Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Guest Rekisteröimätön

Laihduttaminen

Recommended Posts

Oli mulla sitten vuonna 2005 hirvee munkki, kun pudotin painoa ihan omalla tavallani 17 kg. 85kg ===>68 kg. Puolessa vuodessa!

ja minä 113 - 85 omallani, tehokkaampi näköjään. Mites paantsee nyt onko sama kuin silloin? Edelleen jatkan samoin, toki +10kg tullunna lisää siitä, mutta rasvaa vähemmän nyt

Muokattu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja minä 113 - 85 omallani, tehokkaampi näköjään. Mites paantsee nyt onko sama kuin silloin? Edelleen jatkan samoin, toki +10kg tullunna lisää siitä, mutta rasvaa vähemmän nyt

Ei ole sama nyt kuin silloin, lähellekään. Mutta mitä sillä tiedolla itseasiassa edes teet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osallistunpa minäkin tähän keskusteluun. Kaikkia mahdollisia dieettejä ja kaikenlaisia laihdutuskuureja vuosia testanneena minulle lopulta sopivin keino saavuttaa tavoitepaino (56 kg / 163 cm) oli osapaasto, eli 5:2 ja tällä lähti viidessä kuukaudessa 13.9.14-14.2.15 (näillä näkymin pysyvästi) 7 kg. Apuna oli hyötyliikunta sekä marraskuusta lähtien treenit Elixiassa.

Paras puoli mielestäni tässä osapaastossa oli se, että annoskoot pienenivät ja ruokailut ikäänkuin itsestään tasapainottuivat. Kertaakaan ei paastopäivän jälkeisenä päivänä ole tullut sortumisia minkäänlaiseen ahmimiseen, vaan olo on oikeastaan ollut aina parhain ja kevein paastopäivää seuranneena päivänä. Eli ihan kuin itsestään omalla kohdallani ruokailut tasoittuivat kohdilleen tämän osapaaston ansiosta.

58 kg oli mun ensimmäinen tavoite ja kun paino putosi niin hyvin, niin kiristin tavoitteen 56 kg asti ja nyt ollaan siinä viikottain +/- 1 kg:n vaihtelulla. Painonhan kuuluukin hieman vaihdella. Nyt vähän kuin salaa toivon, että viikottaisten lenkkien aloittaminen tuo vielä pikkuisen lisäboostia ja se mun ultimate-painotavoite (54 kg) olisi saavutettavissa. :) Ja tietysti, että kesään mennessä mahtuisin tavoitehousuihin!

EDiT!! Toi kuva tulikin tuohon aikamoisena... Koettakaa kestää!! :tongue0014:

post-7066-14304186870813_thumb.jpg

ps. saaks täällä julkaista kroppakuvia? *naurua ääneen*

Muokattu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, lisää kuvia vain!

Eiköhän aika monella tällä foorumilla mukana olijalla liene takanaan jokin elämäntaparemontti jonka yhteydessä painoa on laskettu. Niin minullakin. Kaikilla aerobinen liikunta on varmastikin ollut mukana, kun kerran juoksufoorumilla ollaan. Ja kaikki varmaan ovat ruokavaliotaan justeeranneet niin että paino laskee mutta juoksemiselle tarpeelliset asiat saadaan. "Oikeita" tapoja voi olla useitakin, tuloshan se ratkaisee, erityisesti se että saavutettu tavoitepaino voidaan myös säilyttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tavoitetun painon vakiinnuttaminen on usein se isompi haasta. Kuten sairanen totesi, laihduttaminen on tässä se helppo osuus.

Tavallista lienee se, että kuurin jälkeen paino hiipii (tai jopa ryntää) entisiin lukemiin. Ei siis ole pystytty omaksumaan uuden painon edellyttämiä ruokailutottumuksia. Toisaalta voi käydä toisinkin päin. Taisipa olla eilen, kun luin, mutten muista mistä, lahduttajien voivan tarvita apua laihduttamisen lopetukseen. Iskee himo, että vielä voisi muutaman kilon tiristää pois. Ei uskalleta lopettaa ja anoreksia uhkaa ihan aikuisiakin.

Paljon liikkuvalla painonhallinnan haaste voi olla estää painon liiallinen lasku. Juoksu on kevyempää kevyenä mutta rajansa siinäkin. Ei nouse tossu ilman polttoainetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enemmän luulen että oikastaan jollain dietillä nopeasti painoa pois ja kun palaa ns normi rytmiin paino palaa. Sehän näissä dieteissä on vaarallista jos jojoilee että menetät lihasmassaa ja palaava paino on rasvaa, siis jos repsahtaa. Eli ollaan taas lähtöpainossa entistä rasvaisempana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osallistunpa minäkin tähän keskusteluun. Kaikkia mahdollisia dieettejä ja kaikenlaisia laihdutuskuureja vuosia testanneena minulle lopulta sopivin keino saavuttaa tavoitepaino (56 kg / 163 cm) oli osapaasto, eli 5:2 ja tällä lähti viidessä kuukaudessa 13.9.14-14.2.15 (näillä näkymin pysyvästi) 7 kg. Apuna oli hyötyliikunta sekä marraskuusta lähtien treenit Elixiassa.

58 kg oli mun ensimmäinen tavoite ja kun paino putosi niin hyvin, niin kiristin tavoitteen 56 kg asti ja nyt ollaan siinä viikottain +/- 1 kg:n vaihtelulla.

Heissan. Aika samanlaiset tavoitteet kun mulla,en ole tuota 5:2 juttua kokeillut ja vaikuttaa aika itselleni sopimattomaltakin. Mutta laitatko vähän esimerkkiä mitä ja miten paljon söit /liikuit, saman kokoiset naikkoset kun ollaan niin voin hyvin verrata. Mulla tuo 58 kg on kans tavoitteena mutta nyt treeniä on niin paljon että tuntuu lihakset vaan kasvavan ja paino nousevan. Ei muuten paha mutta juokseminen olis varmasti helpompaa 5 kg kevyempänä. Eli voisin vaikka vähän lihaksen kustannuksella tuota massaa vähentää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle on ihan sama, mitä painan, kunhan pääsen ylimääräisestä rasvasta eroon. Tai ei tuokaan ole mikään tavoite, mutta ei mulla mitään sitäkään vastaan ole, jos se rasva siitä sulaa hiljalleen pois. Mutta sen olen todennut, että poppakonstit eivät sovi minulle. Lasken myös tuon muotidieetin poppakonsteihin. Kyllä mä tykkään syödä joka päivä ja joskus myös suurempia määriä. Jos tästä painoasiasta tulee mulle oikeasti joku mörkö, muutan ruokavaliotani, eli vähennän herkuttelua. Se ei ole mikään suuri ongelma tälläkään hetkellä, mutta teoriassa mahdollista. Pahimmassa tapauksessa joudun vähentämään oluenkulutustani. The horror...

On muuten yllättävän tiukassa nuo puolen vuoden aikana palautuneet kilot, kun oli hiukan jalkavaivoja. Ei meinaa pudota alle kasikympin sitten millään, vaikka lenkillä käydään taas neljä kertaa viikossa ja päivittäiset koirankusetukset sun muut hyötyliikunnat päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heissan. Aika samanlaiset tavoitteet kun mulla,en ole tuota 5:2 juttua kokeillut ja vaikuttaa aika itselleni sopimattomaltakin. Mutta laitatko vähän esimerkkiä mitä ja miten paljon söit /liikuit, saman kokoiset naikkoset kun ollaan niin voin hyvin verrata. Mulla tuo 58 kg on kans tavoitteena mutta nyt treeniä on niin paljon että tuntuu lihakset vaan kasvavan ja paino nousevan. Ei muuten paha mutta juokseminen olis varmasti helpompaa 5 kg kevyempänä. Eli voisin vaikka vähän lihaksen kustannuksella tuota massaa vähentää.

Heips!

Mulla siis paastopäivät (500 kcal) olivat tiistai ja torstai. En laskenut näihin kaloreihin mukaan salaattia, tomaatteja, kurkkua, paprikaa, ananasta, porkkanaa, omenaa, päärynää, mutta esimerkiksi banaanin ja avokadon kylläkin. Aamu lähti käyntiin isolla lasillisella vettä ja kahvikupillisella. Puolen päivän jälkeen, kun lapset olin saanut päiväunille, söin ison annoksen (60 g hiutaleita) ruishiutalepuuroa, joka pitää nälkää erittäin hyvin loitolla. Iltapäivällä päivälliseksi tiistaisin usein 110 g uunilohta ja reilu annos salaattia, mahdollisesti keitetty kananmuna sekä toisinaan myös viipale ruisleipää. Iltapalaksi omenaa tai muuta kalorivähäistä hedelmää ja päivän aikana paljon (2,5 litraa) vettä. Torstaisin kalan tilalla usein broileria, muuten aika samoilla ruokailuilla.

Paastopäiviin mahtui hyvin myös reipasta hyötyliikuntaa vaunulenkkien muodossa, sillä Tyypin kerhopäivät ovat nämä päivät, mikä tarkoittaa sitä, että molemmat muksut pakattiin vaunuihin (ihanat Phil & Teds Navigatorit!), jolloin vastusta löytyy ihan mukavasti ja takareidet ja pakarat saavat todella tuntumaa ylämäkiä työntäessä. :) Onpahan mitä esitellä, kun bikinikausi alkaa. :goodvibes: En usko, että mitään rankkaa (esim. tunnin mittainen bodypump) treeniä olisin näihin paastopäiviin saanut sisällytettyä, mutta keveä tai peekoo-lenkkeily olisi varmasti sujunut.

Tosiaan mulla paino tänään aamulla 56,8 kg eli tyytyväinen kyllä jo tähän saavutettuun pudotukseen olen, mutta ajattelin kyllä tähän vielä lisätä sellaisen 1 paastopäivä viikossa-vahvistuksen, jotta se 54 kg lävähtäisi vaakaan. Se on vaan sellainen mun henk.koht tavoite. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosiaan mulla paino tänään aamulla 56,8 kg eli tyytyväinen kyllä jo tähän saavutettuun pudotukseen olen, mutta ajattelin kyllä tähän vielä lisätä sellaisen 1 paastopäivä viikossa-vahvistuksen, jotta se 54 kg lävähtäisi vaakaan. Se on vaan sellainen mun henk.koht tavoite. :)

No mites sitten kun pääset 54kg, aiotko jatkaa yhdellä paastopäivällä? Vai miten ajattelit säilyttää saavutetun painon? Tuohon 54kg tavotteeseen pääsisit ilman paastojakin, mutta niin että sen kanssa voisi elää lopun ikää. Toki myönnän että menisi pari kuukautta pidempään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mites sitten kun pääset 54kg, aiotko jatkaa yhdellä paastopäivällä? Vai miten ajattelit säilyttää saavutetun painon? Tuohon 54kg tavotteeseen pääsisit ilman paastojakin, mutta niin että sen kanssa voisi elää lopun ikää. Toki myönnän että menisi pari kuukautta pidempään.

Nyt kun olen tuossa 56 kg:n tavoitteessa, niin olen mennyt aika vapailla ruokailuilla ilman ongelmia. Eli ei ole paino lähtenyt lapasesta seilaamaan ylöspäin, vaikka niin monesti käy "dieetin" lopettamisen jälkeen. Jos siis jossain vaiheessa ihan aikuisten oikeasti vaaka näyttää lukemaa 54, niin todennäköisesti aion jatkaa tuolla yhdellä paastopäivällä viikossa, koska se olotila paastopäivän jälkeen on oikeasti aina tosi hyvä. Mutta katsotaan miten käy. Kuten kirjoittelin, niin nyt on pituus-painosuhde kohdillaan eikä aktiivisena tavoitteena ole enää painonpudotus. Se 54 kg on jonkinlainen henkinen tavoite, ajatuksella: "Olisi kiva painaa 54 kg." :cupcake:

post-7066-14304186877805_thumb.jpg

Pakko oli testata miten ne tavoitehousut nyt mahtuu päälle. Tuo vasemmanpuoleinen kuva on siis napattu 8 viikkoa sitten ja oikeanpuoleinen eilen. Kiva, kun noi kuvat lävähtää tuollaisina isokokoisina ruutuun. :thumbsup: Eipä jää mitään epäilyksen varaa, mutta on kuvien nappaamisessa ehdoton etu se, että kehityksen (positiivisen tai negatiivisen) kyllä näkee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä





×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy