Jump to content
Juoksufoorumi.fi

am8119

Garmin Forerunner 225 ranteesta mittaava sykemittari.

Recommended Posts

Ilmeisesti ihan toimiva systeemi, mutta mitenhän mahtaa soveltua Suomen talviolosuhteisiin. Vaihtoehtoina on ilmeisesti pitää ranne paljaana tai kello hihan alla piilossa, joista kumpikaan vaihtoehto ei oikein houkuta. Sitten kyllä, kun täälläkin on ympäri vuoden vähintään +10 °C.

Edit: Voihan tuon kanssa käyttää talvella tavallista sykevyötä, mutta se syö vähän laitteen hienoutta...

Muokattu

Vaikuttaa pätevältä mittarilta. Nämä ranteesta mittaavat ovat varmaankin kohta ihan tavanomaisia. Haittapuolena tosin on tuo Squierin mainitsema, että mittari pitää olla paljasta rannetta vasten.

Melkein harmittaa, kun oma viisi vuotta vanha forerunner 405cx toimii vielä niin hyvin, ettei uuden hankkimiseen ole järkiperusteita.

No kyllä mä ainakin talvella pidän takin hihan päällä, kuis siitä muuten mitään näkisi. Ja jos pitkähihainen paita niin siihen päälle mä sen mittarin laitan. Lisäksi luin että jonkun toisen merkin ranteesta pulssin mittaava ei välttämättä toimi jos ranne on tatuoitu. Luulisin että garminilla sama homma kun kuitenkin samanlaita tekniikkaa käytetään.

Lähti tänään tilaukseen outnorthin verkkokaupasta. Kaiken maailman alennusten jälkeen noin 260 egee.

Minäkin päädyin palauttamaan Intersportin verkkokaupasta tilaamani mittarin, koska Itäkeskuksen kivijalka-Intersportissa hinta oli heti uutena alennuksessa 270€.

Todella tyytyväinen olen ollut mittariin kaikin puolin. Sykkeen mittaus ranteesta tuntuu toimivan luotettavasti. Mulla, kun vielä tuntui olevan ongelmia eri valmistajien pantojen kanssa(yli 200 lukemia tai kadotti kokonaan), niin seuraavakin kello tulee varmasti olemaan optisella mittauksella. Ja vaikkei se pannan pukeminen kuulosta hirveän kovalta rastilta, niin on se kuitenkin mukava, kun ei tarvitse sitä erikseen vielä kellon lisäksi.

Ehkä ainoan puutteena jään kaipaamaan wifiä ja sen kautta automaattisesti siirtyviä datoja. Ei tuo vaikeata bluetoothin yli puhelimenkaan avulla ole siirtää, mutta siltikin.

Mulla vehje tilttasi ekalla kerralla ja hävitti kaikki kielet paitsi englannin. Sen jälkeen on vedetty englannilla ja on toiminut hyvin. Kerran leipoi lenkillä sykkeet alkuun 150 alkuisiksi, mutta hihna auki ja uudelleen kiinni, nii putos sinne satkun liepeille ja asia kunnossa. Tuo kiristys lienee kriittisin paikka tuossa optisen sensorin toiminnassa. Paremmin tämä vempele on toiminut kuin edellinen sykevyöllä. Olen tyytyväinen, vaikka alku yskähti hieman. 

• Like 1

Fore 225 haettu ranteeseen eilen ja ensimmäinen testilenkki juostu. Hienosti toimii, paitsi että bluetooth-puhelinyhteyden uudelleen muodostamisessa pientä takkuilua (Garminin foorumin mukaan korjaus tulossa).  

Sykkeenmittaus ranteesta on huomattavasti miellyttävämpää kuin puristavalla sykepannalla. Live tracking on hauska ominaisuus, kaverit ja perhe pystyy seuraamaan missä lenkki kulkee.

Onko kukaan ohutranteinen nainen kokeillut 225:tä? Ei tuo varmaan muutenkaan ole minun mittarini, mutta iso kysymysmerkki on sopiva tiukkuus rimpulassa ranteessa. Kaikki käyttämäni mittarit ovta olleet turhan leveitä mutta niiden kanssa on pärjätty sellaisella suurin piirtein -istuvuudella. Ranteesta sykkeen ottavan pitäisi varmaan istua selkeästi tukevammin, jotta sykkeeseen voisi luottaa.