Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Laihduttaminen


Guest Rekisteröimätön

Recommended Posts

  • Replies 391
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Aamupainot 23.9. 91,0kg ja 10.11. 84,0kg, suunta on ainakin oikea ja vielä olisi tarkoitus jatkaa vähintään 9 kiloa samaan suuntaan, vaikka nyt lienee ne helpoimmat kilot karisseet. Luultavasti kokeil

Laihduttaminen ei tosiaankaan lopu ikinä.   Syytän kyllä jatkuvasti kohoavaa painoani nykyisistä stretch-housuista ja -farkuista. Miksi ihmeessä jokaiseen kankaaseen pitää laittaa tuollainen

Oma laihduttaminen 13 kg 16 kuukaudessa meni tosi lineaarisesti. Seurasin tuona aikana painoa käytännössä päivittäin. Painokäppyrä liitteenä. Sen huomasin, että kun määrää kasvatti eli elimistön

Posted Images

2 tuntia sitten, Pyörämees kirjoitti:

Itsellä tavoite tiputtaa 3-5kg painoa ensi kesään mennessä. Haastavin juttu on varmaan säilyttää hyvät yöunet.. Miinuskaloreilla unet jäävät auttamatta vajaaksi ja unikin on katkinaisempaa. Onkohan kellään vinkkejä antaa tämän suhteen? 

 

Ei kannata laihduttaa niin hurjasti. Kun miinuskalorit on kohdillaan niin ei se kauheasti jätä merkkejä itsestään, moni on ihmetellyt miten vaivatonta se laihtuminen on kun mennään hyvin maltillisella miinuksella. Noin 1% kehonpainosta per viikko on semmoinen hyvä keskiarvo johon tähdätä. 

 

Jos laihduttamista lähestyy 'no pain, no gain' asenteella, silloin sitä kärsii vähän kaikki. 

 

Sinulla on reilu puolivuotta pudottaa  muutama hullu kilo, aloitat rauhassa ja jos tuntuu että et laihdu viikkotasolla niin sitten pikkuisen kiristät kalorinsaantia siihen asti kunnes alkaa näkyä painossa. 

Link to post
Share on other sites
27 minuuttia sitten, second kirjoitti:

Sinulla on reilu puolivuotta pudottaa  muutama hullu kilo, aloitat rauhassa ja jos tuntuu että et laihdu viikkotasolla niin sitten pikkuisen kiristät kalorinsaantia siihen asti kunnes alkaa näkyä painossa. 

175/79 on mitat, ja viime keväänä  rasvat oli pihtimittauksella 13,5.  Tänä vuonna treenitunteja tulee yli 600, ja koko vuoden olen saanut olla terveenä. Ruoka ja uni maistuvat hyvin. 

 

Mutta jos haluan saada pyörän liikkumaan vielä mukavammin ja varsinkin juoksun, niin pieni painonpudotus olisi paikallaan. Treenimäärää kasvattamalla en usko tuon tapahtuvan, vaan juurikin pienin askelin miinuskaloreilla pitäisi edetä. 👍

 

 

Link to post
Share on other sites
15 tuntia sitten, Pyörämees kirjoitti:

175/79 on mitat, ja viime keväänä  rasvat oli pihtimittauksella 13,5.  Tänä vuonna treenitunteja tulee yli 600, ja koko vuoden olen saanut olla terveenä. Ruoka ja uni maistuvat hyvin. 

 

Mutta jos haluan saada pyörän liikkumaan vielä mukavammin ja varsinkin juoksun, niin pieni painonpudotus olisi paikallaan. Treenimäärää kasvattamalla en usko tuon tapahtuvan, vaan juurikin pienin askelin miinuskaloreilla pitäisi edetä. 👍

 

 

Pyörän kulkemisen kannalta painon pudotus noinkin alhaisilla rasvoilla varmaan aika herkkää hommaa? Meinaan ettei lähde lihasta jaloista ja kulku huonone... 

Link to post
Share on other sites
1 tunti sitten, jt train kirjoitti:

Pyörän kulkemisen kannalta painon pudotus noinkin alhaisilla rasvoilla varmaan aika herkkää hommaa? Meinaan ettei lähde lihasta jaloista ja kulku huonone... 

Eikai tuo 13% vielä kovin alhainen ole? Alkaisin itse miettiä noita vasta siinä vaiheessa, kun ollaan yksinumeroisissa luvuissa. Toki monesta lähteestä saa tietoa, että 8% asti pitäisi olla turvallista tiputtaa läskiä. Varmaan tämä(kin) on yksilöllistä. Itsellä samanlainen projekti eli rasvat pyörinee jossain 12-13% tienoilla ja olisi hyvä nyt niistää pari prossaa poikkeen! Tai ehkä enää reilusta prosentista puhutaan...

Link to post
Share on other sites

Laihduttaminen taitaa olla ” ikuinen harrastus ”😄 Niin monta vuotta sitä on tullut harrastettua.

 

Aamun Hesarissa käydään ravinnon koostumusta ja koostumuksen vaikutusta läpi. 

 

Energiatiheys tarkoittaa ruoassa olevien kilokalorien määrää. Tuoteselosteessa se kerrotaan 100 grammaa kohden. Tutkimukset osoittavat, että syömme saman verran ruokaa, olipa siinä paljon kaloreita tai ei. Siksi ruoan energiatiheys vaikuttaa ratkaisevasti siihen, paljonko saamme kaloreita. Vatsa ei niitä tunnista. 

 

Perusruoka on oiva vaihoehto, koska ruoan energiatiheys on pieni.
 

Vastaavasti pikaruoissa mm ssa valmiissa nuudeleissa, suklaassa, chipseissä ja karkeissa on tajuttoman paljon energiaa, samoin useat kasviproteiinituotteet ovat energiapitoisia.
 

Esimerkiksi nyhtökaura on paljon energiapitoisempaa kuin broileri”, toteaa laillistettu ravitsemusterapeutti Sirpa Soini.

 

Vanha hokema: ’ei pelkällä liikunnalla laihdu, mutta hyvin syömällä laihtuu.’
 

jk. Sieni- kaali-, porkkana- tai Borssikeitto on hyvää ja halpaa evästä. Vatsa tykkää, eikä energiaa tule liikaa. 
 

Hesarin juttu ( maksumuurin takana )
 



 

 

 

Link to post
Share on other sites

Laihduttaminen on aina ollut (mulle) helppoa, mutta laihduttaminen samaan aikaan kun treenaa todella haasteellista. Tulee helposti flunssia tai muita ongelmia. Tuleehan niitä sitten tietysti myös vaikka ei treenaisi, mutta silloin ei ole niin väliksi 😄

 

Simppeli juttu: vähemmän energiaa kun kuluttaa. Parhaiten toimivat kaksi strategiaa:

- Vähän rasvaa, energia hiilareista (riittävästi protskuja, tarvittava määrä välttämättömiä rasvahappoja)

- Vähän hiilareita, energia rasvasta (riittävästi protskuja)

 

Runsaan rasvan ja hiilarien yhdistelmä on tuhoisa ja lihottaa kaikki muut paitsi aktiiviset kestävyysliikkujat. Ja sattuneesta syystä juuri tämä on se yhdistelmä, joka maistuu optimaalisen parhaalta ja joka samaisesta sattuneesta syystä ei oikein edes vie nälkää. Luonto on ovela. Tätä yhdistelmää haetaan kaikenlaisissa leivonnaisissa, makeisissa ja mättösapuskassa kuten pitsat, kebabit ja hampurilaiset.

Link to post
Share on other sites

Tämä laihduttaminen on vähän ristiriitaista. Tärkeintä olisi syödä terveellisesti; vähän huonoja rasvoja ja paljon kasviksia ja kuituja. Paino kyllä asettuu johonkin tasapainoon. Toisaalta jos haluaa edetä juosten esim. 3 kg painossa näkyy jo jonkin verran vauhdeissa tai sykkeissä. Isommalla painolla on huomattavasti haastavampaa tehdä nousujohteista juoksutreeniä kun verenkiertoelimistön kuorma kasvaa ja rajat tulevat nopeammin vastaan. Mut pal välii, tässä iässä oleminen saa olla sietämättömän kevyttä ja reeni raskasta.

 

Link to post
Share on other sites
3 minuuttia sitten, X66 kirjoitti:

Tämä laihduttaminen on vähän ristiriitaista. Tärkeintä olisi syödä terveellisesti; vähän huonoja rasvoja ja paljon kasviksia ja kuituja. Paino kyllä asettuu johonkin tasapainoon.

 

Tuo ei päde niillä, joilla on jossain vaiheessa ollut ylipainoa, koska se on aina uusi normaali.

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä


  • Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

     

    Yli 10 000 kävijää/kk

    n. 350 000 sivulatausta/kk

  • Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

    Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy