Jump to content
Juoksufoorumi.fi

GrigoriSoiros

Tipaton vuosi 2016

Recommended Posts

Pistän vakavaan harkintaan. Alkoholin sietokynnys on laskenut ihan hulluna viime vuosina. Onko sitten harjoituksen puutetta vai mitä. Nautin kyllä tiettyjen alkoholijuomien mausta kovasti, mutta vaikutukset pysyvät positiivisen puolella ainoastaan hyvin pieninä annoksina. Enemmän kuin 1 annos on yleensä liikaa. Yöunen laatu heikkenee, heräilee yöstä vessahätään ja sitten jo esim. 3 annoksesta tulee seuraavalle päivällä pöhnäfiilis. Voisi kokeilla yhtä pidempää alkotonta pätkää, ja sen pohjalta sitten pohtia, että jättäisikö alkon kokonaan pidemmäksi aikaa.

Helppo ilmoittautua mukaan. Taitaa olla jo 16. tipaton vuosi putkeen.

Sama täällä ja itse asiassa taitaa olla niin ikään 16. tipaton vuosi putkeen. Ei ole tarkoitus vaihtaa valittua linjaa, koska en näe alkoholille mitään käyttöä elämässäni. Näin ollen messissä ollaan.

Muokattu

Käynnistän projektin 1.9 loppuvuoden lämmittelyillä jotta 2016 menee rennosti :)

Elokuussa niin monet pirskeet jo sovittu joten siksi 1.9

Pitää muuten ottaa tavoksi käydä tipattomalla pirskeissäkin. Vaikka mikään ei voi enempää selvänä ärsyttää kuin humalainen ihminen. 

Mä ajattelin aloittaa jo elokuussa. Join tuossa viime viikolla lasillisen (!!!!) viiniä. Nukuin kyllä kuin tukki, mutta aamulla ei ollut ollenlaan levännyt olo. Tämän ilmiön olen siis huomannut aiemminkin. Launtaina olisi Kuoharipullo auki -teemalla kulkevat pippalot, mutta taidan siellä mennä alkoholittomalla poreilevalla (= Vichyllä). Eipä se omaa humalatilaani merkittävästi muuta, kun muutenkin yleensä on jäänyt lasilliseen.

En lähde mukaan, vaikka hyvä setti olisi. Keväällä reilu 2 kk meni tipatta ennen Zürich Marathonia ja nyt heinäkuun alusta (lukuunottamatta 25.7, meni 5 annosta) Vantaan maratoniin (10. lokakuuta) asti ainakin menee tipatta. Oon ollut pisimmillään viime vuosina yli 5kk tipatta, mutta en enää tee asiasta numeroa. Mulle sopii ns. salliva linja jolloin voin hakea salkun koffia vaikka heti jos huvittaa, mutta ei ole huvittanut. Kai tässä viisastuu iän myötä ja alkaa oikeasti enemmän miettimään asioita terveydenkin kannalta. Joskus se muutama annos voi tehdä hyvääkin. Tiedän, että esim. pitkäaikainen stressi on paljon pahempi asia. Mutta tämä aiheesta. Tsemiä!

Oon ollut pisimmillään viime vuosina yli 5kk tipatta, mutta en enää tee asiasta numeroa. Mulle sopii ns. salliva linja jolloin voin hakea salkun koffia vaikka heti jos huvittaa, mutta ei ole huvittanut. Kai tässä viisastuu iän myötä ja alkaa oikeasti enemmän miettimään asioita terveydenkin kannalta. Joskus se muutama annos voi tehdä hyvääkin. Tiedän, että esim. pitkäaikainen stressi on paljon pahempi asia. Mutta tämä aiheesta. Tsemiä!

Joo, siis en ehdottomuutta  ja numeron asiasta tekemistä itsekään kannata. Mutta viime aikojen fiilikset ovat vaan sellaiset, että alkoholijuomien jälkeen on todennut, että ilmankin olisi hyvin pärjännyt. Hyvin voisin sanoa esim. viettäväni sipsittömiä kuukausia, mutta syynä ei ole mikään erityinen kampanja tai muu, vaan se, että aina ei vaan tee mieli sipsejä.

On alkoholilla hyötyjäkin. Minä en esimerkiksi osaa tanssia selvinpäin.

Minulta ei tanssi suju alkoholin eikä minkään muunkaan avulla. Tanssiopettajan mukaan olin hänen ensimmäinen toivoton tapauksensa:) Aivojeni tanssikeskuksesta ei vain ole minkäänlaista yhteyttä jalkoihin. Ketarani soveltuvat vain suoraviivaiseen etenemiseen kuten juoksuun:D

Tuollaisessa hupikeilailussa (hohtokeilailussa) olen huomannut että olen surkea selvinpäin ja tuloshuippu syntyy yhdellä tuopilla (rentoutuminen?). Toisesta tuopista tulos palaa yhtä huonoksi kuin nollasta tuopista ja siitä eteenpäin homma menee ihan raastamiseksi kunnes katkeaminen tapahtuu jossain viiden tuopin kohdalla (kaiketi, sinne en koskaan ole päässyt)

2014-2015 taitteen olin tipattomalla 4kk:tta ja se oli kyllä ihan hieno kokemus. Aattelin tänä vuonna tehdä saman jossain vaiheessa ja jatkaa sitä sitten sen mukaan miltä itsestä tuntuu.  

Täytyy kyllä silti sanoa, että kyllä itse kaipasin niin paljon saunaolutta, että välillä oli todella vaikeaa.

Hyvä haaste, mutta en taida lähteä mukaan ihan näin ehdottomalle linjalle. Voisin jatkaa vuonna 2016 vähintään nykyisellä linjallani. Sen verran tekee joskus saunan tai ruuan yhteydessä mieli olutta/viiniä, että täysin tipattomaksi en taivu. Tahtoa ei taida olla tarpeeksi.

Nykyinen linja on se, että saa ottaa, mutta harvoin ja maltillisesti. Olut saunan kanssa ja lasi viiniä ruuan kanssa on ok, mutta en sitäkään tarvitse joka viikko. Sen verran olen alkanut seurata omaa käyttöäni, että  tapajuominen on jäänyt vähemmälle. Mökille saapuminen ei aina tarkoita sitä, että on pakko korkata olut.

Vuosi tai kaksi sitten tuli käytyä vielä aika usein baareissa ja muutenkin juhlimassa. Yhtään ei ole ikävä sitä tilannetta, että rajun viikonlopun jälkeen oli juoksun osalta otettava iisisti vähintään maanantai, joskus vielä tiistaikin. Aika monta kertaa on käynyt myös niin, että kun on pari päivää krapulan jälkeen käynyt lenkillä, niin sitten on seuraavaksi iskenyt joku flunssa päälle. Krapulan jälkeiset päivät yhdistettynä treenaamiseen heikentää mun kokemuksen mukaan vastustuskykyä varsin tehokkaasti.