Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Sign in to follow this  
Runningidiot

Uimarin olkapää

Recommended Posts

Okei. Saitte peloteltua riittävästi joten huomenna varaan ajan joko työterveyteen tai sitten jollekin fyssarille.

Huomasin muuten että helpoin tapa aktivoida kipu etuolkapäässä on hyvin yksinkertaisesti vetää olkapäitä taakse ja hieman alas ja samalla siis lapoja yhteen. Vielä kun tietäisi onko hyvästä venyttää väkisin tällä tavoin vasten kipua vai ei.

Muokattu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin minun saamani ohjeet oli venyttää hyvin lyhyitä venytyksiä (max 10 sek), kun oli vielä kipeä. Ei siis pitkään kipua vasten. Noilla lyhyillä se saattaa hissukseen vetristyä. Liika venyttäminen vain ärsyttää tulehtuneita kudoksia.

Alunperin olkapääni taisi kipeytyä, kun yritin saada lisää liikkuvuutta pyörittelemällä lapoja kepin avulla. Sählymailan päistä kiinni ja kädet pään yli eteen ja taakse. Ei ollut minulle hyväksi. Periaatteessa kai tuon pitäisi normaalilla liikkuvuudella onnistua, ja nyt onnistuisikin. Ei vain ollut silloin fiksuin tapa alkaa lisätä liikkuvuutta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan samaa tein itsekin. Väkisin jumppakeppiä pään yli selän taakse. Turhaa touhua aloittaa tuolla liikkeellä mutta kun ei ollut riittävästi tietoa. Nykyään rinta ja selän sekä ylä että alaosan lihakset ovat jo melko elastisia ja sehän se on tärkeintä. 

Odotin kuitenkin että tuolla venyttelyllä myös olkavaivat olisivat hävinneet mutta ei näköjään. Täytyy nyt kokeilla lyhyitä venytyksiä pitkin päivää ja katsotaan mitä fyssari sitten sanoo jos sinne asti pääsen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole hakeutunut fyssarille mutta näyttäisi siltä että olen saanut venytykset nyt kohdistettua paremmin. Tuo hartioiden taakse vetäminen ja käden selän taakse kampeaminen tuntuu auttavan. Olin siinä uskossa että olin onnistunut venyttelemään olkapäitä kokonaisvaltaisesti mutta ilmeisesti yksi kohta jäänyt huomiotta ja siksi kivut. Täysin oireeton olka ei ole vieläkään mutta venyttelyn lisäksi olen huomannut että jo hyvinkin lyhyt olkapään hieronta tekee sen joksikin aikaa täysin kivuttomaksi, joten olen myös hieroskellut olkia satunnaisesti.

Lisäksi olen huomannut että trainerilla ajelut vetää olkapäät jumiin. Kevyt staattinen pitkäaikainen jännitys tuo kivut takaisin joten nyt venytellään olkapäät myös fillarin jälkeen.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä





×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy