Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
sofisti

Kesähattu haussa

Recommended Posts

Ennen oli tukka päässä eikä tarvinnut tällaisia pohtia; nyt ei ole enää joten pitäisi löytää kookkaamman puoleiselle melonille sekä varjoa että hienvalumisenestäjää kesäisille lenkkipoluille, mieluiten lipallista mallia että aurinkolaseihin tarvitsisi kajota vain äärimmäisessä hädässä. Korostan, että peitettä kaipaava kuupa on sieltä kokoskaalan XXL -päästä ja on ihan toivotonta lähteä pelehtimään jonkun one-size-fits-everyone-else -lätsän kanssa. Olisiko suosituksia?

Jos on buffi, niin se kyllä kiristää isoa päätä, eikä raavaammankokoine mies sellainen päässä kehtaa juosta. Toimivaa ja sopivaa lippistä ei vaan ole tullut vastaan. Lipan jäykiste on yleensä pahvia, jolloin lakki ei kestä kunnolla pesua ja sitä kesälakki tarvitsee usein. Eikä ole yhtään one-size (too small) lakkia tullut vastaan, joka oikeasti sopisi isompipäiselle mukavasti. Niken hattuja moititaan jopa pieniksi.

Isä käyttää puuvillasta virkattuja pipoja, jotka imevät kosteuden hyvin ja harvana haihduttavat sitä. Itse en vielä ole kehdannut tuohon Asko Vilenius/Sulo Vilen lookin siirtyä. Olen katellut, jos itse sitten ompelisi coolmaxista tai jostain juoksupaidasta Väinämöisen lakin ja siihen jotain lippaa.

Gorella on joitakin kiinnostavia hattuja, mutta koosta ei ole tietoa. http://www.bike24.com/p246234.html

Pipoissa sama ongelma, jos pysyy päässä normaalissa käytössä, niin reippaammassa menossa rullaantuu pois, kun on sellainen sikaniska. Ainoastaan Craftin winter cap isommassa koossa on toiminut.

Tosin huonot suoritukset pitää aina selittää huonoilla välineillä, ei kunnon puutteella ja laiskuudella.

Jos on buffi, niin se kyllä kiristää isoa päätä, eikä raavaammankokoine mies sellainen päässä kehtaa juosta.

Ai ei? Mulla on pää kokoa 60, eikä yksikään Puffi ole päätä kiristänyt. Lähes poikkeuksetta nuo lippikset taas kiristävät niin, että pitkään lenkin jälkeen on tunne, kuin olisi panta päässä.

No mites olisi kombo: aurinkolippa + alle buff/pipo/coolmax-kaistale/tms?

Aurinkolippa mahtunee isompaankin päähän (ainakin oman kokemuksen mukaan Niken lipassa hyvä säätövara) ja enin hiki jäisi tuohon allaolevaan buffiin, eli lippaa ei tarvitsisi pestä ihan niin usein?

Minulla on vähän päinvastainen ongelma, talvella juoksen lippiksen kera ja kesällä pelkkä aurinkolippa riittää, paksujen hiusten vuoksi... Ainakin Niken aurinkolipan otsassa on paksu, froteepintainen hyvin hikeä keräävä osa...

Minulla on kaksi lippistä käytössä Niken valmistamia. Toinen on jo 90-luvulla valmistettu. Lippiksen sisäpuolella on hikinauha, lippiksen kangas on vettä hylkivää Clima-fit kangasta ja on väriltään valkoinen, lisäksi lippiksessä on myös heijastimet.

Toinen on hellejuoksuun tarjoitettu, myös valkoinen, rei'ällisestä kankaasta tehty. Molempiin olen ollut tyytyväinen.