Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Julle84

Julle84 (Maraton alle 3h v. 2020)

Recommended Posts

Ensimmäisen Marathonin juossut 2011 HCM:llä (3:58). Sen jälkeen on kertynyt noita 6 lisää ja pari keskeytystä tänä vuonna. Toinen meni puihin jalkavaivojen takia ja toisen keskeytin flunssan takia. Paras Maratonini on toistaiseksi ollut Kullervo maralla 3:05:23 v.2013.

Tämän vuoden ensimmäinen puolikas meni aika lailla kiireiden ja jalkavaivojen takia puihin. Heinäkuun puolesta välistä olen pystynyt päivittäiseen lenkkeilyyn ja todennäköisesti tulen kerryttämään n.3000km, mikä olisi kuitenkin vuositasolla uusi ennätys.

Perusjuoksuviikolla juoksen n.3kpl:tta pitkiä lenkkejä yli 20km ja loput n.10km lenkkejä. Määrät vaihtelevat aika suurrestikkin elämäntilanteen mukaan. Kaksi pientä lasta ja kolmivuorotyö pitää kilsat toistaiseksi aika maltillisina. Nykyjään teen kaikki pitkikset heti aamusta ja lyhyemmät lenkit illasta, mikä sopii oikein erinomaisesti kropalleni.

E24 on aikaa n.3kk ja kuntoa pitäisi vielä pystyä parantamaan, jotta ainakaan ei jäisi siitä puolesta liikaa kiinni läpipääseminen. Taitaa kuitenkin pään kestävyydestä enemmänkin kiinni se. Tässä olisi nyt tavoitteena juoksennella kovat viikon n. 100-150km ja kevyet viikot n. 60-80km mikä varmasti toteutuneekin. Luottavaisin mielin tässä vaiheessa ainakin olen läpäisystä.

Ensimmäinen ultra. Yhden kerran olen käynnyt tekemässä 50km lenkin, muttei sen pidempää lenkkiä ole vielä takana.

Läpipääsy on ainoa tavoite. Eikai sitä muuta tavoitetta kannata edes asettaa.

Tänään taas hyvä pitkis 21,2km @5:15. Tämän pituiset lenkit taitaa olla miulle nykyisin niitä peruslenkkejä.

Huomenna joko lepo tai joku lyhyt rykäisy.

Ensimmäinen ultra. Yhden kerran olen käynnyt tekemässä 50km lenkin, muttei sen pidempää lenkkiä ole vielä takana.

Läpipääsy on ainoa tavoite. Eikai sitä muuta tavoitetta kannata edes asettaa.

.

Riittävän maltillisella alulla, uskoisin että hyvä tulos tulee "läpi pääsystä" Onnea matkaan