Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 41


ananas64
 Share

Recommended Posts

Ma: lepo

Ti: 10 kilsaa kevyttä juoksua. Hiukka sun. 10 mailin kisa painoi jaloissa.

Ke Tennis, enempi tekniikkaa, vähempi säntäilyä

Venyttely- ja lihashuoltotunti ohjattuna

To: 6 kilsaa kevyttä ja olikin kevyttä

Nelinpelitennistä reilu 2 tuntia, voitettiin, joten sekin oli kevyttä

Kuntosalitreeni reilu tunti, alle ja päälle verryttelyt kävellen

Pe: 23 kilsaa pitkis, viikon paras liikunta, ei voi mitään, diisseli mikä diisseli.

La: lepo

Su: lepo

.... tämäkin viikko oli hyvä liikuntaviikko ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 33
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ma: lepo (+ tunti kevyttä pyöräilyä)

Ti: 20 km 5.38/131, sisältää vessakäynnin (+ 3 tuntia kävelyä)

Ke: 6 km 5.20/135

To: 12 km 4.57/146

Pe: 2 km verryttelyä + 11 km 47.02 4.16/158 (9-10: 4.06, 10-11: 3.41, maksimisyke 176 = 95 %) + 2 km verryttelyä, yht. 15 km 4.38/151

La: 10 km 5.54/125 (+ tunti kevyttä pyöräilyä)

Su: 28 km:n yhteislenkki 5.22/134 (melko hyvä juoksufiilis)

Juoksua yhteensä 91 km aikaan 8 tuntia 9 minuuttia.

Tiistaina oli omasta tyhmyydestä johtuvia mahaongelmia, joten kävelyksihän se meni 20 kilometrin jälkeen. Ei ehkä kauhean järkevää kävellä vatsanväänteissä ja viluisena pitkin radanvartta, mutta sisu ei antanut periksi matkustaa pummilla junassa.

Perjantain treeni oli vasta toinen reipas harjoituslenkki elokuun jälkeen. Puuskututti vauhtiin nähden melkoisesti.

Motivaatio ei ole ihan huipussaan, sillä maratonkunto lienee nyt ainakin 10-15 sekuntia/km hitaampi kuin keväällä. Vaan mitäpä sitä turhia kitisemään, kun on sentään saanut terveenä jolkotella. Onhan tässä (ehkä) reilusti vuosia aikaa petrata.

Link to comment
Share on other sites

Ma: Juoksu 7km 45min, mäkivetoja

Sali 30min yläkroppa, 30min vatsa-selkä-kylki, 30min venyttely

Ti: Body Pump

Ke: Funk-tanssitunti (avg 149, max 166)

To: Lepo (+24km vauhdikasta hyötypyöräilyä)

Pe: Juoksu TV(vauhdikas) 9,5km

La: Body Pump

Su: Spinning 55min (avg 177, max 194.... kunnon mättöä hevin tahtiin :))

15min vatsa-selkä

Palauttava lenkki 7,5km että maitohapot lähti jaloista

Muuten hyvä viikko, mutta pitkä lenkki puuttuu enkä taaskaan saanut juostua neljää lenkkiä kun pelkäsin vesisadetta.

Link to comment
Share on other sites

Tällä viikolla selvisi että vasemman polven kipuilu onkin vanha kunnon ITBS. Eli treenit jäihin ja kuntoutus päälle. Vähän tuli alkuviikosta kuitenkin jotain treenintapaista tehtyä:

Ma 7km kevyttä matolla, pari viimeistä km jo jokseenkin kipeällä polvella; lisäksi keskikropan treeniä ja kunnon venyttelytunti

Ti 4,4km VL, alkuun tekniikkaharjoituksia ja sitten lyhyitä vetoja rennon kovaa, ei täysillä tässä vaiheessa kautta

Ke 2km juoksua jossa alussa tekniikkaharjoituksia ja sen jälkeen lyhyitä (30-45m) kiihdytyksiä lähes täyteen vauhtiin; lisäksi salilla 1h spinningiä

To totesin ettei polvi treenaamalla parane (ks. surkeat kilometrimäärät ma-ke), joten kuuri tulehduskipulääkkeitä, jäätä polvelle, venyttelyä ja jumppaa ITB:lle

Pe-La ITB:n kuntoutus jatkuu

Su salilla alkulämmittelynä 7min kevyttä polkemista kuntopyörällä, lopetin heti kun alkoi polvessa hiemankin tuntumaan normaalista poikkeavaa; sitten yläkropan treeniä salilla, lopuksi uusi 7min sessio pyörällä, oireilu alkoi täsmälleen samaan aikaan, eli 6,5min polkemisen jälkeen.

Link to comment
Share on other sites

Ma: lepo (kävely 10 km)

Ti: 8 km 5.25/120

Ke: voima salilla, jaloille vaan 30 min vispilän polkemista, 1.17/113, (kävely 8 km)

To: lepo (käv. 8 km)

Pe: 12 km 5.24/119

La: 10 km 5.19/122

Su: 20 km 5.54/122 J/K

Yhteensä 50 km aikaan 4.39.

Akuviikosta taas kävellään pari päivää, sen verran oli Sunnuntainen meno nihkeetä.

Link to comment
Share on other sites

MA: lepo

TI: kevyt 6,5 km 43 min ks 149

KE: vesijumppaa

TO: peruskamaa 9 km 57 min ks 153

PE: lepoa ( taas vatsalihakset tosin kovilla Trad.komedia/Espoon teatteri)

LA: peruskamaa 8,6 km 56 min ks 152

SU: hyötyliikuntaa eli haravointia ja pensaiden leikkuuta enemmän kuin mieli teki...

Olipa kepponen viikko, no syynä tuohon se etten riskeeraa ny mitään ja yritän pitää jalkani juoksukelpoisina Kankaanpäähän asti. Ja eihän tässä vaiheessa enää mitään kuntoa nosteta ; se on se mikä se on ja sillä mennään.:hali_knuffl_rein:

Link to comment
Share on other sites

Ma: 6,4 km, 124, 0:39:35, 6:11 min/km, 67 max%

Ti: 11,3 km, 124, 1:10:00, 6:12 min/km, 67 max%

Ke: 8,26 km, 154, 0:39:14, 4:45 min/km, 83 max%

To: 13,0 km, 132, 1:14:52, 5:46 min/km, 71 max%

Pe: Spinning+Hölkkä 3,6 km, 141, 1:21:30, 76 max%, josta spinning 1:01:06, 143

La: 10,3 km, 128, 1:01:40, 5:59 min/km, 69 max%

Su: Lepuuttelua

Pitkishän tuosta puuttuu, muuten ihan ok puuhastelua. Juoksua 52,9 km keskivauhdilla 5:47 min/km ja se tunteroinen spinningiä.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy