Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Laihduttaminen


Guest Rekisteröimätön

Recommended Posts

Guest Rekisteröimätön

Hei vaan!

Olen 19v mies ja aloitin laihduttamisen tossa syksyllä jolloin alkupaino oli noin 98kg ja tällä hetkellä 76kg. Aluksi kävelin noin 4km josta sitten lisäsin sitä kunnes oli päivittäin noin 6-10km ja söin aika normaalisti silloin ja tuloksia tuli nopeasti.

Nyt olen töissä ja seison, liikun kaupassa noin 6½h päivittäin ja ruokatauolla syön paljon salaattia ja sit vähän mitä ruokaa siellä milloinkin sattuu olemaan (ei roskaruokaa). Päivän aikana sitten nostelen noita yhden käden painoja 11kg noin 50-100x molemmilla käsillä, teen punnerruksia 30-50, vatsalihaksia 60-80 ja iltaisin teen sitten aluksi 15min kävelylaitteella sitten 20-30min kuntopyörällä josta se hiki tulee ja sit lopuksi viel uudet 15min kävelylaitteella. Kotona syön aamulla puuroa ja muuten olen nyt viikon syönyt kaalipataa ja kaalilaatikkoa. Vettä koitan juoda noin 2-3l päivittäin. Nyt kuitenkin tuntuu, että nuo viimeiset kilot on vatsan kohdalla ja eivät tahdo lähteä millään..Onko liikunta ja syöminen ok vai pitäisikö tehdä jotain muutoksia vielä? Viikonloppuisin siis syön 2x/pv kaalipataa/laatikkoa ja liikun enemmän.

Kiitos etukäteen

Link to post
Share on other sites
  • Replies 376
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oma laihduttaminen 13 kg 16 kuukaudessa meni tosi lineaarisesti. Seurasin tuona aikana painoa käytännössä päivittäin. Painokäppyrä liitteenä. Sen huomasin, että kun määrää kasvatti eli elimistön

Laihduttaminen ei tosiaankaan lopu ikinä.   Syytän kyllä jatkuvasti kohoavaa painoani nykyisistä stretch-housuista ja -farkuista. Miksi ihmeessä jokaiseen kankaaseen pitää laittaa tuollainen

Aivan. Aikamoiseltahan se 18 maratonia kuulostaa, mutta niin kuulostaa esim. 3000 vuosikilometriäkin (minkä aika moni täällä juoksee) jos sen juoksisi pelkkinä maratoneina. Kilometrejä ja kalorioita k

Posted Images

Tuolla painolla treeni on suht helppoa. Lisäksi näyttäisi puuttuvan selän ja hartioiden treenaus. Pyörällä ja matolla treenatessa helposti asento on ryhditön, kun tulee seurattua mittaria, kelloa tms, joka on tangossa kiinni. Lyhyt punnerus vaikuttaa enemmän käsiin ja rintaan, kuin yläselkään ja hartioihin. Vatsalihakset voivat olla timmissäkin kunnossa, mutta jos ryhti on huono ja hartiat lysyssä, niin mahanahka roikkuu.

Lisäksi sen löysän vatsan kutistuminen vie aikansa, se ei tapahdu välittömästi.

Link to post
Share on other sites
Guest Rekisteröimätön

Ensinnäkin onnittelut ihan mahtavasta suorituksesta!

Ilmeisesti aika helposti on kilot lähteneet ilman ihmeempiä vippaskonsteja?

Treeniohjelma kuulostaa hyvältä, en lähtisi hirveästi muuttamaan, enkä lisäämään. Löysien sulamisessa tarvitaan kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä eli asennoitumista uuteen elämäntyyliin ja uuteen kroppaan sopeutumista.

Ruokavalio kuulostaa tosi hyvältä, ehkä aineenvaihdunnan nopeuttamiseksi vois kokeilla jotain kevyttä detoxia, esim.

viherjauheita (vehnän-/ohranoras, spirulina, tms.). Ne on muutenkin terveellisiä.

Palautuminen ja lepo on myös tosi tärkeetä, vähemmän on joskus enemmän.

Kiitos inspiroivasta kirjoituksesta - itselläkin on kerääntynyt vähän vararavintoa.. Toivotaan, että se kuluu maratonharjoittelulenkeillä kesään mennessä :P

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Pantse tuo teoria on täyttä p....aa jos suoraan sanon. Kalorit palaa 1cal/km/1kg. Jos kävelet 10km 2h tai juokset sen tunnissa olet kuluttanut saman energiamäärän. Se että tehokkamman keikan jälkeen saattaa tulla mielitekoja mutta taas hitaammin mentynä joutuu tekemään ajallisesti pidemmän reissun.

Tutkitusti tehokkain rasvan polttoon on aerobisen liikunnan ja lihaskuntoharjottelun yhdistelmä. Tämä on todistettu myös pienessä mittakaavassa omassa tekemisessä.

Link to post
Share on other sites

Kyllä nopeammin mennessä kaloreita kuluu jonkin verran enemmän. Ihan fysiikan lakien mukaisesti. Juostessa myös käsien liikerata on laajempi kuin kävellessä. Mitä itse olen tarkkaillut mittareiden mukaan esim. juuri 10k kulutusta omalla massalla, niin karkeasti se vaihtelee nopeuden ja maaston mukaan välillä 900-1200, eli kyllä vauhti lisää kulutusta merkittävästi.

Ei autokaan kuluta samaa vauhdista riippumatta. Ihmisellä alhaisilla sykkeillä rasvaa palaa prosentuaalisesti enemmän kuin korkeilla. Silti, useimmiten absoluuttisesti rasvaa kuitenkin palaa eniten kovaa mennessä. Johtuen juurikin nousseesta energian kulutuksesta.

Ja kuten Sairanen yllä mainitsee, se ruokahalu voi kovaa mentyä olla kovempi, kuin hissukseen hiiviskeltyä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Pantse tuo teoria on täyttä p....aa jos suoraan sanon. Kalorit palaa 1cal/km/1kg. Jos kävelet 10km 2h tai juokset sen tunnissa olet kuluttanut saman energiamäärän. Se että tehokkamman keikan jälkeen saattaa tulla mielitekoja mutta taas hitaammin mentynä joutuu tekemään ajallisesti pidemmän reissun.

Tutkitusti tehokkain rasvan polttoon on aerobisen liikunnan ja lihaskuntoharjottelun yhdistelmä. Tämä on todistettu myös pienessä mittakaavassa omassa tekemisessä.

Juoksussa alat polttaa myös hiilareita, mitä ei kävellessä tapahdu, ellei se ole kilpatason kävelyä. Ikävä vetää mattoa sun alta, mutta näin se vaan on.

Link to post
Share on other sites

Kyllä nopeammin mennessä kaloreita kuluu jonkin verran enemmän. Ihan fysiikan lakien mukaisesti. Juostessa myös käsien liikerata on laajempi kuin kävellessä. Mitä itse olen tarkkaillut mittareiden mukaan esim. juuri 10k kulutusta omalla massalla, niin karkeasti se vaihtelee nopeuden ja maaston mukaan välillä 900-1200, eli kyllä vauhti lisää kulutusta merkittävästi.

Ei autokaan kuluta samaa vauhdista riippumatta. Ihmisellä alhaisilla sykkeillä rasvaa palaa prosentuaalisesti enemmän kuin korkeilla. Silti, useimmiten absoluuttisesti rasvaa kuitenkin palaa eniten kovaa mennessä. Johtuen juurikin nousseesta energian kulutuksesta.

Ja kuten Sairanen yllä mainitsee, se ruokahalu voi kovaa mentyä olla kovempi, kuin hissukseen hiiviskeltyä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

se nyt vaan ei mene niin että kun vauhtia lisätään niin energian kulutus merkittävästi kasvaa. On eri asia jos 10km@2h ja 2h@20km

Ja ne mittareiden kalorinäytöt voi survoa hanuriin =) Vähän sama kuin kattosi kaivosta morsiammensa kuvaa

edit:

100kg kaveri siis etenee 10km@1h, kuluttaen 1000kal (1kal/kg/1km) seuraavana päivänä hän päättää testata 10km kuntoaan kovemmalla reenillä ja pääsee sen 40min@10km, no miten kävi edelleen 1kal/kg/1km eli sama 1000kal.

Sama massa sama reitti, sama vastatuuli jne..., ja mitä käsien heilutteluun tulee, on totta että 40min kympissä kädet heiluu tehokkaammin, mutta tunnin kympissä taasen pidemmän aikaa. Ja sekin on totta että kulutukset eivät ole samoja, mutta voidaan puhua lähes samasta.

Muokattu
Link to post
Share on other sites

Eikö se nyt ole ihan selvää että jos juoksee 6m km vauhtii niin kuluttaa vähemmän kuin jos vetää 4 m km vauhtii ja kesto on 1 h ! Verrattavissa autoon ...jos ajaa 80 km h niin polttoainetta menee vähemmän kuin jos ajaa 120km h !! Mun mielestä aika simppeliä !!! Tietty ei sitä syödä voi liikaa vaikka reenaiski . sehän on selvää ...muuten laardi tohon navan ympärille kasvaa ... :vrolijk_26:

Link to post
Share on other sites

Eikö se nyt ole ihan selvää että jos juoksee 6m km vauhtii niin kuluttaa vähemmän kuin jos vetää 4 m km vauhtii ja kesto on 1 h ! Verrattavissa autoon ...jos ajaa 80 km h niin polttoainetta menee vähemmän kuin jos ajaa 120km h !! Mun mielestä aika simppeliä !!! Tietty ei sitä syödä voi liikaa vaikka reenaiski . sehän on selvää ...muuten laardi tohon navan ympärille kasvaa ... :vrolijk_26:

MIetihhän nyt jos ihminen hölkkää 10km@1h ja toisella kerralla 10km@40min mennee hyvin pitkälti sama määrä energiaa. Kyllä se kuluttaa pienemmälläkin kierroksilla. Toinen suoritushan kestää 20min pidempään.

Mutta siitä ollaan samaa mieltä että energian saaminen pitää suhteuttaa kulutukseen, muuten tuppaa lihomaan. En ylipäätään ymmärrä kun ihmisen valittaa että kun ja ei ja diipadaapa. Syö vähemmän kuin kuluttaa, ei helkutti ole vaikeaa!!

Päätös ja siitä kiinni pitäminen, ei ole vaikeaa

Link to post
Share on other sites

...jos ajaa 80 km h niin polttoainetta menee vähemmän kuin jos ajaa 120km h !! Mun mielestä aika simppeliä !!! Tietty ei sitä syödä voi liikaa vaikka reenaiski . sehän on selvää ...muuten laardi tohon navan ympärille kasvaa ... :vrolijk_26:

niin toinen pääsee 120km ja toinen 80km, on IHAN eri asia verrata MATKAAN. Sama matka pitää edetä, silloin voidaan verrata kulutusta.

Väitän että kulutukset ei pahemmin eroa 100km kohdalla jos otetaan mittaus. Toinen menee selkeesti alle 1h ja toinen selkeesti päälle 1h

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   3 members




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy