Jump to content
Juoksufoorumi.fi

jarmohenrik

Eduskuntavaalit 2015

Recommended Posts

Niin, ei kai siinä sen kummemmasta ole kyse, kuin että jos jollain on työpaikka, joka huutaa tekijäänsä ja jostain löytyy pätevä tekijä, niin hän sitten tulee tänne tekemään sitä duunia. Onhan näitä tullut pilvin pimein esimerkiksi Nokian kasvun vuosina, kun eivät omat insinöörit tahtoneet millään riittää. Nytkin avoimia työpaikkoja on vaikka kuinka ja paljon, mutta jostain syystä työttömät työnhakijat ja avoimet paikat eivät meillä tunnu kohtaavan.

Vuonna 2015 it-alalla on kova työttömyys ja jokaiseen avoimena olevaan työpaikkaan on sadottain hakijoita. Kun firmat teettävät it-alan hommat halpamaissa, en oikein usko että ulkomaalaisia työntekijöitä kannattaa tuoda Suomeen. Lisäksi työluvat ovat oma byrokratiansa.

Hoitoalalla on varmaan eri tilanne. Hoitoala on myös fyysisesti ja henkisesti raskas ala, joka ei sovi kaikille.

Vaalit lähestyy, ja hittolainen mä en ollenkaan tiiä, ketä tai mitä puoluetta äänestäisin. Tällä iällä itsekin ihmettelen syntynyttä tilannetta. Lenkillä näen mainoksia, ja kun katson vaikka you tubesta ohjelmia, niihin on ympätty vaalimainoksia. En tiedä onko kukaan samanlaisesssa tilanteessa, ettei tahdo löytyä. Koska olen aikalailla muiden kuin tavanomaisten käsitysten kannalla, niin siinä varmaan probleema. Kepua: ei kiitos, vaikka ovat maaseudun puolue, koska ovat niin arvokonservatiiveja. Kristilliset ei ollenkaan. Persuissa on kapinaa, mutta tietty millaista: ei kiitos. Kokoomus, no siellä voisi olla vapaampaa arvolinjaa joukossa, mutta enhän ole rikas, vaan köyhä: ei kiitos. Demarit: ovat vaan työläisten asioilla, vanhoillisia ja kaikenlisäksi viis veisaavat työttömistä. Vihreät, tavallaan radikaaleja mutta joku haisee heilläkin: ei kiitos. Hoh, hoijaa. -Vaikeeta on. Äänestänkö ollenkaan.

Lisä: katsoin juuri dokun prinssi Charlesin luomuajatuksista. Kiinnostava tyyppi tällä alalla, voisin kai äänestää häntä :)

Muokattu

Mä itse laitoin eilen sosiaalisen median kautta viestiä omalle ehdokkaalleni, että tulen äänestämään häntä. Ilahtui kovasti tiedosta, vaikka ei yksi ääni paljoa paina loppupeleissä. Perustelin myös hänelle, että miksi äänestän häntä. Tällä ehdokkaalla on ihan konkreettiset mahdollisuudet päästä läpi!

Talouspoliitikan ongelma on kysynnän puute. Tarvitsisimme maahan lisää vauvoja, jotka ovat luontaisia suurkuluttajia Me vanhat emme enää tarvitse mitään. Talot, autot ja mökit on jo ja tilit täynnä rahaa, jolle ei löydy edes sijoituskohteita.

Olen eri mieltä tuosta, ettei vanhat enää tarvitse mitään. Näin varmaan ajattelevat mainosmiehet. Mutta muutama viikko sitten oli juttua aamutv:stä palveluista, joista ikäihmiset olisivat valmiit maksamaan. Terveydenhuoltopalvelut, kosmetologit, kampaajat, hierojat, liikuntapalvelut etc. Näitä ei vaan ole tarpeeksi tarjolla.

Facebookissa kiersi tarina brittiläisestä eläkerouvasta, joka risteili suurimman osan vuodesta. Laivalla ylläpito tuli hänelle halvemmaksi kuin yksityinen vanhainkoti, ja laivalla kaikki hoitopalvelut sisältyivät risteilyn hintaan. Vähän aikaa sitten luin jutun helsingiläisrouvasta, joka myi asuntonsa ja muutti hotelliin asumaan. Hän oli saanut kotona asuessaan vakavan sairaskohtauksen, ja oli lähellä kuolla. Hotellissa asuessaan hänellä olisi apu lähellä, eikä tarvitsisi pelätä, että hän makaisi kuolleena päiväkausia huoneessa, ilman että kukaan huomaisi.

Itse löysin myös viikko sitten ehdokkaan, jota tulen äänestämään. Jos en olisi löytänyt sopivaa ehdokasta, en olisi nähnyt mitään järkeä vaikka arpomalla keksiä sopivaa ehdokasta, ja siinä tapauksessa olisin jättänyt äänestämättä.

Ainut asia mikä nyt hiertää on, että julkisuudessa nyt julkistettiin Helsingin suosituimmat ehdokkaat. Miksi ihmeessä tällaista mennään tekemään? Halutaanko vaikuttaa äänestäjän mielipiteisiin? Eli tässä tapauksessa puolue tulee entistä tärkeämmäksi kriteeriksi. Oma ehdokkaani ei kuulunut ennakkosuosikkeihin, mutta en sen perusteella äänestä, vaan sen perusteella, kenellä on itselleni sopivimmat arvot. Muutenhan pitäisi jättää äänestämättä kokonaan!

Ylihuomenna alkaa ennakkoäänestyskin. Mielenkiintoiset vaalit ja varsiin niiden jälkeiset hallitusneuvottelut. Keskusta lienee ykkönen, mutta miten muut palikat asettuu ja saisiko kolme isoa puoluetta riittävän tuloksen, että Kepu-Persu-Kokoomus/Demarit saisi hallituksen aikaan? Vekkuli tulos oli myös, että vasemmisto ja Kokoomus jäisi oppositioon, mutta ei taida Kepu-Persu akselin tulos mitenkään olla riittävä siihen edes KD:n tukiessa.

No en mä tiedä onko noi vaalit mua koskaan niin kiinnostanu !? aina melkein olen äänestäny ! Miksi ne ei osaa / halua ajatella koko suomen kaikkien kansalaiseten etuja ! Taitaa olla liian vaikeeta jopa niille ... Omt edut ja palkat taitaa olla se pääasia ... en tiedä !?

Kävin postilaatikolla, niin oli kaksi vaalimainosta, sellasii pienii, kepun ja sdp:n. Niin, olisihan sekin kannanotto jos en äänestäisi ollenkaan. Tähän asti olen kyllä sen tehnyt. Itsekin kyllä olen ollut ehdokkaana kunnallisella puolella, ja ollut sitten parissa lautakunnassa mukana, mutten enää.

Oikeastaan en ole edes katsonut ainuttakaan vaalikeskustelua. Tuskin katsonkaan. Aina löytyy ehdokkaita, joille näkyminen ja jonninlainen valta maistuu. Aina löytyy myös äänestäjiä.

Valitettavasti vaan en tahdo löytää oikein sellasta ehdokasta, tai edes puoluetta, joka voisi alkaa rohkeasti ajamaan sellaisia aatteita, joita itse kannatan.

Tuntuu siltä, että ne aatteet jotka tuntuvat järkeviltä, ovat lähinnä edustettuina joissakin politiikan ulkopuolella. Liikkeissä ja rymissä.

Onneksi kuitenkin arvokeskustelussa on päästy joissain asioissa ilahduttavasti eteenpäin, kuten esim. homokeskustelussa, josta tälläkin foorumilla väännettiin. No, en itse ole homo, mutta nämä asiat ovat tärkeitä. Jotenkin haluaisin vielä aivan uutta näkökulmaa köyhien ihmisten asemaan, ja miten heitä, itse mukaan lukien, voisi auttaa selviytymään eteenpäin. Olen myös huolissani syrjäytyneistä nuorista, tai miksei myös yksinäisistä kaupungeissa ja maalla, melkeinpä iästä riippumatta. Jne. olisi paljon asioita, jotka pitäisi oikeasti nostaa pöydälle.

Vaalit lähestyy, ja hittolainen mä en ollenkaan tiiä, ketä tai mitä puoluetta äänestäisin. . Hoh, hoijaa. -Vaikeeta on. Äänestänkö ollenkaan.

Lisä: katsoin juuri dokun prinssi Charlesin luomuajatuksista. Kiinnostava tyyppi tällä alalla, voisin kai äänestää häntä :)

Selvennyksen vuoksi eikös se menee niin, että kommarit haluaa saavansa kaiken (olemattoman)valtiolta, demarit jakaa kaksinkäsin valtion subventio virkaetu yms tukirahoja sun pussista, kokoomus ajaa veroja alas, kepulaisista on siinä välissä tai niistä ei ota selvää muuta kuin maatalous tukia ylös. Persuista ei nyt ota hullukaan tolkkua.....ei ihme että Suomen valtio on köyhtynyt. Että näin terveiset Olokselta on etelänkelit. Onneksi löytyy tolkkuisa kaveri vaalipiiristä ja vielä meidän puolueeestä joka kuuluu kylläkin edm luetteloon.:conf: en kerro mihin porukkaan kuulun saatatte arvata kylläkin.

^miksei me voitas mennä yksipuoluejärjestelmään. Olis kaikilla samat tavoitteet. Olis kaikilla yhteinen päämäärä. Yhteiset ihanteet ja yhteinen mieli. Oltas himouskoisia, paita kiinni pepussa, ja aina, aina samaa mieltä ;)

Mä itse laitoin eilen sosiaalisen median kautta viestiä omalle ehdokkaalleni, että tulen äänestämään häntä. Ilahtui kovasti tiedosta, vaikka ei yksi ääni paljoa paina loppupeleissä. Perustelin myös hänelle, että miksi äänestän häntä. Tällä ehdokkaalla on ihan konkreettiset mahdollisuudet päästä läpi!

Mitäs Jutta muuta? ;)

Suomen hallitusneuvottelut voivat olla mielenkiintoiset kun nyt jo näyttää selvältä, että ennen keskikesää Kreikka tarvitsisi uuden tukipaketin, jossa Suomenkin vastuut olisivat 500-1000 miljoonaa euroa. Siinä voi yksi jos toinen kääntää takkinsa ja puhua mustan valkoiseksi. Tiedä häntä, jospa se sellainen raha helpostikin Suomesta irtoaa etelän veljien ja siskojen jeesaamiseksi. Onhan se euro ollut menestystarina vailla vertaa. Svenssonit vieressä katsovat kateellisena kun eivät pääse mukaan talkoisiin.

Lähetetty minun C6903 laitteesta Tapatalkilla

Muokattu

Suomen hallitusneuvottelut voivat olla mielenkiintoiset kun nyt jo näyttää selvältä, että ennen keskikesää Kreikka tarvitsisi uuden tukipaketin, jossa Suomenkin vastuut olisivat 500-1000 miljoonaa euroa. Siinä voi yksi jos toinen kääntää takkinsa ja puhua mustan valkoiseksi.

Kieltämättä Kreikka-paketit voivat tuoda hallitusneuvotteluihin oman hyvin merkittävän vaikutuksensa. Persut eivät varmastikaan tuke vieläkään hyväksymään paketteja ja kyseessä on selkeä kynnyskysymys. Jos Persut tippuu tämän takia taas ulos hallituksesta, menee tilanne todella kimurantiksi, koska SDP ja Kokoomus ovat nyt todella kaukana toisistaan. Persuja siis todella tarvitaan uuteen hallitukseen. Liekö sitten ainoana ratkaisuna, että Suomi jättäytyisi pakettien ulkopuolelle, jolloin Persut, SDP ja Keskusta voivat muodostaa hallituksen.