Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Keskiviikko 18.10


jogger
 Share

Recommended Posts

70mins, 11,5km, av hr 148, pace avg 05:55, 1023 kcals

Vähän noloa aloittaa päivän harkkakirja tällaisella tuskien taipaleella. Kaiken piti olla ihan buenoa: aurinkoinen sää, noin 10 astetta, kroppa kunnossa, mieli virkeänä ja edessä TV kevyttä kolme varttia.

Juoksu ei vaan kulkenut, vaikka paikat on ihan kunnossa. Askellus oli sekavaa sipsutusta tai levotonta loikkimista, reidet ihan tönkkönä, vatsassa väänsi ja loppumatkalla tuntui että jalat katoaa alta ja pyörryttää. Kaiken lisäksi sykemittari näytti ihan hillittömiä lukemia, esimerkiksi alkumetreillä pitkään 178 ja sitten yhtäkkiä 114. Tuo keskiarvosyke 148 saattaa osua kohdalleen. Mutta juoksu Meilahden pururadalle jonka kiersin kuusi kertaa, ei nyt ollut niitä parhaita suoritteitani.:consoling2: Tuli jopa mieleen, pitäisikö pitää kunnon tauko. Vähän nöyräks tää nyt vetää.:sleep:

Ehkä olen syönyt huonosti, nukkunut liian vähän ja rästityöt painaa mieltä. Mutta jalat on ihan kunnossa eikä psyykekään oo hukkaviivaosastoa. Mistä lie tällainen rekyyli?

Link to comment
Share on other sites

PK 0:56 - 9,3 km (6:00/km) - avg 142, max 156

Ihmeen hyvin sujui juoksu tänään, vaikka väsymys on aikamoinen. Ei tuostalenkistä nyt mitään riemunkiljahduksia tullut, mutta piristi mieltä kummasti työputken keskellä. Eli: kevyttä perussiksakkia jalkaa säästäen, hiekkateitä etsien.

Ehkä olen syönyt huonosti, nukkunut liian vähän ja rästityöt painaa mieltä.
Nuo seikat ovat sotkeneet omaakin elon taivalta viime päivinä, ja lenkkifiilarit ovat sen mukaiset. Eikä se muutenkaan aina kulje, mutta em. seikat lisäävät kehnojen juoksujen mahdollisuutta selvästi. Iisisti vaan pari päivää, pudota vauhtia vieläkin kevyemmäksi, niin kyllä se siitä. Ja jos ei, niin pari taukopäivää ei ole huono idea. Ainahan ne voi käyttää lihaskunnon paranteluun tai rehelliseen kävelyyn...
Link to comment
Share on other sites

Tänään tuli tehtyä viimeinen kunnon harjoitus 11 päivän kuluttua olevaan maratoniin. Numeroiden valossa juoksu ei tosiaankaan kulkenut hyvin. Siihen varmasti osittain vaikutti viime päivien kuumeilu.

Juoksin Edwinin kanssa Vierumäellä 20km 4.15/km avg 166. Maratonin pystyn juoksemaan hieman yli 170 sykkeellä. Juoksureitti oli kohtuullisen epätasainen ja ei tosiaan mikään paras mahdollinen juosta. Tämän jälkeen juostiin vielä radalla valojänistesti (conconi), missä jäin maksimeista noin 7 pykälän päähän. Varmaan olisi yksi kierros vielä mennyt hampaat irvessä, mutta en viitsinyt lähteä runttaamaan maratonin takia.

Nyt on väsynyt olo ja unta ei tarvitse illalla kauaa odotella. Koko päivän pyöri päässä ajatuksia, että "mitä jos sittenkin epäonnistun maralla" jne. Ennen maratonia on vielä ohjelmassa runsaasti lepäilyä sekä kevyitä lenkkejä, sekä tietenkin jatkuvaa ja turhaa asioiden pyörittelyä pääkopan sisällä.

Link to comment
Share on other sites

Uintia mielen virkistykseksi n. 1km. Välillä vähän reippaampia spurtteja. Rapakuntoon on mennyt mies viime viikkoina. Nyt meni kevyellä teholla uituun 100metriin melkein 10s kauemmin kuin keväällä...pari sekuntia saattoi varhainen aamu tietysti tuntua kun se ei mulle tunnetusti sovi. Eiköhän se uintikin taas tästä..

Jamppa: Et sä mitään epäonnistu. Rennosti vaan juokset ja unohdat hermotreenit tulevina viikkkoina niin nappiin se menee.

Link to comment
Share on other sites

Ota Jogger nyt pari päivää taukoa ja kokeile taas latautuneena niin kulkee paremmin.

Tulihan itselläkin lenkeiltyä vähän reippaampaa väliin ettei mene pelkäksi peekooksi.

60min , 11.5km , 5:13/km , HR 149. Välissä 6km veekoota 4:51/km , HR 155.

Huomaa ettei ole vauhtikestävyyttä tullut juostua maratonin jälkeen, ei oikeein happi kulkenut.

Link to comment
Share on other sites

Lepopäivä juoksusta. Koulussa pääsin lihaskuntotestiin, jonka tulos oli osittain yllätys.

selkälihakset, pisteet 4/5 (H)

yläraajojen lihasten staattinen ja dynaaminen voima, pisteet 4/5 (H)

jalkalihakset, pisteet 5/5 (EO)

vatsalihakset, pisteet 5/5 (EO)

Jalkalihasten kunto ei ollut yllätys, mutta luulin yläkropan lihasten olevan huonommassakin kunnossa. Selkälihaksia ja yläraajoja sitten vaan lisää treenaamaan, että päästään samalle tasolle vatsa- ja jalkalihasten kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Munamankelointia töihin ja takaisin 10+10 km.

On se vaan kumma kun ihmiset ei osaa käyttää heijastimia!! :076: Törmäsin -tai siis meinasin- lapsilaumaan fillarilla töihin mennessä ja jouduin tekemään äkkijarrutuksen ja väistön. Seurauksena verinen polvi ja rystynen... Yhdelläkään väistämälläni ipanalla ei ollut minkäänlaista heijastinta. Joukossa oli myös pyörällä kulkevia... ilman kypäriä... Syyttävä sormi osoittaa näiden lasten vanhempiin!! :tana:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy