Jump to content
Juoksufoorumi.fi

r
Sign in to follow this  
Heppu

Korvalappustereot maratonilla

Recommended Posts

Olen tainnut ennenkin tällaiseen vastata, mutta kertaus jne...

Eri asia on varmaan sellaisella, joka juoksee maran läpi. Siinä ei ehdi muuta kuin keskittyä juoksemiseen. Mutta meikäläiset hölkkääjät kun saavat siihenkin hommaan menemään tuntitolokulla niin kiva se on musiikkiakin kuunnella. Kun pakkaa tuo aika käymään pitkäksi kun on niin hidas.

Ja kun olen kummatkin nylkkinyt läpi pikkukisoissa, ei siellä enää parilla viimeisellä kierroksella riitä virikkeeksi enää edes niitä miesten komeita reisiä niin kuunnellaan sitten musiikkia.

Mie olen niin hidas, että ehtisin vaikka chättäillä ihan rauhassa jos vain keksisin, minne sen läppärin saisi tukittua ja miten siihen saisi nettiyhteyden matkaan.

Mie olen niin hidas, että ehtisin vaikka chättäillä ihan rauhassa jos vain keksisin, minne sen läppärin saisi tukittua ja miten siihen saisi nettiyhteyden matkaan.

Ei siihen tarvii välttämättä läppäriä, kännykälläkin onnistuu. Valitettavasti en muista ulkoa esim. mokialaisten malleja, joilla pahin tsättiripuli talttuu. Pitäisi kysellä isännältä.

Ei siihen tarvii välttämättä läppäriä, kännykälläkin onnistuu. Valitettavasti en muista ulkoa esim. mokialaisten malleja, joilla pahin tsättiripuli talttuu. Pitäisi kysellä isännältä.

Huonosti sujuu chat omien kokemusteni perusteella. Palstaa lukee ja kirjoittaa kyllä jotenkin kännylläkin, mutta gabblystä ei puhelinten selaimet tykkää sitten yhtään. No, en kaikkia malleja ole kokeillut, paria nuukialaista.

Huonosti sujuu chat omien kokemusteni perusteella. Palstaa lukee ja kirjoittaa kyllä jotenkin kännylläkin, mutta gabblystä ei puhelinten selaimet tykkää sitten yhtään. No, en kaikkia malleja ole kokeillut, paria nuukialaista.

No joo, Gabblya ei tuo isäntäkään ole mokioissaan käyttänyt, vaan erästä toista huomattavasti käyttäjäystävällisempää tapaa. En ole ite enää koukussa irccaamiseen, joten ei ole ollut tarvista "tsättikapulalle" sekä gabbly pitää kyllä pahimmat höpinähalut aisoissa. Se on vain yksinkertaisesti kauhea viritelmä. ;)

Ensimmäiset marat meni ilman mp3:sta, mutta nyt on ollut mukana lähes jokaisella. Yleensä alkumatkasta on juttuseuraa ja sitten kun seura katoaa niin laitan kuulokkeet. Riippuu matkasta ja omasta fiiliksestä. Kuulokkeitten saannissa on ollut ongelmia, kaikenlaisia on tullut hankittua. Kappaleita vaihtelen soittimeen muutaman viikon välein, välistä joka viikkokin tulee vaihdettua. Netistä on helppo ostaa uutta musaa kappale kerralla.

Minulla oli mp3:nen mukana eka marallani HCM:ssä, laitoin sen soimaan jossain 30 km kohdalla kun siinä vaiheessa ei oikein enää juttu luistanut ja juoksukaverikin oli jäänyt vähän jälkeen. Yleensä kuuntelen aina lenkilläkin musiikkia. Soitin menee mukavasti trikoiden selkäpuolella olevaan pieneen taskuun.

Kyllä minäkin musiikkia mieluusti kuuntelen mutten ihan aina, joskus on

hyvä kuulostella ihan pelkkää omaa itseäänkin. Maratonia en ole vielä juossut mutta puolikkaalla teen niin että ekat 10-15 km olen ilman ja sitten on sopiva kohta laittaa soimaan jotain askeleita keventävää:rock:

Näin on aikomus myös lauantaina Kankuanpäässä.

Kaksi maraa juostuna, ja molemmissa oli ipod shuffle osittain käytössä.

Jaksoin kuunnella musaa pari ekaa tuntia, mutta sitten alkoivat korvat ja aivot väsyä - ja repäisin kuulokkeet pois korvista.

Mutta ilman mp3 en kyllä lähtisi yli neljän tunnin juoksureissulle.

Myös harjoitukset sujuvat mukavasti, kun on soitin mukana.

Tosin pimeällä maantiellä en uskalla musiikkia kuunnella.

Viimeksi Vantaan maratonilla kuuntelin musaa iPod shufflesta. 20 grammaa painavaan koneeseen mahtuu satakunta biisiä. Maran aikana ehdin kuunnella 66 biisiä ja kyllä sieltä energiaa tuli kun meinasi usko omiin voimiin loppua. iPod toimi tällä kertaa moitteettomasti, mutta HCM:llä tais päästä kastumaan sillä 40 biisin jälkeen piti loppumatka (reilut 20 kilsaa) juostas ilman musaa. Kyllähän sekin käy, sillä usein maralla on kuitenkin niin paljon kaikkea seurailtavaa matkan varrella. Olen rakentanut useita erilaisia soittolistoja eri juoksuharjoitteita varten, mutta maratonille olen kerännyt viime vuoden ajalta "parhaimmat powerbiisit", ja sieltä löytyy menoa laidasta laitaan. Maratonilla en pahemmin tykkää jutella, kun se kuluttaa kuiteskin energiaa...