Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hassen lokamaratooni 14.10.

Recommended Posts

Tarjolla myös kymppi ja puolikas.

Osallistumisesta saa mitalin jo osallistumismaksun maksettuaan. Koska osallistujia ei yleensä ole kovin monta per sarja, myös pokaali on suhteellisen helppo saavuttaa.

Onko lauantaille parempaa tekemistä - varsinkin, jos sattuu satamaan?

Ai puolikaskin? Sen saattaisi ehtiä. Onko startti klo 12 siitä Merihaan Palloilutalolta niin kuin näyttää olleen tapana?

Minä haluan myös!!!! ...

jäitä hattuun paula ettei reissu osoittaudu pettymykseksi. juoksu on nk. matalalla profiililla järjestetty eli ilmoittautuminen miesten pukuhuoneessa, ei km-kylttejä, jokainen laskee kierroksena ja aikansa itse. huoltopisteellä on kädenlämmintä vettä ja dexalia (tai mitälie). lumisilla keleillä voi olla että aura-auto ei ole kulkenut reitillä pariin päivään.

mutta hiivatin hauskaa kummiski, eikä naisten sarjaan ole tungosta.

Olisikohan vielä hauskempaa jos ilmoittautuminen siirrettäisiin naisten pukuhuoneeseen?

Tänään taas menneen kesän keleihin verrattuna loistokeli. Hyvä pito ja lunta ei ollenkaan.

3.37.19 - suunnitelman mukaisesti - ehkä hieman nopeammin, mutta myös hieman isommalla rasittumisella.

Mukavaahan toi oli, lopuksi paistoi jopa aurinko. Viimeiselle kierrokselle lähtiessäni rataa kiersi mun lisäksi enää Leksa, joka oli aikaisemmin startanneena jo tulossa maaliin. Täytyypi jatkossa harkita tuota aikaisempa lähtöä, niin että pääsisi saunaan kuuntelemaan isojen poikien juttuja. (Esan: näin se mopo karkaa...)

Viimeisen kierroksen alussa siihen astinen keskisyke oli 137. Loppukierroksen vedoilla koko matkan keskisyke nousi 138:aan. (Aerk = 143). Sataselle sopivia sykkeitä yritin noudattaa. Kokeilin myös Teron kirjotuksen innoittamana kerran 200 metriä takaperinjuoksua Tervasaareen päin. Sillä kokeilulla syke nousi heti noin 30 pykälää. Loppuaika oli 5:39:12, mutta sehän on sivuseikka.

Ai niin, hannan seläsä oli kivat kuittausteksit.

Onnittelen Juoksu-Unelmaa, Hannaa, rvlia, Esania ja muita jotka olivat Hassen juoksussa.

Ennen maratonin starttia, satoi vettä mutta maratonin startin jälkeen melkein lakkasi ja tuulikin oli olematon, siis aika ihanteellinen sää juosta maraton. Minä aloitin aika normaalilla vauhdilla. L.Laasonen, V.Ollilla ja M.Bäckström lähtivät selvästi kovemmalla vauhdilla. Minä seurasin heitä neljäntenä ja minun takana K.Katainen, P.Rutanen, Esan, R.Saarinen ja muut mutta välimatka kasvoi joka kierroksella. Muutaman kierroksen jälkeen K.Katainen meni minut ohi enkä pystynyt seuraamaan hänet. Pikku hiljaa alkoi tuulemaan mutta ei häiritsevästi. 7 kierroksen lopussa L.Laasonen ohitti minut kierroksella. Loppu vaiheessa Pekka lähestyi minua aika uhkaavasti ja viimeisen kierroksen jouduin juoksemaan täysillä viimeisiä voimia puristaen. Maalissa minun ja Pekan välinen ero oli alle minuutin. Loppuaikani 3.30.24 Minun mielestäni suh. onnistunut juoksu.

Palstalaisia oli juoksussa mukana ainakin Juoksu-Unelma, Hanna, rvl ja Esan, muista en ole varma.

Juoksun aikana heiluttelin tutuille juoksijoille ja Hannan kanssa vaihdettiin muutamia sanoja mutta Juoksu-Unelman ja rvl;n kanssa valitettavasti en ehtinyt jutustella, ehkä seuraavan kerran.

Minun kohdallani maratonin juoksu on sujunut nousujohteisesti Hämeenlinnan jälkeen MasU-Salo-Maisematie-Vantaa-Hasse ensi viikolla Kankaanpäässä siten nähdään jatkuuko vielä nousujohteisesti vai tuleeko romahdus.

juu - oli taas tosi mukava juoksu. tosin viides startti neljän viikon sisään joten olo ei ollut kovin "tuore". läksin tuntia etkukäteen koska iltapäivällä oli kiire mökkiraksalle katsomaan miten hirsivarvit ovat jo puolessavälissä. tuntia aiemmin lähdössä on se miinuspuoli että ei pääse porukan kanssa turisemaan kuulumisia.

olin vielä viimeistä kertaa sillalle noustessa sitä mieltä että ei mene neljä tuntia rikki, niinkuin esanille julistin, mutta päätin sitten kuiteskin vetästä kirin (3.59.34).

tällä kertaa kokeilin eväinä voileipiä - maha kesti, mutta niiden syönti vie liikaa aikaa maratonia ajatellen. ja energiakokeiluna töyrylä mixiä gutzyyn sovellettuna. soijalla ja ilman. tämä oli toinen kerta kun otin proteiinia maralla ja hokkuspokkus - paikat ei olleet tönkköinä illalla eikä aamulla.

Kiitokset minunkin puolestani lämminhenkisestä juoksutapahtumasta (niin, J-U:han se tässä, uudella nimimerkillä eli maastopuvussaan :026: mutta älkää kertoko kenellekään :hali_hehe: ). Jäi hyvä mieli ja into osallistua uudelleen.

Tällä kertaa eivät rahkeet saati aika riittäneet kokonaiselle maratonille, oli kiire viettämään hääpäivää eikä tuo köhäkään taida olla kokonaan parantunut, mutta puolikkaan hölköttelin ajassa 2.06.00 tasan. Elämäni toinen puolikas muuten, aika parani rapeat 20 minuuttia.

Oli tosiaan kiva nähdä tuttuja kasvoja, ohimennen enimmäkseen vain tervehdimme, esanin kanssa sentään kättelimme, ja rvl:n kanssa taitoimme osan nollakierroksesta yhdessä. Ensi kerralla varmaan onnistuu pidempi matka.

Oli tosi nasta tapahtuma. jos pääsen niin tulen uudestaan marraskuussa. hieman hankalaa oli kylläkin laskea kierrokset, sillä tsuppaamisen aikana on mukavaa tyhjentää pää eikä laskea yhtään mitään. seuraavaksi olen ahvenanmaalle menossa. sitä jäin muuten funtsaa että miksi oli vain lämmintä vodaa ja urheilujuomaa tarjolla huoltopisteellä?:conf: