tavoitteenaBoston Lähetetty 17. lokakuuta , 2006 Share Lähetetty 17. lokakuuta , 2006 tietääkö kukaan missä pääsis mittaamaan helsingissä aerobiset/anaerobiset kynnykset halvalla? olen tehnyt liikuntamyllyssä kerran 5*1000m testin, mutta mahtaako jossain olla lähiaikoina testimahdollisuutta. järjestetäänkö jossain esim. säännöllisesti vastaavia testejä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
J. Apila Lähetetty 17. lokakuuta , 2006 Share Lähetetty 17. lokakuuta , 2006 Tesku järjestää liikuntamyllyssä testejä. Ei näkynyt seuraavaa kertaa. Tänään olin Teskun testissä Espoossa. ks. ja kysele: www.tesku.fi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
J. Apila Lähetetty 17. lokakuuta , 2006 Share Lähetetty 17. lokakuuta , 2006 Tesku järjestää liikuntamyllyssä testejä. Ei näkynyt seuraavaa kertaa. Tänään olin Teskun testissä Espoossa. ks. ja kysele: www.tesku.fi. Niin "halpa" on suhteellinen käsite. Testi maksaa 70 €. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tavoitteenaBoston Lähetetty 17. lokakuuta , 2006 Author Share Lähetetty 17. lokakuuta , 2006 Kiitokset tiedoista! täytyy käydä tsekkaamassa koska löytyisi testiaikoja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
imartika Lähetetty 1. marraskuuta , 2006 Share Lähetetty 1. marraskuuta , 2006 Tesku järjestää liikuntamyllyssä testejä. . Seuraava liikuntamyllyssä on ilm. 23.11 klo 18, itse olen menossa silloin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marny Lähetetty 1. marraskuuta , 2006 Share Lähetetty 1. marraskuuta , 2006 Itse tein testin matolla juosten (oli ymmärtääkseni kynnystesti, eli juostiin muistaakseni 5-6 eri kuormalla joiden jokaisen välillä otettiin verikoe??) viime talvena Solvallan urheiluopistolla Espoossa. Testin hinta oli jotain 40 eur, ja siihen piti kuulua myös harjoitusohjelman laatiminen. No, harjoitusohjelmaa ei koskaan kuulunut sähköpostiin, mutta eipä kuulunut koskaan laskuakaan . Tosin minun kohdallani testi antoi niin ihmeellisiä tuloksia (meni luultavasti jännityksen ja alkavan flunssan piikkiin, että sykeet oli vähän mitä sattui) että sen perustella olisi ollut varmaan hankala mitään ohjelmaa tehdäkään. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProfessoriHaukka Lähetetty 1. marraskuuta , 2006 Share Lähetetty 1. marraskuuta , 2006 Minäkin olen menossa Teskun testiin 23.11. Jo kauan ovat kiinnostaneet nuo arvomääritykset... Link to comment Share on other sites More sharing options...
imartika Lähetetty 5. marraskuuta , 2006 Share Lähetetty 5. marraskuuta , 2006 Itse tein testin matolla juosten. Tuohan on mielenkiintoista, Solvalla olisi sopivasti naapurissakin. Tuohon ei ilmeisesti kuulunut kaasujen analysointia (maski päässä), oliko edes mahdollisuutta? Katsoin noita testipaikkoja netistä, mutta Solvalla oli varsin kököt sivut tuolta osin eivätkä motivoineet tarkempaan selvittelyyn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tempest Lähetetty 5. marraskuuta , 2006 Share Lähetetty 5. marraskuuta , 2006 Tuohan on mielenkiintoista, Solvalla olisi sopivasti naapurissakin. Tuohon ei ilmeisesti kuulunut kaasujen analysointia (maski päässä), oliko edes mahdollisuutta? Katsoin noita testipaikkoja netistä, mutta Solvalla oli varsin kököt sivut tuolta osin eivätkä motivoineet tarkempaan selvittelyyn. Solvallassa ei ollut, ainakaan vielä vuosi sitten, mahdollisuutta kaasujen mittaukseen. Siten esim. maksimaalista hapenottoa ei näe (paitsi teoreettisen). Kynnykset tietty saa Solvallan testillä selville. Kotisivut ovat tosiaan surkeat, itsekin oon taas varaamassa testiä joulukuulle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marny Lähetetty 5. marraskuuta , 2006 Share Lähetetty 5. marraskuuta , 2006 Tuohan on mielenkiintoista, Solvalla olisi sopivasti naapurissakin. Tuohon ei ilmeisesti kuulunut kaasujen analysointia (maski päässä), oliko edes mahdollisuutta? Katsoin noita testipaikkoja netistä, mutta Solvalla oli varsin kököt sivut tuolta osin eivätkä motivoineet tarkempaan selvittelyyn. Ei ollut maskia, eikä olisi tietääkseni ollut mahdollistakaan. Nettisivuilta ei tosiaan tietoa irtoa, itsekin soittelin sinne ja kyselin testistä. Aika mukavasti räätälöivät ajankin minulle sopivaksi illaksi, ja palvelu oli muutenkin miellyttävää. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SportFinn Lähetetty 5. marraskuuta , 2006 Share Lähetetty 5. marraskuuta , 2006 Ensimmäistä kertaa testiin menossa ensi tiistaina Helsingin Urheilulääkäriasemalle. Odotan testiä ja tuloksia suurella mielenkiinnolla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trebbe Lähetetty 28. marraskuuta , 2006 Share Lähetetty 28. marraskuuta , 2006 Tuli käytyä tuolla Liikuntamyllyssä testissä ja mielestäni vastasi ihan odotuksia:bike: . Aika hyvin sai jopa itsestä irti, todennäköisesti lähelle maksimisykettä, en ole mäessäkään saanut yli 190 pitkiin aikoihin, tulokset olivat siis odotetun kaltaiset: Ikä: 37 AerK 60% maksimista 2.65 l/min 36 ml/kg/min 5:55 min/km 136 syke 1.5 LA AnAerK 80% maksimista 3.50 l/min 48 ml/kg/min 4:20 min/km 171 syke 3.0 LA Maks VO2 4.4 l/min 60 ml/kg/min 3:29 min/km 186 syke 8.9 LA Hapenotot syke LA (mmol/l) kmaika VO2 ml/kg 80 1,3 3,50 1 100 1,1 7:35 27,7 2 114 1,3 7:00 30,0 3 134 1,5 5:56 35,4 4 148 1,5 5:13 40,1 5 162 2,2 4:47 43,8 6 176 3,4 4:08 50,8 7 186 8,9 3:29 60,3 Erot taulukkoon AerK +5 / 16,1% AnAerk +6 / 14,3% Max +8 / 15,4% Ihan hyvä kunto tuntuu olevan, erot taulukkoihin ovat aika tasaiset. Ens vuonna olis tarkoitus vetäistä ensimmäinen kokopitkä ja viisaammat voi sanoa millaisilla sykkeillä sen vois kuvitella menevän. Itse tulkitsen kyllä noita lukuja niin että tuota AerK:ta pitäis hinata ylöspäin hitailla vauhdeilla, pitääpä yrittää vaikka VK:n kustannuksella tässä talven aikana, VK:n saa sitten kevään aikana kyllä takaisin. Maran ajattelin juosta vasta syksypuolella, mutta katsotaan mikä on kevätkunto, ja mitä olisi tarjolla. Tavoitteeksi ajattelin jotain 3h45min. Pääsisköhän tuohon jos terveys on ok ja talvikausi sujuu hyvin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
imartika Lähetetty 28. marraskuuta , 2006 Share Lähetetty 28. marraskuuta , 2006 Tuli käytyä tuolla Liikuntamyllyssä testissä ja mielestäni vastasi ihan odotuksia AerK 5:55 min/km 136 syke AnAerK 4:20 min/km 171 syke Tavoitteeksi ajattelin jotain 3h45min. Pääsisköhän tuohon jos terveys on ok ja talvikausi sujuu hyvin? Eikös noilla arvoilla olisi jo syytä asettaa tavoitetta hieman kovemmaksi ainakin maratonin suhteen? Itsekkin testissä mukana, omat sykkeet näin vanhempana (+ 2v) ovat jo hieman maltillisemmat 133 / 158 / 173, vauhtia ei löydy lähellekkään yo. olevaan verrattuna. Btw, kävin tänään matelemassa 45 min keskisykkeellä 131, eihän tuossa väsy mutta on rasittavan hidasta etenemistä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trebbe Lähetetty 29. marraskuuta , 2006 Share Lähetetty 29. marraskuuta , 2006 Katselin tuolta Juoksijan sivuilta arvioita lyhyempien matkojen perusteella ja arvioisin että jos hyvin treenaan talven niin tavoite voisi olla 3h40min-3h25min. Jostain löysin myös maratonvauhdin määritelmäksi 90% AnAerK vauhdista, joka korreloi aika hyvin tuohon edelliseen. No, vielä ei vähään aikaan tarvii tuota murehtia, kunhan liikkuu. HCM voisi olla sopiva paikka aloittaa tuo hulluttelu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts