Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Julle84 (Maraton alle 3h v. 2020)

Recommended Posts

2 tuntia sitten, sk kirjoitti:

kyllä sitä pystyy hyvin treenailee telakankin aikana

Kyl. Mulla ollu 2 rasitusmurtumaa (sääri, jalkapöytä/metatarsaali) ja toivottavasti tuohon jää. 2012 sitten päätin, että löysätkilot täytyy treenata pois telakalla ollessa ja 4-5 kk:ssa soudin ja kuntopyöräilin lihaskuntotreenien ohella tuolloin 5-6 kg pysyvästi pois. Nyt onkin sitten jo yli 10 kg vähemmän painoa kuin tuolloin syksyllä oli enimmillään (ensin tietty nousi saliharjoittelun alkaessa).

Tsemiä @Julle84 !

• Replies 1,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sehän meni yli odotusten. Siinä suhteessa ainakin ettei ollut koko kisan aikana käytännössä mitään vaikeuksia. Välillä vähän myllersi mahassa, mutta meni yleensä parissa kierroksessa ohitse. Tulos oli

20,77km @6:04 synttärilenkki. Mittariin tulee tänään 35vuotta. Kunto on parempi, kuin 20 vuotiaana, joten ei tässä mitään ikäkriisiä ainakaan puske päälle. Hitaammaksi varmaan olen tullut näissä juoks

Ti 6.10. 40min sali ja 10,08km @6:01.   Aamulla tuli myöskin käytyä vaimon kanssa ultrassa. Siellähän se kolmas lapsi voi hyvin mahassa ja olisi tuloillaan huhtikuussa. Laskettu aika on 17.4

Posted Images

On 27.1.2016 at 22.49, OlliL kirjoitti:

Tuliko tuomiota? Toivon mahdollisimman nopeaa toipumista.

Ei vielä. Oli hoitajalle aika ja sain vasta ensi keskiviikolle ajan lääkärille. Kuulemma hyvä lääkäri siinä suhteessa, et laittaa suoraan röntgeniin kuvattavaksi eikä ala arpomaan mitään turhia diagnooseja.

17 tuntia sitten, sk kirjoitti:

Onpa ikävää! Tsemppiä!

Itse kun olen kolme rasitusmurtumaa kärsinyt, niin voin sanoa, että kyllä sitä pystyy hyvin treenailee telakankin aikana, jos vaan tahtoa on! Lajit vaan vaihtuu toisiksi. Ja ruokavaliota kannattaa muutta, jos liikuntaa ei ole pahemmin tiedossa.. Itsellä hiilihydraattien rajoittaminen ja proteiinin lisääminen on toiminut, eikä nälästä ole tarvinnut kärsiä.

Kiitos!

Tässä on nyt kokeiltukkin tuota vähähiilarista ruokavaliota neljättä päivää ja toimii erittäin hyvin ainakin näin telakalla ollessa. 4kg tippunutkin paino.  Pitää vaan alkaa pikkuhiljaa lisäämään korvaavaa liikuntaa. Kuntopyöräily onnistuu jotenkuten, kun kävellekkään ei kunnolla pysty, jos pidempää matkaa yrittää. Töissäkin rasittuu jalka aina, kun joutuu kuitenkin paljon kävelemään. Kipulääkettäkin mennyt ihan riittävästi jo. Yötkin menee välillä pätkäuniin, kun jalkaa alkaa koskemaan. Kyllä se tästä vielä ohi menee.

14 tuntia sitten, ruiskarhu kirjoitti:

Kyl. Mulla ollu 2 rasitusmurtumaa (sääri, jalkapöytä/metatarsaali) ja toivottavasti tuohon jää. 2012 sitten päätin, että löysätkilot täytyy treenata pois telakalla ollessa ja 4-5 kk:ssa soudin ja kuntopyöräilin lihaskuntotreenien ohella tuolloin 5-6 kg pysyvästi pois. Nyt onkin sitten jo yli 10 kg vähemmän painoa kuin tuolloin syksyllä oli enimmillään (ensin tietty nousi saliharjoittelun alkaessa).

Tsemiä @Julle84 !

Kiitos ruiskarhu.

Pitää kokeilla tuota soutulaitetta salilla.  Kotonta löytyy kuntopyörä mitä on tullutkin viime aikoina jonkin verran poljettua. On tässä nyt selvä tavoite saada tuo paino selvästi alaspäin. Helposti vois ottaa vielä sen 15kg ainakin pois painosta, jos meinaan joku päivä edes unelmoida tuosta asettamastani tavoitteesta.  Ennästys marallanikin painoin silloin ihan liikaa, 84kg mikä on tälläiselle 178cm juoksijalle ihan liikaa. Silti ihan hyvä aika tuli, 3:05:23. Varmaan jos saisi ton painon tuonne alle 75kg, niin voisi olla mahkut tuohon 2:50 alitukseen jonain päivänä.

tunti sitten, Julle84 kirjoitti:

Eipä ollut rasitusmurtumakaan. Työterveyslääkäri teki lähetteen yksityislääkärille. Toivottavasti siellä saataisiin jo selville kivun syy. Kuukausi nyt jo taukoa juoksemisesta eikä kipuilu ole hellittänyt. Tänäkin aamuna järkky kipu yövuoron jäljiltä.

No johan on kumma. Et sitten päässytkään murtuneiden juoksijoiden kerhoon. Saisivat vielä magneettikuvan ottaa, kun ei nuo välttämättä röntgenissä näy. Toivottavasti kuitenkin syy löytyy oli se sitten mikä tahansa. Minä kävin kuvauttamassa oman sääreni ultraäänessä ja sain jo diagnoosin rasitusmurtumasta. Työterveyslääkärin mielestä siellä oli jännetulehdus, joka piti vain varmistaa ultraäänellä.

Mikä on muuten hoito rasitusmurtumassa nykyisin? Minulla se oli armeija-aikana lepo. Mietin vaan sitä, että kannattaako kivun syytä kissojen ja koirien kanssa etsiä, jos hoito on lepo?

No Julle84:n tapauksessa ei ilmeisesti ole kyse rasitusmurtumasta, mutta hoito saattaa kuitenkin olla lepo.

Toki suosittelen minäkin lääkäriin menemistä näissä, mutta kunhan vaan asiaa pohdin.

19 minuuttia sitten, tb2 kirjoitti:

Mikä on muuten hoito rasitusmurtumassa nykyisin? Minulla se oli armeija-aikana lepo. Mietin vaan sitä, että kannattaako kivun syytä kissojen ja koirien kanssa etsiä, jos hoito on lepo?

No Julle84:n tapauksessa ei ilmeisesti ole kyse rasitusmurtumasta, mutta hoito saattaa kuitenkin olla lepo.

Toki suosittelen minäkin lääkäriin menemistä näissä, mutta kunhan vaan asiaa pohdin.

Minullahan viimeisintä rasitusmurtumaa ei "virallisesti" todettu, koska tuoreenahan se ei näy röntgenissä. Diagnoosi oli silti rasitusmurtuma ja hoitona juoksutauko. Magneettikuvan ottaminen olisi ollut ihan turhaa rahan haaskausta.

2 tuntia sitten, OlliL kirjoitti:

No johan on kumma. Et sitten päässytkään murtuneiden juoksijoiden kerhoon. Saisivat vielä magneettikuvan ottaa, kun ei nuo välttämättä röntgenissä näy. Toivottavasti kuitenkin syy löytyy oli se sitten mikä tahansa. Minä kävin kuvauttamassa oman sääreni ultraäänessä ja sain jo diagnoosin rasitusmurtumasta. Työterveyslääkärin mielestä siellä oli jännetulehdus, joka piti vain varmistaa ultraäänellä.

Sama sinänsä mikä tossa jalassa on vikana, kun lepo taitaa olla ainut hoito. Kunhan saisi vaan nyt jonkinlaisen diagnoosin ja alkaisi olemaan kivuton jalka.

Just now, Julle84 kirjoitti:

Sama sinänsä mikä tossa jalassa on vikana, kun lepo taitaa olla ainut hoito. Kunhan saisi vaan nyt jonkinlaisen diagnoosin ja alkaisi olemaan kivuton jalka.

Ihmeellisiä ovat nämä erilaiset oireet. Itsellä ei ole ollut mitään leposärkyä eikä kävely ole tehnyt kipeää. Viikko sitten juoksin tunnin matolla ja ihmettelin vain, että on se kumma, kun joka askel tuntuu juostessa, vaikka sekään ei tehnyt varsinaisesti kipeää. Ortopedi arveli, että hyvä endorfiinituotanto. Kipeä kohta kyllä löytyi sitten säärtä painellessa ja ultraäänikuvassa näkyi selvät muutokset luun pinnassa ja luussa.

Kylläpäs osaa olla vaikeeta löytää aikaa yksityiselle puolellekkin tässä tuppukylässä. Parin viikon päästä olis vasta eka vapaa aika ortopedille eikä sekään tietysti käy. Alkaa nyppimään kunnolla tää tilanne. Kipukaan ei ole yhtään helpottanut. Ehkäpä jopa päinvastoin. 

Positiivista ollut et olen nyt n.3viikkoa ollut vhh dietillä ja paino on tippunut 94kg>85kg. No, joulukuun ja tammikuun aikana nousikin sen n.7kg. Hyvin helppoa on ollut olla ilman hiilareita tällä liikunta määrällä. Lisää pitää saada painoa pois et pääsis huomattavan kevyemmäksi juoksijaksi ja säästelis noita jalkoja paremmin.

• 1 month later...

Eka lenkki juostu. Kympin verran tuli hölkättyä. Mikä parasta, kipua ei esiintynyt enään jalassa. Vauhti nyt oli mitä oli.. Pääasia et oon taas mukana touhussa. Kolmen telakka kk aikana tullut kuntopyörä taas ihan tutuksi. Salillakin tullut käytyä n. 5kertaa viikkoon. Lihaskunto parantunut huimasti ainakin. En tiedä onks siitä nyt mitään hyötyä tähän juoksu touhuun. 

Jäi nyt lopullinen diagnoosi telakan syystä tulematta. Olen kuitenkin aika varma et kuitenkin oli kyseessä rasitus/hiusmurtuma vaikkei näkynytkään röntgenissä. Kipu oli kuitenkin koko ajan sääriluussa. 

15 tuntia sitten, ruiskarhu kirjoitti:

Jos et mitään mentulamassaluukkia hanki, niin kyl hyötyä on todellakin. Aloita sopivan kevyesti juoksut, taatusti vaikeaa malttaa. Mites paino? Vähän tietty puntti voinu alkuun painoa nostaa?

Ei tullut käytyä puntarilla pitkään aikaan, mutta varmaan pysynyt suunnilleen samoissa mitä olen dietannut pois. N. 85kg tuntumassa. Kesäksi pitää kyllä saada pois ainakin alle 80kiloon. 

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy