Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Guest Rekisteröimätön

Laihduttaminen

Recommended Posts

Onneks olkoon kelpo maratuloksesta. Mun pitäis kyllä tiputtaa 10 kiloa lisää ennen kuin voisin mitään nelosen alituksia ajatella, muuten joutuis treenaamaan pitkään ja perusteellisesti, eikä välttämättä siltikään onnistuisi tällä koneella.

Ai niin, meillä oli samankaltainen painonkehitys, mutta kuntoilupuolella olen vielä kaukana perässä, kun on ollu noi juoksuhommat mukana vasta reilu kuukausi. Vuoden alusta mulla nyt miinusta 12,4 kg, kun vain maanantaiaamut lasketaan. Ääriarvoissa yli 15 kg, sillä tänään vaaka näytti piiiitkästä aikaa lenkin jälkeen 8:lla alkavaa tulosta, joka kylläkin muutamalla vesituopillisella korjaantui 90,9:ksi. Joskus tammikuussa näytti pahimmillaan yli 105.

Melkein 950 keskimääräistä miinusta mulle näköjään tuli viime viikolla, mutta ilman liikuntoja tosta mätöstä olisikin jo tullut lievää plussaa. Näin ainakin kirjanpidon mukaan, sillä tarkkaan en voi tietää kulutusta enkä kyllä syömisiäkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ääriarvoissa yli 15 kg, sillä tänään vaaka näytti piiiitkästä aikaa lenkin jälkeen 8:lla alkavaa tulosta, joka kylläkin muutamalla vesituopillisella korjaantui 90,9:ksi. Joskus tammikuussa näytti pahimmillaan yli 105.

​Pyrin käymään vaa'alla vain aamuisin, ja vain yhden kerran. Joskus kuitenkin houkuttaa pitkän lenkin jälkeen ihan vaan käydä katsomassa :) Mutta joo, 103kg oli vielä helmikuussa, tänä aamuna näytti 90.5kg. Odotan innolla jos menisi alle 90. Tavotteena mulla on 87kg HCM:ssa, mutta jää nähtäväksi.

Olisin aika tyytyväinen nykyiseenkin painoon, mutta olis kiva saada nopeutta vielä lisää, ja tää on tuntunut toimivan oikeastaan helpoiten. Muutenhan sitä joutuis oikeastaan treenaamaan kovemmin.

Viikot menee yleensä ottaen jämptisti, mutta heti kun on jotain tuparia tai muuta mukajuhlaa, niin mopo karkaa käsistä. Sitä voi helposti yhdessä päivässä kuluttaa viikolla vaivoin säästyneet kalorit. Ja siinä sitä tuhoutuu vielä pahimmassa tapauksessa sunnuntain pitkiskin

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vieras

Jahas, taas tässä on tullut syötyä kaikenlaista leipää oikein kunnolla. Ajattelin kertoa tämän pikkuseikan, koska niin yleisesti ottaen vannotetaan syömästä liian vähän. Nooh, mullahan ei oo painoo nyt siis sillai kilotolkulla liikaa, vaan rakkenne painaa. Siis toki on yli kaheksankytä. Mutta ajattelin ajankulukseni tämän leipäkuurini, plus hiukan muutakin, kuten makkaraa jne. kertoa, koska suunnittelen Alajärven maratonille menoa tällä viikolla. Maksu pitäisi maksaa jo tänään, jos kaikkeinhalvimmalla haluaa Alajärven kahdesti kiertää. Mutta aprikoin asiaa vielä, koska Paavokin olisi edessä sitten taas siitä kahden viikon päästä. Jalatkin arveluttaa, koska tyhmyyttäni parivuotta sitten juoksin suojatiellä auton alle, mutten sitten enää mahtannut mitään, oli kyse sekunnin kymmenyksistä. Nooh, jotta tällaista pikkumaista nyt haastelen tässä. Ja on yö, ja menen tästä koisii tuota pikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuden vuoden ” ei karkkia-viinaa-kaljaa ” lupaukset on tuoreena mielessä 

Ne lupaukset kannattaa yrittää pitää, koska esim. levy suklaata viikossa voi olla 8 kg lisäpainoa vuodessa ?  

 

Hyvä  artikkeli ns. roskaruuan ja ylimääräisen energia kasaantumisesta kroppaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suklaalevyn kuluttaa noin parin tunnin pk -hölkkä tai muu vastaava liikunta meikäläisen kulutuksella. Jos syö viisi levyä viikossa niin kymmenen tuntia lisää hölkkää. Keskiolutta voi juoda parin tunnin hölkällä noin kuusi tölkkiä. Kymmeneen tuntiin saa juoda 30 tölkkiä, muttta voi olla ettei juoksu sitten oikein suju. Minä en käytä juuri kumpaakaan. 12 h kisassa kulutin noin 7800 kcal eli noin 7 suklaalevyä, vaikken nyt suklaata käyttänytkään vaan etukäteen elimistöön tankattua energiaa, maharasvaa, urheilujuomaa ja kymmenkunta vihreää kuulaa. Kuulat noin 700 kcal ja juomat 2000-2500 kcal.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now







×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy