Jump to content
Juoksufoorumi.fi

GrigoriSoiros

Tipaton vuosi 2016

Recommended Posts

Täytyy itekki vetästä tällänen tipaton kausi nyt syksyllä ja jatkaa taas sitä sen mukaan miltä tuntuu. Viime vuonna meni sen verran hyvin et eiköhän tuo nytkin onnistu. Se taas tarkoittaa sitä, et Vichyä alkaa menemään enemmän(jos ei sitä jo tälläkin hetkellä mene)

En pidä mahdottomana itsellenikään. ensi vuonna ei ole merkittäviä vuosipäiviä ( 30v tai vast). Ja muutenkin olen päättänyt vähentää juomista, jopa sitä vähäistä, johtuen krapulan voimakkuudesta ja kestosta sekä siitä että juominen ei ole enään niin kivaa. Tiedä vaikka avittaisi juoksussa hieman myös tällainen pidättäytyminen :)

Itsellä alko aiheuttaa suht pienillakin määrillä seuraavia ongelmia

- unet todella huonot, riittää jo pari olutta tähän, isommista määristä puhumattakaan

- tämä on johtanut siihen että palautuminen kärsii, väsymistä töissä, yleinen vireystila huononee

- paino nousee, alkon kaloreiden ja alentuneen itsekurin johdosta tulee napattua pari makkaroo liikoo

- kännääminen ei enää todellakaan ole yhtä kivaa kuin 20v sitten

- aivan megalomaaniset rapulat, tosin verenpaine lääkitys lievensi sitä, mutta ei ne helppoja ole

no tässä jotain juttua miksi minä pidän välillä tipattomia

Paljon samoja oireita on itsellä kuin SaSalla. Ikää vaan huomattavasti vähemmän ja alkon sietokyky vielä surkeampi. Joku voi kutsua sitä tehokkuusyhteiskunnan uhrina olemiseksi, mutta en vaan nauti siitä, kun viikonloppupäiviä menee harakoille ja aktiivisin toiminta, mikä kiinnostaa, on sarjojen tai leffojen tuijottelu koneelta

Muutaman kaverin kommentti oli, että miksi haluan tehdä elämäni vaikeaksi. No joo, musta teen elämäni vaan helpommaksi.

Ei sitä moni ymmärräkkään. Siis tipatonta meininkiä. Itelle ainakin joskus muutama kaveri ihmetteli, et onko tuossa nyt mitään järkeä. Kyllä siinä vaan oli. Verenpainelääkkeet sain jättää pois ja yleinen vireystilakin oli jo lähes kuin kaksikymppisellä. (no ei ihan) :) Paino tippui aika helposti ja turvotus päänsärkyineen katosi. Kyllä suosittelen. Tässä kun itse lähenee tuota maagista 40-vuotta niin ihan pakkohan tässä on asioiden eteen jo jotain tehdä. Saas nähdä rupeenko täysraittiiksi vielä jossain vaiheessa kun on niin paljon positiivisia asioita tässä juomattomuudessa. Lisäksi kun on pieni lapsia perheessä niin se pistää kyllä miettimään elämäntapaa ja roolimallia entistä enemmän.

Kuinka paljon mukavampaa on viikonloppuna olla hyvin levännyt ja nukkunut kuin väsynyt ja krapulainen. Tuskin tarvitsee edes kysyä tuotakaan mutta kysyinpä silti. 

Kaikki juomisen seuraamukset kuten SaSalla vaan krapulasta en kärsi. Unien laatu on niin tärkeä asia että otan arkisin vain muutaman kerran vuodessa (pakollisen business)lasin viiniä jos seuraavana päivänä töitä.

Ajattelin olla seuraavan kuukauden tipattomalla ja sen jakson päättymistä uhkaa maratonkaronkka. Jatkosta päätös sen jälkeen, joskin oluen harrastajalle tipattomuus on kuin nudistille uimapuku.

Muutaman kaverin kommentti oli, että miksi haluan tehdä elämäni vaikeaksi. No joo, musta teen elämäni vaan helpommaksi.

Mun kaverit ei ole oikein koskaan sen enempää katsoneet kieroon, jos olen todennut baarissa, että taas on kisat lähestymässä enkä alkoholia juo. Oikeastaan mahtavaa oli kerran poikienillassa kun yksi vanha kaverini yllätti ja totesi että hän ei juokaan tuona iltana mitään alkoholia :). Joten enää nykyään ei voi perustella edes sosiaalisuudella sitä että on pakko vähän juoda, siis kaveriporukalla liikkuessa kylillä. Työpaikan virkistysillat edelleenkin kovin riippuvaisia alkoholitarjonnasta enkä siellä monesti olekaan mukana.

Opiskelijariennot olisivat omalla kohdalla niitä tilaisuuksia, jotka on kaikista eniten riippuvaisia alkoholitarjonnasta, mutta niissä ei ole tultu käytä sitten ensimmäisen  lukuvuoden. Puuhastetaan omia juttuja oman opiskelukaveriporukan kanssa. Tässä porukassa on juomattomuus helppoa, koska porukkaan on aina mahtunut niitä, jotka ei juo ollenkaan, tai vaan tosi vähän. Muutenkin meininki on sellaista "live and let live" -henkistä. Nuo juomattomuuden ongelmana näkevät oli toisesta kaveriporukasta, mutta kaipa hekin tottuvat ajan kanssa siihen, että liikuntaharrastukset on noussut juhlimista korkeammalle asioiden priorisoinnissa. ;)

Itsellä alko aiheuttaa suht pienillakin määrillä seuraavia ongelmia

- unet todella huonot, riittää jo pari olutta tähän, isommista määristä puhumattakaan

- tämä on johtanut siihen että palautuminen kärsii, väsymistä töissä, yleinen vireystila huononee

- paino nousee, alkon kaloreiden ja alentuneen itsekurin johdosta tulee napattua pari makkaroo liikoo

- kännääminen ei enää todellakaan ole yhtä kivaa kuin 20v sitten

- aivan megalomaaniset rapulat, tosin verenpaine lääkitys lievensi sitä, mutta ei ne helppoja ole

no tässä jotain juttua miksi minä pidän välillä tipattomia

Tähän just sama. Allekirjoitan jokaikisen kohdan nyt kun ikää on >40v. Siltikin se 15-30min huuma houkuttelee, mutta vakavasti: kannattaako kärsiä kaikki tuo sen pienen nousuhumalan vuoksi? Ei. Lisäksi olen havainnut että 1-2 annosta on just tuo kiva fiilis mutta siitä kun jatkaa niin mulle tulee nykyään vain turtumus eikä huppeli siitä enää yhtään parane. Nyt kun olen alkanut vielä juoksemaan kovempia VK- treenejä niin hooli ei vaan yksinkertaisesti sovi kuvaan, koska muutenkaan en meinaa ehtiä palautumaan. MUTTA: liha on heikko (nyt olen ollut ilman viime viikonlopusta lähtien ja yritän jatkaa ainakin 18.10 asti).

Tähän just sama. Allekirjoitan jokaikisen kohdan nyt kun ikää on >40v. Siltikin se 15-30min huuma houkuttelee, mutta vakavasti: kannattaako kärsiä kaikki tuo sen pienen nousuhumalan vuoksi? Ei. Lisäksi olen havainnut että 1-2 annosta on just tuo kiva fiilis mutta siitä kun jatkaa niin mulle tulee nykyään vain turtumus eikä huppeli siitä enää yhtään parane. Nyt kun olen alkanut vielä juoksemaan kovempia VK- treenejä niin hooli ei vaan yksinkertaisesti sovi kuvaan, koska muutenkaan en meinaa ehtiä palautumaan.

sepäse sepäse. Niin olis ehkä ollut viisaampi valita se sallin yhden saunaoluen linja kuin ehdottomuus, mutta nyt tämä meni näin. Kesällä 2014 oli 3kk silleen että saunaoluen sai ottaa, toimi hyvin.

Kun on ollut "oman tahdon vastaisesti" (lue=raskaana) tipattomalla parin vuoden ajan niin suhtautuminen on mulla selkeesti muuttunut alkon suhteen. Musta on tullut niin mukavuudenhaluinen, että en jaksaisi sitä väsymystä yhtään, mitä alkosta seuraa. Ja kun yöunet on muutenkin vähillä, niin kaiken liikenevän ajan haluaa todellakin käyttää nukkumiseen. Mukavuudenhalu näkyy myös siinä, että kun on tottunut ajamaan kaikkiin pippaloihin ja takaisin autolla, niin yhtäkkinen julkisten käyttö tuntuu olevinaan niin hankalalta, että helposti lähtee nykyisinkin autolla ja sehän tarkoittaa tipattomia bileitä. Treeneihin alko ei nykyisin vaikuta mitenkään, kun niin harvoin tulee otettua reippaammin. Ehdottomuuteen en ala, koska en koe minkäänlaista tarvetta sellaiseen.