai säännönmukaisuutta. Omaksi ilokseni siis. Alkukesä meni taas elämän muilla osa-alueilla, mutta nyt kun kesäloma lähenee loppuaan iski taas hirmuinen tarve juosta! 

Tällä kertaa ajattelin ottaa pitkästä aikaa tavoitteen ja karkean suunnitelman. Parilla viime lenkillä olen jopa laittanut sykemittarin päälle! :D

Viime viikolla kilometrejä kertyi 31,8 ilman etukäteissuunnittelua. Tavoitteena olisi siis juosta puolikas lähemmäs kahta tuntia ja ainakin alle tuon ekan puolikkaan ajan, mutta ajankohta ja suunnitelma on vähän hakusessa. En oikein osaa arvioida nyt missä juoksukunnossa olen ja olisinko valmis tänä syksynä vai pitäisikö suosiolla jättää kevääseen. No kai se tässä selkenee kun muutaman viikon seurailee treenejään. 

• Like 1

Kiitti Jennie ja kurki vaan, mä oon kurkkinut sun päikkyä viime päivät! :D 

Tossuista puheen ollen, tarvisin uudet tossutkin. Yleensä olen juossut Asicsen Nimbuksilla tms mutta nyt tekis mieli testata ne DS Trainerit. Nyt sais suhteellisen edullisesti varmaan kun jokapaikassa on joku ale...XXL:n verkkokaupassa oli nuo alle satasella mutta mua vähän epäilyttää joku siinä kaupassa. 

XXL väittää että niiden paino on 190g vaikka jokapaikassa muualla Asicsien paino liikkuu jossain 300g tienoilla niin tulee jotenkin sellanen olo että onko nuo jotenkin muutenkin sitten erilaiset? Juoksukengät on niin tyyriitä ja niin tärkeitä että suhtaudun niiden hankintaan vähän vakavasti :P Kyllä mä aattelin että voisin käydä Intersportissa testaamassa koon ja tilata sitten XXL:stä, voihan ne sitten palauttaa. Jos en ihan väärin muista niin Intersportissa taisi olla jonkun 139€ 

Eilen oli lepopäivä niin tänään tuntuu olevan jalat vähän tukossa. Odottelen että lapset lähtee isälleen niin pääsen juoksentelemaan vapaasti illalla. Jos tekis vähän reippaamman lenkin tänään kun mulla on tapana jumiutua niihin mukaviin kevyisiin meditaatiolenkkeihin vaan. 

No niin, tämän päivän juoksut oli sitten siinä.. Alkuperäiseen suunnitelmaan kuului PK lenkki plus jotain vetojen tapasia, mutta tiesin jo lähtiessä että täytyy vähän rukata suunnitelmaa. Jalat oli vähän tukkoset eikä ne siitä mihinkään auennut oikeastaan koko lenkin aikana. Lauantaina tein kyllä pitemmän lenkin mutta ihmettelin että ei mun kyllä siitä enää pitäs näin väsynyt olla mutta tuli sitten mieleen kun kiipesin mäkeä ylös kotiportaita kohden, että tuli illalla tehtyä piiiitkästä aikaan askelkyykkyä ja tavallista peruskyykkyä! :D 

No mutta ihan hyvä PK lenkki tuli kumminkin tehtyä ja niitä mä nyt tähän kohtaan enemmän tarvinkin kuin vetoja. Sykemittarin kyllä vaihteeksi unohdin mutta Sport trackerin muistin sentään napsauttaa päälle niin jäi jotain dokumentaatiota tästäkin. 

6,28km, 40:37min, keskivauhdilla 6,28

Ruokin siinä sitten koirat ja niiden ahmiessa tein vähän vielä vatsoja ja lähdin toisen kanssa tekee vielä kävelylenkin että sais nuo kolotukset pois. Vaatimattomat 1,76km ja 17:29min mutta tyhjää parempi sekin. 

Nyt vihdoin syömään ennen kuin henki lähtee!

• Like 1

Eilen päästiin pitkästä aikaa miehen kanssa yhdessä juoksentelemaan ja lähdettiin sitten Massille ravaamaan mäkiä ylös ja alas. Laitoin oikein sykevyönkin kun minä niin harvoin juoksen kovemmilla sykkeillä. Mulla ja teknisillä härpättimillä on joskus niitä kausia kun me ei vaan tulla oikeen juttuun ja nyt taitaa olla sellainen kausi. Mittari lopetti toimimisen sillä sekunnilla kun otin ekat juoksuaskeleet. Kai silläkin ikä alkaa painaa, vaikka en kyllä tiedä kaunko nuo yleensä kestävät. Ja saattaa siinä kyllä olal vaan sen tietokoneen patterikin loppu, tarvii koittaa vaihtaa. 

Treeni oli kyllä kiva ja hyvä. Aurinko porotteli, ei juurikaan tuullut ja juoksu tuntui mukavalta vaikka yleensä en noista mäkisistä maastoista paljon pidäkään. Vauhti nyt ei mitenkään päätä huimannut mutta eipä sen mäessä varmaan tarvi paljon huimatakaan. 

Tänään on lepopäivä ja huomenna sitten joku lenkki. Perjantaina en juokse kun lauantaina on Hansajuoksut ja taisin lupautua osallistumaan niihin...  :running:

Mä vähän luulen kans että mun puolikas jää ens vuodelle. Olis kuitenkin kiva mennä tällä kertaa sillain valmiina juoksemaan se eikä puolikuntosena. Nyt mulla ainakin on lonkat paremmassa kunnossa. Jos siirrän kevääseen niin menen johonkin isompaan tapahtumaan, tarvis vaan päättää nyt suhteellisen pian ja ilmottautua ajoissa niin pääsisi vähän halvemmalla.