Jump to content
Juoksufoorumi.fi

GrigoriSoiros

Tipaton vuosi 2016

Recommended Posts

Mulla kanssa olisi mietinnässä tämä SaSan tipaton ketju ja toisaalta se olisi "helpohko"tavoite,kun en ole n.10 vuoteen ottanut "känniä",kuin kerran vuoteen.Se tarkoittaisi kuitenkin saunaoluesta luopumisesta,joten en vielä varmuudella ilmoittaudu.Voisihan tuon saunaoluen korvata alkoholittomalla,jos se on sallittu...

Mulla kanssa olisi mietinnässä tämä SaSan tipaton ketju ja toisaalta se olisi "helpohko"tavoite,kun en ole n.10 vuoteen ottanut "känniä",kuin kerran vuoteen.Se tarkoittaisi kuitenkin saunaoluesta luopumisesta,joten en vielä varmuudella ilmoittaudu.Voisihan tuon saunaoluen korvata alkoholittomalla,jos se on sallittu...

Miksei alkoholiton olisi sallittu? 0,0% tuotteita kun löytyy myös sen suomalaisen "alkoholittoman" 1 oluen (2,8%) lisäksi. Kuitenkin olen huomannut, että tarkkana pitää olla sillä monessa alkoholittomassa on se 0,5 % alkoholia.

Muokattu
  • Like 1

Hyviä alkoholittomia oluita on vaan niin kovin vähän tai ainakaan minä en ole niitä juurikaan löytänyt. Yksi kelvollinen on sininen Nikolai mutta toki siitäkin puuttuu se pieni ensipuraisu.

Mutta koittakaapa löytää hyvää alkoholitonta punaviiniä tai votkaa...

Hyviä alkoholittomia oluita on vaan niin kovin vähän tai ainakaan minä en ole niitä juurikaan löytänyt. Yksi kelvollinen on sininen Nikolai mutta toki siitäkin puuttuu se pieni ensipuraisu.

Mutta koittakaapa löytää hyvää alkoholitonta punaviiniä tai votkaa...

Jeps. Alkoholittomat versiot ovat aina jotenkin vajavaisen makuisia. Siksi mielummin juon niiden tilalla Vichyä  sitruunalla. Makeista juomista en välitä, ja ihan oikeasti tykkään Vichysta, jossa on suolaa mukana. Harmillisesti usein kuplavedet ovat suolattomia tai vaan vettä+hiilihappoa.

JEP,minä yhdyn näihin.En ainakaan itse Ole vielä löytänyt oluelta maistuvaa alkoholitonta,mutten noihin Ole juurikaan vielä tutustunut.Muutamia olen maistanut ja ne on maistunut enemmänkin oudon makuiselta limulta.Täytenee jatkaa noiden testailua ja seuraavaksi,vaikka tuo Nikolai...

Perusalepoissa valikoimat voi olla aika heikkoja, mutta sieltäkin se Bavaria menee kulauksella pitkän lenkin jälkeen kunhan on kylmää. Kampin K(vai mikä lie) -marketista löytyy jo hyvät valikoimat alkoholittomia ja voi olla muissakin keskustan kaupoissa monia laatuja.

Etelänmaissa suosikki on San Miguel Sin Alcohol. Lisäksi Free Damm on hyvää. Kunhan kylmiä ovat. Hh:ta noissa se 3-4 /dl joten parasta mahdollista imeytymisen kannalta. No niin ne on urkkajuomatkin jos eivät ole liian vahvoja.

Muokattu
  • Like 3

Hmmm. Pitää ehkä antaa uusi mahdollisuus ja tutustua Prisman ja isompien kauppojen valikoimiin. Joskus vaan kylmä olut on paikallaan.

Etelänmaissa suosikki on San Miguel Sin Alcohol. Lisäksi Free Damm on hyvää. Kunhan kylmiä ovat. Hh:ta noissa se 3-4 /dl joten parasta mahdollista imeytymisen kannalta. No niin ne on urkkajuomatkin jos eivät ole liian vahvoja.

Hah! Tulee ihan lapsuuden etelänmatkat mieleen. :D Vanhempani joivat noilla reissuilla usein nimenomaan tuota San Miguelin alkotonta versiota.

• Like 1

Esimerkiksi pitkän lenkin jälkeen tosiaan maistuu alkoholiton olut mullekin. Silloin kelpaa, kylmänä toki, vaikka ihan S-ryhmän omakin versio, Nikolai tumma tms. Mutta eivät ne mielestäni oluina pääse lähellekään edes perus bulkkilagereita. Se alkoholittomalle oluelle ominainen sivu/jälkimaku nousee niin vahvasti esille.

Viikonloppuna meni ruokajuomana Störtebeker Frei -niminen alkoholiton olut. Ruuan kanssa en havainnut tuota sivumakua ainakaan kovin vahvana. Voisi ostaa toistekin.

Toinen hyvä on mielestäni Brewdogin Nanny State, tosin siinä on kyllä alkoholia 0,5 prosenttia. Tästäkin oluesta puuttuu se alkoholittomalle perusoluelle ominainen maku. Nanny Staten jälkimaku on kylläkin varsin kitkerä, joten perusoluisiin mieltyneet eivät ehkä tästä innostu.

Holittomien valikoima on kyllä viime vuosina parantunut selvästi. Mä en kuitenkaan kovin usein juo niitä alkoholia sisältävien juomien korvikkeena, vaan ihan omina juominaan. Ei heti pitkiksen jälkeen tekisi mieli Karhun kolmosta, mutta alkoholiton kyllä maistuu siinä tilanteessa. Jos haluan nimenomaan juoda olutta, niin ehdottomasti alkoholia sisältävä versio maistuu mielestäni paremmalta, ei mahda mitään. 

• Like 2

^Näin se taitaa olla. Kenties hienoimpia hetkiä alkoholittoman oluen merkeissä ollut Zürich Marathonilla maalissa, kun Erdinger Alkoholfrei tarjoiltiin kylmänä isossa (muovi) tuopissa, piti vielä toinen hamstrata kun niin hyvää oli. Tuossahan on se 0,5% alkoholia ja piti sitten tuota juoda jo edellispäivänä pastapartyssa! Onneksi mara silti onnistui.

• Like 1

Jeps. Alkoholittomat versiot ovat aina jotenkin vajavaisen makuisia. Siksi mielummin juon niiden tilalla Vichyä  sitruunalla. Makeista juomista en välitä, ja ihan oikeasti tykkään Vichysta, jossa on suolaa mukana. Harmillisesti usein kuplavedet ovat suolattomia tai vaan vettä+hiilihappoa.

Joskus taannoin kun rouvan raskausaikana hurahdin tipattomaksi joksikin aikaa niin juuri oikein hapokas sitruunavesi oli ykkösvalinta oluen sijaan. Ja sitä sitruunaa siis ihan vaan jääkaappikylmään kraanaveteen ihan holtittomasti. Alkoholittomat versiot jätän omaan arvoonsa, kun jo maitokauppavahvuuksilla oluesta on niin hankalaa löytää omaan makuun sopivaa, olisiko noita muutama tarjolla yleisesti markettivalikoimissa ja nekin kärsivät eritoten loppuaan kohden vetisyydestä. Mutta nyt menee jo sen verran gourmet -puolelle ja aiheesta ohi, joten jätetään siihen :) Sitruunavesivinkille kuitenkin komppia!

• Like 1

Yksi hyvä vaihtoehto pelkälle vedelle on myös jäätee! Eli illasta kannuun mieleistä teetä (itse tykkään vihreistä laaduista), jotain yrttiä (esim. basilika, sitruunamelissa, salvia, rosmariini, timjami tai minttu) ja sitruunalohkoja ja päälle kylmää vettä, ja kannu jääkaappiin, niin tee on aamulla valmista. Tee kyllä hautuu kylmässäkin, mutta vie vaan kauemmin aikaa. Monissa ohjeissa lisätään sokeria/hunajaa/muuta makeutusta, mutta itse tykkään ihan makeuttamattomana versiona. Tuota tuli litkittyä viime kesän helteillä useampi kannu, kun Turun vesijohtovesi muuttui hieman tympeän makuiseksi.

Ihelä prokkis alkaa 30.8 kun ysärivkonloppu on päättynyt, siitä tiimalasi nurin ja kattellaan miten paljon hiekkoo kerkii valumaan. Muistan kun 2005 erään kaverin kanssa tehtiin 6kk tinki, itte jatkoin tuon loputtua, mutta kaveri ei ole edelleenkään korkannut yhtään holillista juomaa, samaan jos pääsis??

• Like 1