Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Julle84 (Maraton alle 3h v. 2020)


Recommended Posts

  • Replies 1,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sehän meni yli odotusten. Siinä suhteessa ainakin ettei ollut koko kisan aikana käytännössä mitään vaikeuksia. Välillä vähän myllersi mahassa, mutta meni yleensä parissa kierroksessa ohitse. Tulos oli

20,77km @6:04 synttärilenkki. Mittariin tulee tänään 35vuotta. Kunto on parempi, kuin 20 vuotiaana, joten ei tässä mitään ikäkriisiä ainakaan puske päälle. Hitaammaksi varmaan olen tullut näissä juoks

Ti 6.10. 40min sali ja 10,08km @6:01.   Aamulla tuli myöskin käytyä vaimon kanssa ultrassa. Siellähän se kolmas lapsi voi hyvin mahassa ja olisi tuloillaan huhtikuussa. Laskettu aika on 17.4

Posted Images

Eilen 12,21km @5:36, tänään 10,52km @5:27 ja vielä töihin illasta 3,8km.

Eilinen päivä taisi romuttaa osallistumisen E24:lle. Vaimo kaatui ja hajoitti polvensa. Joutuu liikkumaan pitkän aikaa sauvojen avulla. Meillä kun on noita pieniä lapsia ja koirakin, niin ei pysty mitenkään pyörittämään tätä arkea yksin. Siksi en pysty mitenkään lähtemään Espooseen koko viikonlopuksi, jos ei saa apuja kotiin siksi aikaa. Katsellaan nyt vielä ensi viikkoon, sitten on tehtävä lopullinen ratkaisu osallistumisesta kisaan. Ketutus on melkoinen, kun on reilu puoli vuotta pelkästään harjoiteltu tätä kisaa varten. Katseet suunnataan sitten Maralla sitten, jos en lähde Espooseen.

Link to post
Share on other sites

E24 käyty kokeilee. Tuloksena 11tuntia juoksua ja 86,55km.

Kisa lähti aivan suunnitellusti menemään. Aluksi juoksin 50min ja kävelyä 10min kerrallaan. Kolmen tunnin jälkeen lisäsin kävelyä. Puolen tunnin välein kävelin kaksi kierrosta kerrallaan. Jalkojen kanssa ei yllätten ollut mitään ongelmia. Väsymys alkoi painamaan oikeastaan vasta ensimmäisen klo:19 ruokailun jälkeen ja melkeinpä heti sen jälkeen alkoi olemaan ongelmia vatsan kanssa. Ei ruoka mennyt alas kunnolla ja energiat alkoi sitä myöten loppua. Tyyväinen kuitenkin olen kuitenkin, että lähdin kokeilemaan ja ensi vuonna uudestaan ja opittuna tämän vuoden virheistä. Ensi kerralla otan myös omia eväitä. Alkoi tökkiä pelkät järjestäjien eväät, vaikka olivatkin monipuoliset. Tässä aletaan nyt miettimään seuraavaa ultraa. 100km tai 12tunnin kisa olisi hyvä harjoitus ensi vuotta varten.

Mahtavaa oli katsoa miten huiput vaan jaksoivat painaa menemään väsymyksestä huolimatta. Kokemuksella sitä varmaan itsekkin tulevaisuudessa..

Tänään tulikin jo käytyä kevyellä palautumis lenkillä 10,12 @6:15. Ainoastaan etureidet ovat vähän kipeän tuntuiset, muuten palautumien on mennyt hyvin.

Link to post
Share on other sites

Oletko millaisia harjoituksia tehnyt tätä silmällä pitäen? Mitä on olen lukenut muiden ultraajien treeneistä ja suosituksista, harvalla on noin pitkät juoksu/kävelypätkät kisassa, alusta asti. Enemmän olen lukenut siis luokkaa 9min/1min tyylistä tai vastaavaa, puhutaan minuuteista kuitenkin. Olitko harjoitellut tällaista oman strategian mukaista menoa?

Vauhtireserviä on, kuten varmasti monilla muillakin ihan riittävästi, lisää kestävyyttä vaan koneeseen ja enemmän pitkiä lenkkejä, ja ruokailujen kokeilua pitkien lenkkien yhteyteen.

Tiedätkö söitkö jotain poikkeavaa, vai millainen oli energiataktiikka kisassa? Jos jotain hyvää hakee kisasta, niin 7h meni vielä hyvin ja palautuminen on ainakin ripeää, joten pääsee taas treenaamaan lisää! :)

Tsemppiä treeneihin! Mikä on seuraava tähtäin, kevätmaraton vai jotain muuta?

Link to post
Share on other sites

Kaikki rytmit ei tosiaan ole samanarvoisia. Itse olen kanssa huomannut toiset paremmin toimiviksi kuin toiset. Varmaan hyvin yksilöllistä. Vain harjoittelemalla ja testaamalla selviää. Itse tykkään sitoa kävelyjaksot yhteen ravinnon ja nesteet nauttimisen kanssa. Rauhoittaa vähän tilannetta varsinkin kun reissu on jatkunut pidempään ja vatsa ei toimi enää ihan maksimiteholla. Näin ollen 50:10 olisi ihan liian harva rytmi kun ei saa tarpeeksi kaloreita tai jos yrittää ottaa tarpeeksi niin maha ei selviä siitä jöötistä. Näin siis minulla. Ei tuo sinun tilanne kuitenkaan miltään katastrofaaliselta kuullosta kun noinkin kauan jaksoit.

Link to post
Share on other sites

Oletko millaisia harjoituksia tehnyt tätä silmällä pitäen? Mitä on olen lukenut muiden ultraajien treeneistä ja suosituksista, harvalla on noin pitkät juoksu/kävelypätkät kisassa, alusta asti. Enemmän olen lukenut siis luokkaa 9min/1min tyylistä tai vastaavaa, puhutaan minuuteista kuitenkin. Olitko harjoitellut tällaista oman strategian mukaista menoa?

Tiedätkö söitkö jotain poikkeavaa, vai millainen oli energiataktiikka kisassa? Jos jotain hyvää hakee kisasta, niin 7h meni vielä hyvin ja palautuminen on ainakin ripeää, joten pääsee taas treenaamaan lisää! :)

Tsemppiä treeneihin! Mikä on seuraava tähtäin, kevätmaraton vai jotain muuta?

Pitkiä lenkkejä tuli tehtyä, mutta olisi ehkä pitänyt tehdä vielä pitempiä. Kävelyä en tehnyt ollenkaan harjoittelu vaiheessa. Sitäkin aioin harjoitella lenkkien yhteydessä. Kisassa oli huomattavasti helpompi juosta, kuin kävellä. Missään vaiheessa kisaa ei tuntunut, että kunto alkaisi pettää. En toisin juossutkaan edes puoliakaan. Aika maltillista vauhtia kuitenkin menin alusta lähtien. Selvästi hitaampaa, kuin harjoittelu vaiheessa. Oliskohan ollut jotain 6:30/km?

Tankkaus olikin ennakkoon se hankalimmista asioista. Päätin ennakkoon et järjestäjien eväillä mennään. Nekin alkoivat tökkiä aika nopeasti, kun ovat kuitenkin yksipuoliset. Ensi kerralla omat eväät mukaan. Monella muullakin oli samoja ongelmia, mutta eihän se ole yllätys.

Nyt katseet ovat siirretty maratonille ja kolmen tunnin alitukseen. Kuitenkin mielessä on jo seuraava ultra..

Muokattu
Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä


  • Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

     

    Yli 10 000 kävijää/kk

    n. 350 000 sivulatausta/kk

  • Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

    Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy