Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
rvl

10 km alle 55 min

Recommended Posts

Nähtävästi ei tälläistä ketjua vielä ollut, mutta mielestäni tunnista 50 minuuttiin on turhan pitkä väli. Pysyttelen itse kuitenkin vielä jonkinaikaa siellä tunnin ketjussa ...vähintään kunnes tosissani yritän päästä sieltä pois.

• Like 1

Nyt "virallisesti" täällä, kun tunnin ketju on kuitattu, vaikka valmistautuva herkistely oli kaikkea muuta kuin SaSan ohjeen mukainen. Uskon kyllä että se olis saattanut toimia paremmin kuin oma, vai miltä kuulostaa toteutettu "herkistely"?

la: testireitillä 4 x 10+ km pk-sykkeillä /~90 min palautuksilla (sivutuotteena sain alekirjoutukseeni myös maraväliajan tälle kaudelle :smiley: )

su: lepo

ma: muutaman tunnin käveleskelyä kaupungilla

ti: 10 km testi

En ainakaan yritä tätä "ohjelmaa" myydä, mutta keksin ainakin sellaisen pointin, että itse testissä tiesin että nyt riittää yksi "veto", ettei tarvitse säästellä seuraaviin.:wink_(2):

Katsotaan, milloin tulee ajankohtaiseksi kiskaista seuraava testikymppi. Rantakymppi voisi olla yksi mahdollisuus, jos en silloin pääse kokonaiselle.

Muokattu
  • Like 1

Minä en ole missään tavoiteketjussa kirjoitellut mitään. Jos nyt tähän jotain. Juoksen Sepon 4:30 -ohjelmaa Vantaan maratonille ja toinen viikko menossa. Tällä viikolla tehdään kympin testi ja eilen kävin juoksentelemassa 5x400m radalla 200m palautuksin. Tavoitevauhtina oli 2:12/krs, eli 55 minuutin kympin vauhti.

Tuntui helpolta. Syke ei noussut missään vaiheessa yli 151:n, max syke minulla varmaan jossain 183:n paikkeilla(151/183=0,83). Nyt sitten mietin, millä vauhdilla juosta sunnuntaina testi.

Itse veikkaan, että semmoinen 52:30 saattaisi mennä (2:06/krs). Meneeköhän harhaan?

Tuskin kauheesti harhaan menee, mutta toki pitää muistaa  että kympillä syke ehtii nousta vähän korkeammalle kuin yhdellä ratakierroksella, vaikka nopeus olisi sama. ;) Mun testissä meni ensin parikolme minuuttia alinopeutta, ennen kuin keksin että siitä tulee testi (soittolistasta johtuvaa...).

Maksimiskyke mulla on jotain samaa luokkaa ja testikympillä vilahti nyt 178. Ajassa 2:40 vauhti oli noussut yli "keskinopeuden" silloin syke oli vielä 138. Sitten kun olin päättänyt että nyt on testi, niin pidin vauhdista kiinni. Kymmenen minuutin kohdalla syke 152, josta sitten nousi noin viisi pykälää per 10 min ja loppua kohden loivemmin (loppusyke 172).

Tämä ketju virallisesti kuitattu pienellä marginaalilla, tosin kympiksi olisi lyhyempikin reitti riittänyt. 50 minuuttia ei ainakaan tämän kauden juttu ole, mutta kyllä senkin kimppuun pitää käydä.

Nyt on viikon sisään tullut neljä uutta kausienkkaa ja kahdesti uudet maksimisykkeet. Su: 10 km, Pe: Cooper ja 800 m (väliaikana) ja La: puolikas.

• Like 3

Guest anttik

Ilmoittaudun tähän ketjuun.

Kymppi meni ensimmäistä kertaa pahan onnettomuuden ja parin leikkauksen jälkeen (3v sitten kympin kävely oli saavutus, 10 metrin siis) alle tunnin melko epäoptimaalisella reitillä, joten 55:00 pitäisi olla tasaisemmalla radalla mahdollisuuksien rajoissa. Sopivaa keliä odotellessa, itselläni liian lämmin tai toisaalta myös kylmä syö vauhtia kympillä useita minuutteja.

Guest PunkOnTyperää

8vk sitten sorvastin itelleni kuntoiluohjelman. Tarkoituksena on kokoajan ollut pitää vauhdit ja matkat sellaisina, että paikat kestää ja juoksu tuntuu vielä mukavalta.

Lähtötaso 10km matkalle oli noin 75min. Eilen kymppi sujahti 54.33min. Hyvin on homma mennyt eteenpäin kahdessa kuukaudessa ja tarkoitus jatkaa juoksentelua sopivan rennolla otteella, että hommasta pystyy vähän nauttimaankin

Ilmoittaudunpa tähänkin ketjuun, vaikka harjoittelupäiväkirjapuolella on otsikossa tavoite 10k alle 50 min.... se kun tuntuu jäävän lähiaikoina saavuttamatta..

Viimelauantaina HCR:ssä kympin väliaika oli 55:25. Tätä lähden parantamaan vajaan neljän viikon kuluttua Tapiolajuoksun 10k:lla. Yritys olisi puristaa 52-53 minuutin väliin.

Lyöttäyvyttäämpä mukkaan. Eilen kymppi juostuna elämäni ensimmäisessä juoksutapahtumassa Limingan Rantalakeusjuoksussa 150 muun juoksijan seurassa, kesälle laitoin päätavoitteen että ukko pysys kasassa ja sais juostua kympin alta tuntiin, aika oli 58:05 kovasta lämmöstä ja hitokseen kosteesta kelistä huolimatta. Maalissa oli väsynyt mutta onnellinen kuntoilija.. Nyt sitte ruveta kerään kilsoja ja kohti seuraavan rajan kimppuun eli alle 55 min/10 km

• Like 2

Mukana. Kympin ainoa virallinen aika viime kesältä tuo 59.41. Sen jälkeen en ole kympin reippaita juossut edes testimielessä. Nyt tavoite on 55min alitus, 54:59 riittää siis. Aikataulua / tapahtumaa ei ole, mutta jos vaikka vielä tän vuoden puolella (tai viimeistään ensikeväänä). Katsellaan miten vauhdikkaammat treenit lähtee rullaamaan.