Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hunaja vai malto?


beibi
 Share

Recommended Posts

Turun messuilla mainostivat hunajaa erinomaisena urheilujuomana: monipuolinen, sisältää sekä nopeasti imeytyvää että hitaasti pilkkoutuvaa sokeria. Siis kysymys kuuluu: mitä sokeria on maltossa? Kannattaako oikeasti sekoitella jauheita vai onko hunaja suolalla höystettynä yhtä tehokas juttu? Kävin kyllä jo asematunnelin kaupassa Helsingissä ostamassa kahden kilon pönikän maltoa ja mukaan tarttui vehnäproteiiniakin, vaikka en ymmärrä miksi. Proteiinilitku on yäk.

Link to comment
Share on other sites

Epäilemättä hunajassa on sekä pitkää että lyhyttä sokeria ja monenlaista vitamiinia ja muuta terveellistä. Erinomaisen maistuva luonnontuote, mutta minusta parhaimmillaan aamuteen makeuttajana. Vaikea kuvitella, että hunajalientä hörppisi pitkällä lenkillä tai tankkaisi ennen maratonia hunajalla. Se on liian imelää. Ja kotimainen hunaja on aika kallistakin. Minusta siis malto sopii urheilujuomiin ja tankkausjuomiin huomattavasti paremmin kuin hunaja.

Heraproteiinilitku ei ole yäk. Varsin mietoa ja voi maustaa vaikkapa kaakaolla jolloin se on suorastaan hyvää. Soijaproteiinilitku on kyllä yäk.

Link to comment
Share on other sites

Mielenkiintoista, vaikkakin puolikkaan kyllä juoksee kisavauhtia ilman energiatankkaustakin. Oliko eka kerta kun kokeilit puolikkaalla hunajajuomaa ja heti tuli ennätys? Ehkä tästä löytyykin salainen ase... Pitänee aloitella testailemaan.

Oli. Ei ole aiemmin tullut kokeilluksi tuota hunaja-suola-mehu-yhdistelmää. En kuitenkaan aio tuohon luottaa maratonilla. Liina hepposelta vaikuttaa tankkausevääksi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy