Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Harjoituspäiväkirja (Runner147)


 Share

Recommended Posts

Tähän viestiketjuun minun olisi tarkoitus laittaa joka viikko edellisen viikon harjoituksista tietoa. Aloitan viikosta 41, mutta laitan myös tietoa sitä edellisistä viikoista, mutta suppeasti.

Tavoitteena juosta vuonna 2007 ensimmäinen maraton. Luultavasti luppukesästä tai alkusyksystä(heinä-elo-syys). Mahdollisuuksien mukaan myös puolimaraton ja kympin kisa ennen päätavoitetta. Kaikki vinkit, kommentit ja kysymykset ovat tervetulleita koskien harjoitteluani.

Aikaisempi harjoittelu:

Viikot 2-27: Aika meni armeijassa, jotenka harjoitteluun en itse päässyt hirveämmin vaikuttamaan. Alussa liikuntaa oli hyvin vähän ja painokin nousi vajaassa kolmessa viikossa noin 7 kiloa.

Sittemmin liikunnan määrä kasvoi, kun taisteluharjoitukset alkoivat. Voimaa kertyi kenttävarus päällä juoksemisesta ja telamiinoja kannellessa. Peruskuntokin sai paremman pohjan pitkäkestoisten marssien ansiosta(tai niin ainakin itse kuvittelen).

Viikot 28-34: Viikottain 3-5 harjoitusta. Juoksua, lihaskuntoa ja hanmoodoa. Aluksi enemmän lihaskuntoa, mutta pian painopiste siirtyi juoksemiseen.

Viikot 36-37: Tämä aika meni täysin levätessä sairastelun ja muuttotalkoiden takia.

Viikot 38-40: Varovaisesti takaisin harjoittelun pariin. Harjoittelua 3-4 kertaa viikossa. Juoksemisen osuu hieman vähentynyt ja kuvioihin on tullut uinti.

Link to comment
Share on other sites

Ma: uinti 600m palauttava

Ti: aamu: hanmoodo 30-40min

ilta: hanmoodo 90min

Ke: lepo

To: aamu: hanmoodo 30-40min

päivä: uinti 1000m

Pe: aamu: juoksu 60min syke 144(72%)

ilta: kuntopiiri

La: lepo

Su: lepo

Huomioita: Polviin särkee potkiessa. Mieleen alkaa hiipiä ajatus, että kohta on pakko luopua hanmoodon harrastamisesta, jotta jalat eivät hajoaisi. :022: Pitää yrittää ottaa rauhallisemmin. Ehäpä tilanne tästä vielä korjaantuu. Kunhan vaan ei jalat pääsisi niin huonoon kuntoon, että jukseminen loppuisi.

Link to comment
Share on other sites

Ma: uinti 600m palauttava

Huomioita: Polviin särkee potkiessa. Mieleen alkaa hiipiä ajatus, että kohta on pakko luopua hanmoodon harrastamisesta, jotta jalat eivät hajoaisi. :022: Pitää yrittää ottaa rauhallisemmin. Ehäpä tilanne tästä vielä korjaantuu. Kunhan vaan ei jalat pääsisi niin huonoon kuntoon, että jukseminen loppuisi.

Harrastin nuorempana (yli 20 v sitten) jonkinverran uintia kilpailumielessäkin. Aika pian siirryttyäni juoksemisen pariin huomasin, että rintauinnin potku tekee polville aika häijyä. Mahdollista tietenkin on, että juoksemisen aloittaminen ja uinnin selkeä vähentäminen johti siihen, että kadotin oikean potkutekniikan. Sittemmin kuitenkin olen luopunut rintauinnista.

Link to comment
Share on other sites

Harrastin nuorempana (yli 20 v sitten) jonkinverran uintia kilpailumielessäkin. Aika pian siirryttyäni juoksemisen pariin huomasin, että rintauinnin potku tekee polville aika häijyä. Mahdollista tietenkin on, että juoksemisen aloittaminen ja uinnin selkeä vähentäminen johti siihen, että kadotin oikean potkutekniikan. Sittemmin kuitenkin olen luopunut rintauinnista.

Muutaman kerran on kyllä vihlaissut polvia rintauinnin aikana. Nyttemmin ongelma näyttää olevan poissa.

Link to comment
Share on other sites

Ma: lepo

Ti: lepo

Ke: lepo

To: WT 90min

Pe: lepo

La: lepo

Su: lepo

Meni koko viikko esaa venytellessä. Joulukiireet painoivat kokoajan, eikä motivaatiokaan ole tällä hetkellä huipussaa. Ei auta muuta, kuin ottaa itseänsä niskasta kiinni ja raahautua urheilemaan tällä viikolla. Lihaskuntoa tuli pidettyä yllä normaalilla ohjelmalla, mitä teen lähes päivittäin.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy